1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Pioneer DEH-P55BT - autoradio bluetoothilla ja handsfree:lla

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja snapsix, 4/4/06.

1. snapsix

Tykkäykset:
    0
    Eli tuommoinen mankka tuli hommattua. Laitteessa on siis sisäänrakennettu bluetooth-handsfree omalla puhelinluettelolla ja käyttäjäprofiileilla varustettuna. Handsfree käyttää luonnollisesti hyväkseen auton omaa kaiutinjärjestelmää ja mukana tulee myös noin 2m pituisella johdolla varustettu mikrofoni jonka voi kytkeä vaikkapa aurinkolippaan kuten itse tein. Mankka paritetaan puhelimen kanssa jonka jälkeen handsfree on automaattisesti käytössä kun tullaan bluetoothin kantoalueelle. Puhelimen voi siis jättää taskuun, toiminnot siirtyvät automaattisesti mankan huolehdittavaksi kun saavutaan autoon. Oman puhelinluettelon voi siirtää mankan muistiin jolloin myös soittamisen voi tehdä helposti mankan avulla valitsemalla nimi luettelosta, aivan siis kuten puhelimellakin. Mankassa on omat napit sekä vihreälle että punaiselle luurille, jokainen varmaan arvaa käyttötarkoituksen. ;) Käyttäjäprofiileja voi olla yhteensä viisi ja mankka valitsee automaattisesti kulloisenkin käyttäjän profiilin joka istuu autossa. Kun puhelin soi, radio tai CD:n/MP3:n soitto vaimenee ja mankka soi puhelimen omalla soittoäänellä.

Olen nyt käyttänyt mankkaa pari viikkoa ja olen siihen todella tyytyväinen. Laitetta on todella vaivaton käyttää kun itse ei tarvitse muistaa tehdä mitään autoon saavuttuaan. Vastaaminen on vaivatonta, äänenlaatu hyvää. Olen kysellyt myös vastapuolelta miten kuuluu ja ovat kehuneet kuuluvuutta ihan hyväksi. Mankassa on sisäänrakennettu kaiunesto ja välillä ääni tuntuu tulevan vähän viiveellä, johtuisikohan juuri tuosta. Voi olla kuuluvuudestakin johtuvaa, ajelen välillä aika huonoissa kentissä. Soittamisen olisi voinut tehdä vähän yksioikoisemmaksi, mielestäni olisi voitu toteuttaa pari näppäilyä vähemmällä ilman että olisi tullut ongelmia. Esim. luettelo pitää kaivella funktionäppäimen alta kun se olisi mielestäni ihan hyvin voitu toteuttaa vaikkapa vihreää luuria painamalla. Silti, ei mikään ylivoimainen käyttää vaikka ohjeita pitikin ensin lukea ;)

Kertokaa omia käyttökokemuksia tai näkemyksiä, itse en ole tällaista osannut aiemmin kaivatakaan mutta nyt en enää osaisi olla ilman. Ainoa selkeä ongelma mikä laitteen hankkimisen myötä tuli, on se että en voi käyttää mankan handsfreetä ja gps-vastaanotinta yhtäaikaa kun puhelimessa voi olla vain yksi bluetooth yhteys kerrallaan auki. Välillä olisi tarvetta navikoimiseenkin. Tietäisikö kukaan muuta ratkaisua tähän kun toisen luurin hankinta, ottaisin infoa kiitollisena vastaan. Laitoin jo ostoilmoituksen tuonne ostetaan palstalle, voipi tarjoilla edullista bt-luuria jos sattuu kuleksimaan nurkissa.

2. zippo_rulez

Tykkäykset:
    4
    Samanlainen laite autossa kiinni :)

Muutama huono puolikin löytynyt ...

- Automaattinen yhteys ei toimi "parituksenkaan" jälkeen, jos BT valintana on piilotettu (Nokia 9300i ja 8800). Elikkäs BT:ssä valittuna "Näkyy kaikille" ... Ei ollenkaan hyvä :(

- "Missed calls" ongelmia... Jos vastapuoli lopettaa puhelun ennen kuin itse kerkeät lopettaa -> Laite näyttää "Missed calls" ja kun menet katsomaan listaa, näytössä "No Data". Välillä erittäin ärsyttävä piirre :(

3. tuskamies

Tykkäykset:
    0
    pystyykö tällä soittimella soittamaan puhelimen muistikortilla olevia MP3:sia bluetoothin yli??

4. riiali

Tykkäykset:
    0
    just kans samanlaisen autoon asensin noin tunti sitten. Vielä ei kauheasti ole käyttökokemuksia, mutta hyvälle vaikuttaa. Musiikkia ei voi bluetootin yli soittaa mutta itse N91 omaavana saan puhelimen suoraan mankkaan kiinni 3,5m plugilla! Täytynee käyttökokemuksia kertoo kun vähän kerkee testaamaan!

5. -AHVEN- Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Mitä moinen peli kustantaa? Alkoi kiinnostamaan.

6. riiali

Tykkäykset:
    0
    mä itse ostin kyseisen soittimen netanttilan sivuilta ja siellä hintaa oli 299€. Eilen kopioin puhelimen muistikirjan bluetootin yli mankkaan ja hyvin toimii. Kuuluvuus soitettaessa on erittäin hyvä molempiin suuntiin. Täytyy sanoa että olen oikein tyytyväinen. Tänään täytyy hommata vielä toi 3,5mm plugi niin voi kokeille miten musiikin soittaminen kännykästä onnistuu!

7. nisukka

Tykkäykset:
    0
    Kerrothan kokemuksista sitten tänne?

8. Samu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    190
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S2

Ihan sivunmennen, onko tuossa laitteessa jokin tila tai moodi sille, että soittaa ulkoisen lähteen (iPod, läppäri, luuri) kautta musiikkia, vai mitä kokemuksia ajat takaa?

Jokaiseen Line-In -(auto)mankkaan voit liittää (3,5mm -> RCA) vaikkapa yllä mainitut äänilähteet, tai melkein mitä lystäät, ja hyvin toistaa kaiken.
    Tuota testailtiin aikoinaan kaveripiirissä ihan pelkästä mielenkiinnosta, taisi olla kesää 2000 ja mankkana silloinen Sonyn high-end -päätelaite + equt sun muut. Myös muutamia autopc -projekteja/modauksia voit kaivella googlesta esille, jos sattuu kiinnostamaan.

9. dosetti

dosetti

Tykkäykset:
    3
    Samanlainen autosoitin käytössä, ihan on ok pelannut eli tekee mitä lupaa. Äänenlaadussa voisi olla parantamisen varaa - vastapuoli sanoo äänen tulevan kuin maan alta, terävänä kuitenkin ja selvää saa. Tosiaan valikko on puhelimeen verrattuna aataminaikainen, sekava käyttää. Mulla kaikki numerot eivät siirtyneet kaikki kerralla BT:n avulla vaan piti tärkeimmät numerot vain laittaa, yksitellen, siksi vain tärkeimmät. Enkä myöskään saanut kumpaakin, gps:ää ja HF:tä toimimaan yhtäaikaa. Ehkä siihen on oma järjestyksensä, kuten tuolla toisaalla neuvotaan.. (laittamaan ensin gps+navigaattori päälle, sen jälkeen käynnistää auto ja antaa pioneerin ottaa BT-yhteys puhelimeen).

Itsellä käytössä tomtom6 puhelimella, voi kun saisi puheohjauksen toimimaan auton kaiuttimien kautta... Toiveunta?

10. dosetti

dosetti

Tykkäykset:
    3
    Itse itseäni lainaten, tuo onnistunee kun laitan kaapelin kiinni autosoittimen rca-tuloihin. Tarvitsee joko rca-3,5mm plug (koiras) tai 3,5mm-3,5mm-plugin.

11. Duunari

Duunari

Tykkäykset:
    12
    Itselläni Pioneerin parempi DSP soitin johon hommasin samoilla BT ominaisuuksilla olevan lisäpalikan.

HF toimii hyvin ja jopa GPS palikan kanssa mutta...
    Audion streamauksen saisi toimimaan uudempiin Nokialaisiin A2DP päivityksellä.
    http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=62633
    En hemmetissä haluaisi enää RCA patenttaja kun juuri pääsin hf johdoistakin.

Muut merkit soittaa musiikkia BT:n yli jo ilman kikkailua.

12. dosetti

dosetti

Tykkäykset:
    3
    Ahaa, kiva juttu... Osta Nokialainen ja kärsi siitä.. Mulla siis 5500 ja eipä tullut mieleenkään että tuollainen onnistuis BT:n avulla. Asennoiduin siis jo etukäteen kun nokialaisen ostin :D

13. Duunari

Duunari

Tykkäykset:
    12
    Sehän se tympii kun olis luurissa kaikki muu kohdillaan ja iso korttikin löytyy. Luuri fyysisesti toimisi mutta softaa ei saada aikaiseksi...

Hienoa Nokia!
    Kehuvat samasta syystä ympäri maailman.
    Tullut googletettua aiheesta paljon.

www.puhelinvertailu.com on sitä mieltä ettei 5500 tue tuota.
    Jos tukee kuitenkin, niin saisikohan sovellusta siirrettyä N80:iin?
    Samaa symbiania nuo ovat.

14. acex

Tykkäykset:
    0
    Tarkoititko GPS-palikan kanssa toimivuutta samanaikaisen yhteyden suhteen vai miten?

Itsellä noksun E70 jossa Navicore ja olen yrittänyt tässä etsiskellä saakohan jonkun autosoittimen toimimaan siten, että se myöskin toistaa navigaattorin äänet, eikä toimi vaan pelkästään hf:nä.

Paikallisessa kodinkoneliikkeessä tuli todettua että tässä Pioneerin DEH-P55BT:llä tämä ei onnistunut (tai sitten ei myyjäkään osannut). HF:nä toki toimi mainiosti..

15. Duunari

Duunari

Tykkäykset:
    12
    Ei kun audion streamaus on musiikin siirtoa bluetoothilla.

16. Uitto

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Xperia Z5 Compact
    Pioneer DEH-P55BT ongelma

Moi, anteeksi jos nostan kauhean vanhan viestin esille.

Tänään kuitenkin hain tuon kyseisen laitteen ja minulla on pienehkö ongelma. Ensinnäkin pariliitos tuppaa katoamaan. Nyt kuitenkin tein sen kännykän kautta ja tuntuu pysyvän useammankin disconnectin ajan tallessa. Esille nousee enemmänkin phonebookin häviäminen. Phonebook tuntuu häviävän (kaikki mahtavat kolme yhteystietoa), vaikka puhelimen radio vielä muistikin.

Eli onko muilla vastaavia ongelmia, vai teenkö jotain väärin? Millä saa yhteystiedot pysymään radion muistissa? Memoryvirta tulee, siitä ei ole kiinni, itseasiassa olen kytkenyt jatkuvan virran acc-virtaan, eli virta-avaimen asento ei vaikuta radioon mitenkään!

Toinen kysymys on, että oletteko onnistuneet saamana automaattista yhteyttä? Eli autoon mennessäsi ei tarvi tehdä mitään ja radio ja puhelin keskustelevat. Nyt joudun aina painaan pitkään functiota ja selaamaan sieltä joistan puhelimen ja yhdistämään puhelimeen... (niin järin vaikeaa, tuskin tulee joka kerta tehtyä..) Ideanahan tällä radiolla oli se, että puhelin olisi aina HF-kunnossa, koska nappia ei jaksa aina laittaa korvalle, nyt puhelin tulee kuitenkin aina yhdistää autoon, eli idean tarkoitus menee hukkaan, vaikka tämä paljon helpompaa onkin.

17. Uitto

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Xperia Z5 Compact
    oikolukua..

Kannattaisi oppia lukemaan... Eli ainakin kommarissa (9300) pitää bluetoothin olla "näkyy kaikille", jotta automaattinen yhdistäminen tapahtuisi. Onneksi kommarin sinihampaan saa helposti/nopeasti kahdella napilla päälle ja pois autoon mennessä tai lähtiessä.

Yhteystiedotkin säilyvät nyt mystisesti, johtunee siitä kun muistaa puhelimenkin? Eli puhelimen tiedot poistettaessa hukkaa kyseisen puhelimen yhteystiedot!?

Miten vain, kaikki toimii hienosti ja on aivan mahtava laite tuo pioneeri!

Jaa tämä viestiketju