1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

pitäis löytää hyvä kamera joka ois varustettu puhelimella

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja bear71, 2/9/06.

1. bear71

Tykkäykset:
    0
    eli mistä puhelimesta löytyis paras kamera ? oisko lähiaikoina tulossa mitään huippukameralla varustettuja malleja? kuulin kaverin kaverilta jostain samsugin n.10mega pikselisestä mutta en ole kyllä löytänyt mitään tietoa moisesta laitteesta..

2. Jokinen74

Tykkäykset:
    0
    Lieneekö tuo pikselimäärä ainoa ratkaiseva tekijä??? Hyvä kuva koostuu muustakin kuin pelkistä pikseleistä. Hyvä optiikka ja toimiva salama on kaiken A ja O...

Jos hyvän kameran haluaa, kannattanee ostaa esim. Canon EOS ja kännykkä erikseen, mutta jos haluaa molemmat samassa paketissa, on tyydyttävä kompromissiin, kännykän kokoiseen laitteeseen kun ei kunnon optiikkaa tahdo saada mahtumaan, tai sitten luuri ei sovi taskuun...

3. ROS

Tykkäykset:
    0
    K800i, markkinoiden ainut kamera, jossa puhelin mukana.

4. Hedgehog

Hedgehog Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    38
    Puhelinmalli:
    S7 Edge, iPhone6
    Re: pitäis löytää hyvä kamera joka ois varustettu puhelimell

On huhuttu sellasesta kuin Nokia N83, sen kameralla olisi samat ominaisuudet kuin N73:sessa mutta megapikseleitä 5.

Se tulee kyllä olemaan varmaankin kallein Nokia ikinä, ja tulee tod.näk. ulos vasta ensivuoden puolella.

5. ROS

Tykkäykset:
    0
    Plus "pakollinen" vähintään kolmen kuukauden myöhästyminen Suomen markkinoille tullessa ;)

6. bear71

Tykkäykset:
    0
    tottahan se on että jonkun järkkärin yhteyteensijoitettu puhelin ois ehkä vähän hankala käyttöinen.mutta mettä ja kalareissuilla ois monesti pientä kuvaamista eikä aina tule raahattua järkkäriä mukana niin ois tarkoitus löytää puhelin millä pääsis jo hyvään kuvan laatuun .kun tolla vanhalla sonni eriksonilla ei kuvat ole edes tyydyttäviä ,on kylläkin 1mega pikselin laite..k700i..niin ja ne samsung huhut tais olla vain huhuja??

7. vtormane

vtormane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    osta k800i siinä on jo ihan hyvä kaamera.

8. bear71

Tykkäykset:
    0
    onko kokemuksia ton k800i video kuvan laadusta onko parantunut samassa suhteessa näihin 1mega pikselin vehkeisiin verrattuna

9. rixa Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ostat minulta sharp 903SH:n siinä on 3,2 mpix kamera, autofocus ja 2x optinen zoomi, sekä hyvä video kuvaus..

10. KLF

Tykkäykset:
    0
    Pikselien määrällä ei ole mitään merkitystä kuvan LAADUN kannalta. Se kertoo vain ja ainoastaan kuvan koon: pysty- ja vaakaresoluution. Optiikan ja kennon laatu määräävät sen millaisen kuvan saat.

http://koti.mbnet.fi/toniam/vga.jpg VGA-resokin riittää mainiosti melkein kaikkeen muuhun paitsi julisteiden tulostamiseen, jos muut osa-alueet on kunnossa :)

11. Legge

Legge

Tykkäykset:
    0
    Jo mainittu K800i tai, jos älypuhelimen tarvitset, niin N73.

Toinen probleema optiikan lisäksi taitaa olla luureissa kunnon salaman puute...noilla kuavusvaloilla, kun ei kauheasti tee mitään.

12. klade

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia N95 8GB
    K800i:ssä ollaan jo aika lähellä "oikeaa" ja kunnon salamaa, kun taas N73:sessa on pelkkä kuvausvalo.

13. sane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    13
    Jep, mutta taitaa tuo N73 kuvausvalo olla kirkkaudeltaan silti samaa luokkaa ton oikean salaman kanssa. Yllättävän kirkashan se ainakin on. Itse voin suositella N73 lämpimästi, loistava kamera, hyvä käytettävyys, loistava nettiselain ja kohtuullinen videokuvaus. Taitaa parempaan yltää ainoastaan N93 ja pikselimäärältään myös 6280, ehkä laadultaankin.

14. Jokinen74

Tykkäykset:
    0
    Ei taida oikeesti olla lähelläkään. Kyllä SE:n K800 on ainoa jolla voi oikeesti ottaa kuvia pimeessä. Toki tuo ledi "kuvausvalokin" auttaa jos metrin päästä ottaa kuvan... Itse olen ollut enemmän kuin tyytyväinen K800:n kuviin...

15. sane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    13
    Oletko nähnyt tuota N73 valoa käytännössä? Kyllä se valaisee helposti meidän koko olohuoneen kuvaushetkellä, mutta huone on kyllä melkoisen vaalea. Myönnän suoraan etten itse ole nähnyt K800 salamaa käytännössä, mutta tämän vertailun mukaan ainakaan ero ei suuri ole. Ja itse olen kanssa ollut enemmän kuin tyytyväinen N73 kuviin..

16. juzi Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    180
    Onko sillä kameran laadula mitään väliä, jos ottaa kuvia salaman avulla pimeässä. Salaman käyttö = huono kuva.

17. Alberto

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Sonera
    Re: pitäis löytää hyvä kamera joka ois varustettu puhelimell

Samsungilla on SCH-B600 10-megapikselin kameralla, ei kuitenkaan ilmeisesti tule euroopan markkinoille.

18. pantero

Tykkäykset:
    0
    n73 ja se800 on kameraltaan luonnossa kuvatessa lienee samalla viivalla. salaman kanssa ei metsäreissulla voi ottaa kuvia kun korkeintaan puolukan varvuista.

asia johon kiinnittäisin huomiota on se että metsällä tilanteet tulee nopeasti eteen. n73 on kameran käynnistyksessä ennätyksellisen hidas, se on asia jota itse harmittelen. se800 kokemusta nopeudesta ei ole. myöhemmin ilmestyvä päivitys korjannee tilannetta?

toinen asia on se saako kamerapuhelimen rajalliset asetukset talletettua vai onko valkotasapaino ja salama uudelleen kameraa käynnistäessä palanneet auto-asentoon. näin ainakin n73 tekee, sekin harmi.

eikä voi unohtaa sitä, minkälaista luuria on tottunut käyttämään.

ne kuvat joita n73 on minulle tuottanut on kyllä lähtökohtaisesti olleet erittäin hyviä, siis puhelimen kameraksi.

edellä mainitut asiat mielessä olen n73 omistajana edelleen pitänyt x60 minolta pokkaria taskussa. pieni lisäpaino tulee moninkertaisesti takaisin nopeutena ja käytettävyytenä. eikä harmita niin paljon jos parin sadan kamera kastuu, viiden sadan puhelin on pussissa tai kotona :)

19. PhazonBlaxor

Tykkäykset:
    0
    Minun mielestäni ei ole olemassakaan hyvää kameraa, jossa on puhelin mukana. Puhelimiin ei vain voi saada samanlaatuista optiikkaa kuin isoihin kameroihin, se on tosiasia.

Ja tosiaan, ne megapikselit eivät mitään kuvan laadusta sano, vain kuvan koon. Ennemmin otan 2 megapikselin kameran, jossa on todella laadukas optiikka, kuin 16 megapikselin kameran, jossa optiikka on ihan sukasta.

Kuinka hyvää kameraa tarvitset? Pitääkö olla hyvä zoomi? Tarvitko paljon säätötoimintoja vai ihan perusjutut? Toisenlaiset kuvauslaitteet ovat toisille hyviä ja käytännöllisiä, ja joillekkin taas huonoja ja epäkäytännöllisiä. Mutta minä suosittelen että ostat ihan vain sellaisen pikkuisen povitaskuun mahtuvan digipokkarin, ja kännykän erikseen, jos kerran laatua haluat. Tai jos vähemmän laatua, niin sitten ehkä joku noista edellämainituista on sinulle hyvä.

20. memasa

memasa

Tykkäykset:
    0
    Uusimmassa Tiede-lehdessä (6/2006) oli muuten pieni optiikkaan liittyvä juttu, jossa kerrottiin Kalifornian yliopistossa Berkleyssä kehitetystä miniatyyrilinssistä (koko: 2,5 mm), rakenteeltaan kuin hyönteisen silmä. "Yksi" puolipallonmuotoinen linssi on itse asiassa tuhansia linssejä samassa "paketissa". Tuhannet omnatidit eli osasilmät mahdollistavat näkemisen lähes kaikkiin suuntiin yhtäaikaa.

Voi mennä jonkin aikaa ennen kuin Matkapuhelinfoorumilla keskustellaan pikselimäärien sijasta luontevasti linssien määristä, mutta on se silti kaunis ajatus.

Jaa tämä viestiketju