1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Pitkäaikainen älypuhelin hakusessa, ei budjettia

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja TheDuck, 12/4/12.

1. TheDuck

Tykkäykset:
    0
    Moi!

Eli olisin siirtymässä vanhasta nokia 5220 expressmusicista älypuhelinten maailmaan. Tarkoituksena olisi ostaa älypuhelin, jolla sitten selviäisi seuraavat vuodet. Puhelimella en kauheasti soittele, mutta tekstailen ja käytän erilaisia yhteisöpalveluja (fb, twitter). Puhelimen tulisi myös toimia pelikäytössä tylsyyden yllättäessä.

Olen katsellut uusinta applen iPhonea ja Samsungin Galaxy S II:tä. iPhone on oikein kätevän ja laadukkaan tuntuinen puhelin, mutta hinta tuntuu aika kivuliaalta. SGS2 näyttää kivalta, mutta en ole päässyt koskaan kokeilemaan kyseistä luuria käytössä. Lisäksi netissä on ollut aika paljon juttua uuden käyttöjärjestelmäpäivityksen tuomista ongelmista.. Vaikka SGS2 hinta olisikin sopivampi, en osaa silti tehdä päätöstä.

Osaisiko joku kertoa vähän tarkemmin SGS2:n nykytilanteesta? Onko puhelin luotettava ja toimii kuten pitääkin? En ole suunnitellut ostavani puhelinta, jonka kanssa pitäisi tapella.

2. bussifriikki

bussifriikki Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    64
    Puhelinmalli:
    Symbian-MeeGo -linjalla mennään
    Jos saa kanssa muita puhelimia ehdotella niin itelläni on N9 ja olen tyytyväinen sen Fb-ominaisuuksiin. Esim. FB-kontaktit saa puhelinluetteloon, facebook-keskusteluita voi lähettää suoraan viesteistä ja ilmoitukset tulee kotiruudulle. Angry Birds, Need For Speed ja real golf tulee mukana, Kaupan pelivalikoima ei tosin ole yhtä laaja kuin muissa puhelimissa...

3. TheDuck

Tykkäykset:
    0
    Saa toki muita puhelimia ehdotella, mutta mulla on kyl itellä tullut vähän huono kuva noista nokian älypuhelimista... Faijalla on nokia C7, puhelin kaatuilee kun vähänkään rasitusta ottaa ja uuden ohjelmistopäivityksen myötä kaikki teemat menivät sekaisin..

EDIT: Ja joo, mielellään kumminkin androidi... tai sit se iOS.

4. Eki79

Eki79 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    84
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6 (SM-G920F)
    Samsungin FB-sivujen mukaan SGS2:lle on tulossa päivitys, joka korjaa ensimmäisen ICS-version ongelmia... mutta ei mitään tietoa milloin.
    Sonyn uutta Xperia S:ää on myös kehuttu.

5. TheDuck

Tykkäykset:
    0
    Kyl toi SGS2 näyttäis kovin houkuttelevalta.. Olisiko se turvallinen ostos, ettei tosiaan tarvitsisi alkaa tapella puhelimen toimivuuden kanssa?

6. jviirret Vieras

Tuollaiseen käyttöön pitäisi _mun mielestä_ olla ehdottomasti qwerty näppäimistöllä oleva puhelin. Näitä ei ikävä kyllä suomen markkinoilla juuri ole, liekö liian pieni kielialue?

7. TheDuck

Tykkäykset:
    0
    Nojoo, qwerty vois kyl olla ihan kätevä, mutta kyllä siihen kosketusnäyttöönkin tottuu vaikka ei tuntumaa olekkaan.

8. Psaikke

Psaikke Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    758
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Kyllä kosketusnäyttöön tottuu, historiani näkyy alla ja S2:sesta ei ole mitään pahaa sanottavaa. Kaipasin vaan vielä isompaa näyttöä ja päädyin Noteen joka on mulle perfect. S2 oli mulla syksyllä eikä tietenkään ole ICS-kokemuksia, mutta muuten tosi hyvä luuri se on.
    Tottahan iPhonetkin on toimivia ja varmoja, niissä vaan mua häiritsi muokkausmahdollisuuksien vähäisyys ja liian pieni näyttö.

9. Desirehd

Tykkäykset:
    13
    C7 vertaus N9 on sama kuin vertaisit polkupyörää Bugattiin, mutta ot sikseen. Ostaisin N9 tai iPhone 4 sen saa pilkka hintaan nykyään, jos näytön koko vaatimus alle 4".

10. peanut Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    157
    Puhelinmalli:
    iPhone 7 Plus
    Oma s2 toimii ihan hyvin, mutta kyllä tuntuu että jatkuvasti jossain on jotain pientä bugia. Ostin tämän suuren näytön takia, silloin vaihtoehtona oli iphone 4 (4s ei ollut markkinoilla). Nyt jos ostaisin, valitsisin kyllä toisin, eli 4s lähtisi mukaan, pienestä näytöstä huolimatta. Ja kytkynä ostettaessa niillä ei kyllä juurikaan hintaeroa ole, taitaa jollain operaattorilla iphone olla jopa halvempi. Tietty jos kytky ei ole vaihtoehto, niin onhan s2 edullisempi.

Jaa tämä viestiketju