1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

pitkään olen ihmetellyt tämän foorumin aktiivisia käyttäjiä

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja hulabaloo, 4/11/02.

1. hulabaloo

Tykkäykset:
    0
    Tämän viestin laittaminen tähän varmaan häiritsee
    monia, mutta ajattelin purkaa hieman tunteitani seurattuani
    puolen vuoden ajan näitä sivuja jos se vaikka auttaisi(ei auta).
    En tiedä mitä teinejä täällä surffailee, mutta taso on aika
    ajoin todella heikkoa ja itse asia, tiedon ja asiallisten
    mielipiteiden vaihto on välillä lähes nollatasoa.

Olen jo harkinnut lopettavani seuraamisen kun ei
    puutaheinää olevat keskustelut enää paljoa innosta.
    (huom. on myös asiallistakin keskustelua).

En halua yleistää, mutta näillä sivuilla on aika rankka Nokia
    vastustus. Jos joku muu kuin Nokia tekee jotain, se näyttää
    olevan upeaa ja mahtavaa ja Nokia vaan tekee mokia.
    Hehkutellaan surkuhupaisia tuotteita(ei Nokia) jotka ovat jo
    valmiiksi susia, olen itse kokeillut joten tiedän.

Joko Nokialta tulee tuotteet liian hitaasti tai liian nopeasti
    ja vikoja ei näytä olevan muilla merkeillä ollenkaan. Jos
    uutuusmalli sisältää hienouksia, mitä vanhassa ei ollut
    muutama kuukausi sitten ja se on jotain mitä muilta
    merkeiltä ei ole edes näkyvissä, johan alkaa paasaus.

En halua nostaa uutta taistelua kun vanhakin on vielä vireillä.
    Olisi kuitenkin suotavaa, että foorumissa keskustelut keskittyisivät
    itse asiaan eli matkapuhelimiin ja niihin liittyviin asioihin eikä
    voivotteluun, merkkien väliseen taisteluun ja epäasiallisuuksiin.

Kiitos

2. Canis lupus

Canis lupus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Mielestäni Nokia on niin kelpo puhelin että ei ole muuta tarvinnut ajatella.
    Enkä ole huomannut Nokia vastaisuuttakaan.

Mitä muuten tulee foorumin tasoon.Mielestäni se on parhaasta päästä.Muutenhan en täällä aikuisena viitsisi pyöriä.
    Aina on helpompi lukea ja arvostella toisten kirjoituksia kuin itse niitä tuottaa.

3. icebox

Tykkäykset:
    0
    Itse ainakin pidän nokiasta, nyt vielä enemmän kun alla on totaalinen pettymys, panasonic gd67.

4. JanneR

Tykkäykset:
    0
    Eiköhän nää ns. "Nokiavastaiset " viestit johdu siitä että monet ihmiset
    ovat niin Nokiamyönteisiä että niitä välillä risoo kun Nokia tekee niin
    "läpinäkyviä" mokia rahanteossaan että suomalaisenakin hävettää.
    Onhan se harmittavaa jos hommaa uusimman kännykän ja sit
    osoittautuukin että se kuukauden kuluttua on vanha.
    Monella muulla merkillä saa sentään jopa puoli vuotta, ellei pitempäänkin, pröystäillä että omistaa viimeistä mallia.
    Summa summarum: Ehkä se kännykänvaihto kerran vuodessa
    on se mitä suurin osa käyttäjistä haluaisi!

5. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Tietysti jokaisella on omat suosikkimerkkinsä, oli kyse sitten autoista tai puhelimista. On totta, että jotkut ottavat asiat joskus vähän liian vakavasti ja puolustavat fanaattisesti "omaa" merkkiään. Mutta mitään Nokia-vastaisuutta en ole havainnut.

Mitä tulee foorumin tasoon, se on mielestäni hyvä. Suomi24:n ja Jippiin keskustelut ovat sitten hyviä esimerkkejä siitä toisesta ääripäästä. Siellä keskustelu karkaa aina haistatteluksi jossain vaiheessa. Tämä Matkapuhelininfon foorumi ja Club-Siemensin foorumi ovat ainoita, joita jaksaa seurata päivittäin tällainen hieman vanhempikin henkilö.

6. Echoes

Tykkäykset:
    0
    Totaalinen pettymys? Listastasi päätellen lienet niin tottunut Nokioihin ja niiden ominaisuuksiin, että kynnys Panasonicin käyttöön muodostuu korkeaksi. Pienen totuttelun jälkeen gd67 alkaa avautua (itsekin Nokioiden turruttama) ja alan olla siihen päivä päivältä tyytyväisempi.

7. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Lainatakseni yhtä tuttua tyyppiä (terkkuja jos seuraat jopa tätä foorumia ja tunnistit itses) tuohon Panasonic juttuihin ja miksei muihinkin tottumus ongelmiin:

Kaikkeen tottuu paitsi jääpuikkoon persees, justiin kun siihen tottuu niin se sulaa pois...

8. Aero

Tykkäykset:
    0
    Eihän täällä mielestäni mitenkään liikaa vastusteta Nokiaa. Itse pidän enemmän muiden valmistajien puhelimista, enkä niin paljoa Nokioista, mutta kyllä nekin ovat ihan ok. Tosiaan vähän tuo niiden softa, rauta ja muut vikat on ottaneet päähän joskus ja siksi olen vaihtanut valmistajaa.

9. fly

Tykkäykset:
    0
    Re: pitkään olen ihmetellyt tämän foorumin aktiivisia käyttä

puhut asiaa, mutta eipä näitä sivuja pakko ole selata, jos kyseiset epäkohdat tuntuvat sinusta ylitsepääsemättömiltä.

10. ebo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Re: pitkään olen ihmetellyt tämän foorumin aktiivisia käyttä

Kieltämättä täällä on turhan monia keskustelijoita, jotka tuntuvat suhtautuvan puhelimeensa tunnepohjaisesti.

Oma kiinnostukseni matkapuhelimiin on taas enemmän ammatillinen ja teknologinen, joten tuollainen "oman merkin" puolustaminen henkeen ja vereen lähinnä ihmetyttää. Merkillä tai valmistajan kotimaalla ei ole minulle väliä, tuote ratkaisee.

En kuitenkaan ymmärrä miksi kannattaisi lopettaa foorumin seuraamista. Tunnepohjaiset viestit on helppo ohittaa olankohautuksella. Tämä on edelleen kiistatta parhain foorumi pysyä ajan tasalla puhelimien ja operaattoreiden palveluiden kehityksestä.

t. tero

11. Tony

Tykkäykset:
    0
    Jokaisella on omat mielipiteensä.
    Ja tuo on minun -> Nokia on pask*** -> syyt löytynee vähän alempaa.

12. ebo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Saimmekin heti esimerkin vihjeettömästä kommentista, jonka kaltaiset laskevat foorumin arvostusta ja tasoa.

Perustelemattomien "mielipiteiden" lisäarvo on puhtaasti negatiivinen.

t. tero

13. Tony

Tykkäykset:
    0
    1. Käytettävyys (alkaa tosin uusimmissa malleissa hieman paranemaan)
    2. Tuo "2kk:n päästä uudempi/parempi" malli markkinoille.
    3. Bugs
    4. Näyttö (alkaa uusimissa olemaan jo parempi)
    5. "kierrätetty"
    6. Asiakaspalvelu -> kokemusta Eriksson, SE, Motorola ja Benefon eikä mitään valittamista.

Tällä hetkellä T68 ja ostin sen juuri sen takia, kun tiestin että sen VOI päivittää uudemmaksi (T68i), kun taas nokialaisen joutuu ostamaan uuden. Uusissa malleissa taitaa olla jo hieman parannettu tuotakin.

14. bull Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Itse olen ollut Nokia-myönteinen koska kerran olen muuta merkkiä käyttänyt ja palannut takaisin.

Eilen kuitenkin meni herne nenään kun uudesta puhelimestani tuli yht'äkkiä vanha, vaikka on ollut kädessäni vajaan kuukauden... Ei siinä mitään että uusia puhelimia ja malleja markkinoille tuodaan, ihmetyttää vaan se että tulee tällaisia välimalleja joilla rahastetaan. Samalla lailla olisin reagoinut jos olisin sijoittanut 1000 euroa 8910:aan ja nyt tulee sitten i-versio...

Totta mitä täällä sanottiin että muilla merkeillä saa usein päivitettyä puhelimensa esim. i-malliksi (SE, T720), kun Nokialla se on usein uuden osto edessä... Samoin se että Nokia tuo tavallaan puhelimet keskeneräisinä markkinoille ja kerää siten käyttökokemusta ärsyyntyneiltä käyttäjiltä. Kun muut tuovat puhelimensa (kokemuksia tutun kautta SE:stä) valmiina ulos eikä käyttäjien tarvitse sitten koko ajan kirota keskeneräistä softaa tms...

15. Tanjuzka

Tanjuzka Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    Iphone 5S
    Mielestäni täällä on hyvinkin asiallista ja viisasta porukkaa.

En tiedä mikä susta on asiallista mut jos tämä keskustelupalsta ei ole, niin ehkä olisi parempi lopettaa täällä surfailu ja koittaa löytää jostain muualta viisaampia juttuja.

:(

16. per

Tykkäykset:
    4
    Sorry boys taas yksi pettymys lisää.
    Tuo kommentti toi ensin pienen toivonpilkahduksen sydämeeni mutta sitten hulabaluu alkaa itse kirjoittamaan puutaheinää.

Tämä foorumi voi olla nokia"vastainen" jonkun mielestä sillä täällä on sen verran älykästä porukkaa (>80% omistaa kyseisen merkin laitteen) että he ymmärtävät kritisoida kun tarvetta on.

Se seikka että täällä on todellakin kirjoitettu viimeaikoina paljon puutaheinää ärsyttää myös minua mutta en kytkisi sitä niin joviaaliin seikkaan kuin nokian kännykät vaan enemmänkin tuo henkilökohtaisuuksiin menevä kirjoittelu ja toisten morkkaaminen on mielestäni aivan käsittämätöntä ja valitettavasti moderaattoritkin ovat osoittaneet inhimillisyytensä osallistumalla näihin asiattomuuksiin.

17. jyy

Tykkäykset:
    0
  18. ebo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
  19. jim77

Tykkäykset:
    0
    Muutamia lehtijulkaisuja siteeratakseni: "Suomen laajin matkapuhelimia käsittelevä foorumi"...

Eli jos pientä päätä kivistää niin ehkä tuon saitin keskustelu alue miellyttää makuasi enemmän.

20. murto

murto Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Koomista, itselläni nuo samat argumentit sotivat Ericssonin tuotteita vastaan. Lisäisin niihin vielä kestävyyden ja toimintavarmuuden puutteen.

Itse petyin pahasti (siis todella Pahasti) T68:n kanssa. Huonompaa luuria en ole koskaan omistanut (ollut 6 huonoa puhelinta, kaikki T68:ia). Nokian bugit ovat pikkujuttuja T68:n rautavikojen vierellä.

Jaa tämä viestiketju