1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Pikakommentteja puhelinmalleista

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Conda, 11/8/02.

1. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kommenttejani tän hetken yleisimmistä malleista:

3310 hirvee teinihalko
    3330 hirvee teinihalko naurettavilla pelitehosteilla
    3410 sama kuin edellä mut kalliimpi
    3510 yllättävän ok ilmeisesti, mut teinihalko kuitenkin
    5210 suojakuoret jees, muuten kai ihan lelu ja halko
    5510 naurettava "teinikommunikaattori"
    6210 halko, jossa akku löystyy
    6310 samat sanat
    6310i halko jossa akun löystyminen sentään korjattu
    6510 suht tyytyväinen omistaja olen, ei halko, ei isompia bugeja
    8310 hyvä mut turhan kallis verrattuna 6510:iin
    9210i varmaankin kaikinpuolin mahtava

Muiden valmistajien kaikki mallit: käsitykseni mukaan suttuiset näytöt, huono grafiikka, epäloogisia käyttää, huono näppäintuntuma.

Tää oli vaan tämmönen perstuntuma, en montaakaan noista ole edes nähnyt livenä. Toivottavasti herättää keskustelua.. :)

2. Nurkku

Tykkäykset:
    0
    Miksi sanot lähes kaikkia puhelimia haloiksi? Eipä ne nyt niin isoja ole.

Oman puhelimen kehua näkyy myöskin olevan pelissä mukana.
    6510:sta mulla on jäänyt vähän paha maku suuhun mitä oon seurannut mitä kaverilla alko ilmenemään, pari kuukautta ollut ja kuoret nitisee ja natisee aivan liikaa, toki on puhelin pieniä kolhuja saanut.

3. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    no nehän on halkoja kaikki muut paitsi 8210 (muinaisjäänne), 6510 ja 8310. Ei tuu ainakaan muita ei-halkoja nokialaisia mieleen..

4. Matkamies

Tykkäykset:
    0
    Entä 8850?

Sitten lisäksihän olisi Aasia- ja Amerikka-malleja tukuttain.

5. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Minä en ainakaan sanoisi sellaisesta puhelimesta mitään, jolla en ole leikkinyt. "Ilmeisesti ok, mutta teinihalko". Puhu sellasista puhelimista, josta tiedät varman päällekkin jotakin.

6. vtormane

vtormane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Turha tämmöinen topikki, jos alku olisi parempi niin ehkä sitten...

7. Gospelist

Tykkäykset:
    0
    Kriittisyys huipussaan. Jokaisella toki saa olla omat mielipiteet, mutta...

T39:ssä ei ainakaan ole suttuinen näyttö. Se ei ole kovin epälooginen käyttää, hieman erilainen kuin Nokia mutta ihan hyvä kuitenkin. Aluksi näppäintuntuma oli vähän outo, mutta siihen tottui nopeasti.

Tämä oli jälleen sitä oman puhelimen kehumista, mutta kuten kaikki tietävät, T39:lla ja monilla muilla erkeillä on tuskaisen hidasta kirjoittaa tekstiviestejä. Muuten ohjelmistopuoli tuntuu olevan ihan hyvin kunnossa. Saa nähdä sitten jos ja kun kokeilen wap-grps:ää että kuinka hyvin se toimii.

8. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    N95, iPhone 5, V3, 7610, 8850...
    Niimpä..
    Tämmöisiä topikkeja alkaessaan laatia kannattaa miettiä kaksi kertaa, että onko siinä oikeasti mitään järkeä..

9. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    T66 pysyy täysin mukana kirjoituksessa ja ei muutenkaan hidastele yhtään, noh T66 onkin bisnespuhelin

10. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    5210:aa olen noista käyttänyt ja siitä jäi ihan hyvä maku suuhun. Akun kesto ei vaan riittänyt 2-3 päivää kauemmaksi aikaa omassa käytössäni. Halko se ei kyllä ollut, vain vähän pulleampi, kuin 8210 kevyestä suojauksesta johtuen.

11. Thelmi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Eiköhän samalla voitaisi sanoa mielipide jokaisesta maailman GSM puhelimesta, eikä vain Nokian aikaan saamista malleista. En lähde nyt sanomaan mitään mainituista luureista. Nokian 6000-sarja kuitenkin se sarja, mistä eniten Nokiassa pidän. 3000-sarja lopetukseen, tai täydelliseen muodon muutokseen.

12. Aero

Tykkäykset:
    0
    Ensinnäkin sanon että tää topikki on yliturha :p

Toiseks:

Andyl, jos ei sulla oo mitään hajuakaan muiden valmistajien puhelimista, niin älä arvostele et niis on huono graffa, suttuset näytöt (mitälie tarkotatkaan, pikseleitä?) jnejne. Mun kokemus esim Samsung T100:sta on se että näyttö on erittäin kirkas, todella tarkka (tarkempi mitä nokian mallit, t100:ssa 128x160 pikseliä 6210 96x60) ), käyttölogiikka oli erinomainen (mielestäni parempi ja hienompi kun nokioissa), ja näppäintuntuma oli miljoonakertaa parempi mitä 3330:ssa tai 5210:ssa jne. Jokatapauksessa todella hieno ja hyvä puhelin.

T68i:ssä on mun mielestä todella looginen valikkorakenne ja suhtkoht hyvä näppäintuntuma, todella hyvä puhelin.

S45 on todella hyvä puhelin, värinäyttö on ainoa puute.

En jaksa jatkaa listaa, muilta valmistajilta löytyy niin paljon hyviä malleja =)

Eli en todellakaan yhdy sun kanssa tohon että kaikkien muiden valmistajien kaikki mallit on ns. roskaa =)

13. Malaco

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 5, Jolla
    Heh heh...
    Täysin turha topikki

14. murto

murto Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Tottakai, sehän on Oulun lähistöltä kotoisin.

Mikä T66:sta tekee bisnespuhelimen? Kukaan bisnesmies ei käytä sellaista, jota saa olla joka välissä latailemassa. Ja bisnesäijät tarttee varmaan myös joitain ominaisuuksia.

15. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Ainoat, mitä tähän keksin, on kolmitaajuus ja kalenteri.

16. 3.1415926 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Kaikkihan noi kommentit on tyyliin "oma vehje tykki, muut paskoja, enkä suostu edes kokeilemaan" vähän alkaa ikä askarruttamaan tossa vaiheessa. Et todellakaan tunnu olevan mikään matkapuhelinpioneeri, ei tämä oo mikään teinien leikkikenttä, sellaiset voorumit on ihan erikseen. Ei ehkä säännöissä lue mutta hyviin tapoihin kuuluu perustella mielipiteensä, perustelemattomat mielipiteen on ainakin mun mielestä tulkitaan enemmänkin riidan haastamiseksi.

17. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Onhan niissä jokaisessa perustelu ja ne oli vain mun mielipiteitä. Eli lyhyesti vielä mielipiteeni: Kaikki muut Nokiat tuntuvat liian isoilta, paitsi 8210, 6510 ja 8310, joista 8210 on auttamattomasti vanhentunut ja 8310 on turhan kallis verrattuna 6510. Eli mä tykkään eniten 6510:stä, joka mulla myös on. Eli tuo kaikki oli vain perustelua, miksi mä tykkään eniten 6510:stä. Tämän oli tarkoituskin herättää keskustelua, että muutkin perustelisivat miksi juuri heidän kännykkänsä on paras. Ei oo tarkotus haastaa riitaa kenenkään kanssa todellakaan. Sana on vapaa.

18. 3.1415926 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Joka tapaukesessa melko naurettavia noi sun mielipiteet varsinkin muiden valmistajien suhteen. Sitäpaitsi tämä halkoraja ei ole mikään tarkka absoluuttinen mitta vaan ihmisten päässä oleva mielikuvitusraja. Enkä sitäpaitsi pidä edes sun 6510 mitenkään mahdottoman pienenä se vain on suhteessa muihin markkinoiden kolmanneksi pienin luuri, mutta absoluuttinen koko on kuitenkin vielä melko iso; kokonaiset 0.83dl(yksinkertainen kertolasku) ja 3330 1.2dl eli vain noin 30% suurempi.

19. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    No kyllä se 30% ero aika isolta silmämääräisesti tuntuu.. Saattaahan jotkut muiden valmistajien uutuudet ihan ok olla, mut jotenki vaan menny usko niihin, kun oon joitakin nähny ja ne on ollu mun mielestä todella surkeita. Oon nähny nimittäin joitakin Ericssonin malleja joissa on ollut todella pieni 2 rivinen näyttö, ihan ku jossain hakulaitteessa, ja tajuton antenni, ja todella epäloogisen oloisia käyttää. Ja sit Siemensin oisko ollu joku M35 tai jotain, niin tosi suttuisen oloinen näyttö ja jotenkin "tahmean" oloiset näppäimet ja hankalan oloinen käyttää (tais olla 4 navinäppäintä rivissä???) ja piti ihme ääntä soittaessa. Usko meni.

20. jim77

Tykkäykset:
    0
    ...Ihmisen sairaalloinen pelko tuntematonta kohtaan... vahvistaa IT oppi-isäni iankaikkista lausetta "Käyttäjä on panikoiva lauma eläin, älä kerro sille mitään ennen kuin kaikki on kunnossa"

Jaa tämä viestiketju