1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Äänestys pitkäikäistä puhelinta :)

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja pekkaaaa, 30/5/13.

?

mikä näistä?

1. sgs3

0 ääntä
    0,0%
  2. sgs2plus

0 ääntä
    0,0%
  3. sgs4mini

0 ääntä
    0,0%
  4. nexus 4

0 ääntä
    0,0%
  5. joku muu? ehdota viestiketjuun!

1 ääntä
    100,0%
  1. pekkaaaa

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    lumia 610
    Eli olen hankkimassa uutta puhelinta, kunhan olen saanut kesätöistä palkan joten ajattelin aloittaa puhelimen etsimisen jo hyvissä ajoin. Eli mitäs ehdottelisitte uudeksi luuriksi, kun osto tapahtuu vasta kesällä. Tärkeimpiä ominaisuuksia:
    •iso näyttö jotta pelit/netti/kirjoittaminen onnistuu hyvin.
    •tehoa pelikäyttöön ja sulavaan käyttökokemukseen.
    •muistia väh 16 gb
    •pelkät isot valmistajat (sony,samsung,htc jne.)
    •laadukas kamera
    •pitkä käyttöikä
    Tossa nyt ne tärkeimmät. Ainiin ja käyttöjärjestelmä android koska wp aiheuttaa pelkkiä kyyneleitä, ainakin mulla. Ja vielä hinnasta eli palkka on se n.700-800€ ja siitä nyt saisi se n. Puolet jäädä vielä yli sillä ajan kevarilla pitkän koulumatkani. puhelimen tulen ostamaan suomesta ihan hyllytavarana eli netistä en osta mitään. Kiitos jos viitsitte vastata ja auttaa!

2. jviirret Vieras

Samsung GS3 On varmasti pitkäikäinen malli kun myynyt niin hyvin. Päivityksiä ja tukea luulisi Samsungin puolelta löytyvän. Tehoa piisaa ja on riittävän iso, muttei liian iso. Hinta nyt aavistuksen yli budjetin, mutta eiköhän se laske.

3. Mummo123 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    95
    Puhelinmalli:
    iPhone 5s
    Nexus 4 saattaa ehkä saada noin 400e kesällä Suomesta, tai ainakin lähelle. Tällä hetkellä esim. Gigantista 445e. Tulee saamaan päivityksiä varmasti pitkään, voisin jopa veikata että pidempään kuin S3.

IPhonet tietysti pitkäikäisempia tuen suhteen kuin Androidit mutta eivät oikein sovi budjettiin.

4. jviirret Vieras

Nexus 4 olisi muuten hyvä, mutta tässä kai haluttiin jostakin syystä rajata pienemmät valmistajat pois? LG ei oikein loista matkapuhelin puolella ja huhujen mukaan seuraavan Nexuksenkin tekee taas joku muu valmistaja.

5. Mash1 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    133
    Puhelinmalli:
    HTC One Silver
    Nexus 4:ssa ei kyllä mun mielestä ole raudallista vikaa ja softa tulee Googlelta niin aika safebet.

6. jviirret Vieras

Osiko pienten valmistajien dissaamisen syynä sitten se, että vuosien aikana voi tulla aiheelliseksi uuden akun, kuorien, kuulokkeen tai microfonin vaihtaminen? Pienten valmistajien tuotteisiin näiden löytyminen voi olla suuria vaikeampaa.
    Ehkäpä ketjun avaaja valoittaa vähän tilannetta?

7. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Aloittaja oli listannut mm. HTC ja Sony kelvollisiksi, koon puolesta LG pesee HTC:n yhtiö koossa ja älypuhelinmyynnissä reilusti HTCn lisäksi Sonyn. Jos LGtä suurempi Android valmistaja pitää olla niin jäljelle jää Samsung.

LG suomesta tuskin ihan heti on lähdössä

8. pekkaaaa

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    lumia 610
    Pidän kyllä LG ihan suurena valmistajana. enemmän rajaisin pois Huawei, oppo, zte, + muut "zingzangzungit" Mitenköhän sgs2 plussan päivitykset tästä eteenpäin tai uusi sgs4 mini?

9. Mash1 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    133
    Puhelinmalli:
    HTC One Silver
    No Nexuksen akkua ei voi muutenkaan vaihtaa itse ja muutenkin mainittujen komponenttien rikkoutuessa takuun ulkopuolella kannattaa jo monessa tapauksessa ostaa uusi luuri muutenkin. Jos haluaa pitkäikäisen androidin niin ehdottomasti Nexus! Uusi Nexus voi tietty olla jo kulman takana mutta tätä ei kukaan tiedä varmaksi.

Kyllä se surullista on mutta OEM Androidit on se maks 1,5 vuotta maks 2 ohjelmiston puolella. Nexuksella se on vähintään se kaksi vuotta ja uusimmat päivitykset tulee heti ko Googelin pojjaat saa ulos.

10. crsin Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    58
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S6
    Itse komppaan myös Nexusta.

11. mrl586

Tykkäykset:
    5
    Ei Huawei ole kovin pieni valmistaja.

3 henkilöä tykkää tästä.
  12. tmm

tmm Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    77
    Puhelinmalli:
    One+2 ja Nexus 4
    Kyllä N4:n akun itse vaihtaa. N4 sopii joka vaatimukseen paitsi siihen viimeiseen eli vaadittiin pitkäikäistä. N4 on luultavasti helpoiten särkyvä älypuhelin. Siinä on etu- ja takakansi lasia.
    Itsellä N4 ja hyvin on toiminut ja pidän kuin kukkaa kämmenellä. Puhelin on aina pehmeässä "silikoni"-suojassa ja päällä vielä pussukka. Teinille en suosittele. Tyttärellä SGS3 ja ainakin vielä on ehjä (siinäkin silikonisukka ja pussukka).
    Noksuja kun hipplaa - tiedän, on windoosa - tuntuu kuin ne olisi kestäviä. Meidän perheessä kukaan ei ole vielä Noksua saanut rikki (paitsi minä E7:n usb-liittimen)

13. pekkaaaa

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    lumia 610
    Nyt hetken aikaa puhelinmaailmaa seurattuani huomasin että n4 ja sgs3 ovat hinta-laatu suhteeltaan parhaita, mutta olisiko vielä jotakin muita vaihtoehtoja vai onko tuossa ylivertaisesti parhaat puhelimet tuohon hintaluokkaan? Ja onko halvemmissa yhtään ostamisen arvoista puhelinta?

Jaa tämä viestiketju