1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Pienehkö taskuun menevä älypuhelin

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja MörönEsko, 1/9/10.

1. MörönEsko

Tykkäykset:
    0
    Olen miettinyt itselle uutta puhelinta töihin. Puhelin tulisi sujahtaa näppärästi farkkujen taskuun eli koko ei saa olla iso, näyttö sais olla hyvä ja tietysti tuki sähköpostille (Mfe tms.), musiikkiakin haluan joskus kuunnella, ja tietysti se GPS pitäs olla. Onko teillä antaa vinkkiä?. Nokian tuotteita olen kolunnut läpi kun niitä meillä täällä töissä on mutta ne muut merkit. Samsung jne?. Puhelin tulee hankintaan ennen vuoden vaihdetta eli aikaa on odotella jos jollain valmistajalla tulee jotain uutta.

2. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Pieni taskuunmenevä GPS sun muut ns ITU-T näppiksellä tarkoittaa lähinnä Nokilaista S60 3rd konetta, löytyy moneen hintaan. E52 voisi olle se mistä lähtee katsoon suuntaan tai toiseen.

Jos kosketusnäyttöinen ja taskuun mahtuu vielä jokin HTC Desiren tyyppinen, niin siitä voisi lähteä katsomaan suuntia ja mieti mitä sillä GPSllä aijot tehdä, jos autonavigointi mielessä niin miettiä vähän että millaisella ohjelmalla haluaisit navigoida. Jos Android täyttää vaatimukset niin tarjolla myös pienempia ja suppeampia malleja. Samsungin Galaxy S mainitaan usein HTC Desiren rinnalla, mutta onko Galaxy S liian iso sinulle ? Toiminta ajat noissa tuppaa jäämään vähäisemmäksi mutta sitä vastaan saa mukavan surffailukoneen.

HTCllä löytyy valikoimaa WinMobile koneissa, varsin pieniä kosketusnäyttöisiä ja WinMobileen saa myös erilaisia navigointi ohjelmia.

Symbian kosketusnäyttöisiä on hyvin monenhintaisi ja kokoisia edulliseenkin hintaan, jotka täyttää listaamasi vaatimukset.

Jos aikaikkuna on vuoden loppuun, niin Nokialta on tulossa Symbian^3 koneita, joista N8 on julkistettu, mutta onko koko liianiso ? jos ei, niin vaatimuksiesi lisäksi tulee hyvä kamera ja liitännät.

3. hmm74

Tykkäykset:
    0
    Eiköhän Sony Ericsson X10mini täytä nuo kaikki kriteerit.

Itse hommasin tuollasen aikalailla samoista syistä. Painaa muuten vain 88 grammaa. Kamerakin on aika hyvä, korvaa mulla käytännössä oikean kameran (ainakin ulkona).

4. Streamer76 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    94
    Komppaan mutta laita samantien mini pro, qwerty on on pirun näppärä, himpun paksumpi mutta menee sekin ihan hyvin farkkujen taskuissa :)

5. MörönEsko

Tykkäykset:
    0
    Kiitos vastauksista. Tuota GPS:ää olisin käytelly lähinnä tuon uuden Sports Trakerin kanssa kun se tili mulla on ollu jo vuosia ja tuo uus versiohan toimii puhelimella millä tahansa vai toimiiko? Nokian N8 on käyny mielessä mutta tuo koko on pikkusen iso. Tuo Sony on uusi tuttavuus pitääpä vähän tutkailla, meillä on täällä töissä pari Sony Xperiaa vaihtelevalla toimivuudella muttei tuota Miniä.

6. jjs

Tykkäykset:
    22
    Puhelinmalli:
    Honor 7
    Ainakaan tämän sivun mukaan ei toimi kuin tietyissä Nokian malleissa. Android-alustalle löytyy kyllä vastaavia softia vaikka kuinka paljon, endomondo käsittääkseni ainakin tukee tuota sports trackerin verkkokaupassa myytävää bluetooth sykepantaakin jopa.

7. massimo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    180
    Pitää paikkansa työkaveri osti juuri tämän pron ja täytyy sanoa että on kivan kokoinen ja näppis ihan hyvä pieneksi puhelimeksi.
    Ei kai mikään puhelin ole liian iso, Galaxy S:ni ei ainakaan mun farkkujen taskuun ole liian iso. Aina kun lähden työpöydän äärestä (tapahtuu monta kertaa päivässä) niin taskuun menee näppärästi, kokoa on mutta paksuutta ei. Taitaa kuitenkin olla sulle liian iso. Mutta jos haet isoa näyttöä, mutta pientä puhelinta niin Galaxy on hyvä.

Jaa tämä viestiketju