1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Peruspuhelin nettiominaisuuksilla?

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Provikka, 27/1/05.

1. Provikka

Tykkäykset:
    0
    Tervehdys Arwon Asiantuntijat!

Alla probleema johon kaipaisin valaistusta (alkuperäinen kysymys esitetty väärällä foorumilla kauppalehdessä - löysin tänne hyvän vinkin saattelemana)

Koska luovutan helmikuussa takasin työnantajalleni käytössäni olleen kenkäpuhelimen -ja siirryn mukavuushakuisena yksilönä stressittömämpään ja logoisampaan olotilaan nykyisestä päivätyöstäni, tulee eteeni väistämättä oman telefoonin ja liittymän hankinta.

Koska työnantajani on pitänyt huolta langattoman viestintäni pelaamisesta viimeiset 7 vuotta ei minun ole tarvinnut syventyä erilaisten puhelinmallien sielunelämään hankintamielessä.

Nyt ollaan kuitenkin pisteessä, jossa pitää miettiä mitä ominaisuuksia tulevalta kidekoneeltaan vaatii.
    Nykyisten luurien ominaisuuksista varmasti yli 70% on sellaisia joiden päälle en ymmärrä - tai ainakaan en tarvitse niitä, mutta pystyn kyllä määrittelemään tulevan puhelimen ominaisuuksia :

- Selkeä näyttö ja käyttö
    - Mahdollista selata nettiä auttavasti (ja tehdä vaikka pörssikauppa jos tilanne tulee eteen :)
    - Pitkäkestoinen akku
    - GPS- ominaisuus (eli liitettävyys gps-apulaitteeseen, kartta näkyy puhelimen näytöllä) suotavaa.
    - Herätyskello ja laskin
    - Bluetooth
    - Kamera saa olla, ei lainkaan välttämätön (valokuvaamista varten minulla on muuta kalustoa)
    - Peleillä, multimediaviesteillä tai soittoäänillä yms.. ei ole minulle merkitystä.
    -Minulla ei ole läppäriä, joten kannettavaan en luuria liitä.
    - Viihdearvoa lisääviä tehokkaita multimediaominaisuuksia en tarvitse

Tässäpä näitä tärkeimipiä. Unohtuiko mielestänne jotakin?
    Itse olen harkinnut 6600 -mallia, mutta noita muitakin näyttää olevan pilvin pimein.

Onko muita mallisuosituksia?
    Entä liittymän lisäominaisuudet, mitä tarvitaan jotta pörssikauppa käy kännylläkin?

Sopiva hinta luurille on mielestäni 0-400 Euroa.

Kiitos jo etukäteen asiantuntijoille!

2. Kerppis Vieras

Otsikko on hieman ristiriidassa kirjoitukseen nähden. "Peruspuhelimeen" ei taida oikein saada GPS:ää. Halvin laite, mikä on myynnissä ja täyttää nuo vaatimukset taitaa olla Nokian N-Gage. Myynnistä on poistunut 3650 ja 3660, mutta ensimmäinen ei taida välttämättä olla "selkeä" käyttöinen näppäimistönsä takia. Käytettynä saa molempia suhteellisen edullisesti. Myynnissä olevista taitaa edullisin olla tuo mainitsemasi 6600. Se taitaakin parhaiten täyttää vaatimuksesi. Siemensin SX1 myöskin menisi noihin kriteereihin, mutta siinäkin on näppäimistö hieman erikoisesti.

Muita malleja on mm. Nokia 7610, 6260, 6670, 6630 (ja Sendo X).

Tuolla on valmiskin aihe kyselyille.

3. Provikka

Tykkäykset:
    0
    Thanks for the advise!

4. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Noilla esittämilläsi vaatimuksille ehdottomasti 6600, jota saa jo alle 280e:n hintaan. Ohjelmia hyvin saatavilla ja GPS pelittää hienosti.

5. sane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    13
    kannattaa varmaan harkita 6670, saa uutena alle 400... on nopeampi ku 6600, sekä käyttöergonomialtaan ja mielestäni myös ulkonäöltään parempi. lisäksi koko paljon pienempi.

6. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Suosittelen myös Nokia 6670 -mallia juuri edellä mainituista syistä. Jos hinta on kriittinen tekijä niin sitten 6600.

7. s154405

Tykkäykset:
    0
    Oman kokemuksen mukaan voin suositella 6600:aa. Sähköpostien lukeminen/lähettäminen ja netin selaaminen onnistuu niin hyvin kuin kännykällä nyt ylipäätään voi. Itse käytän lisäksi myös irc/messenger/ftp/ssh ohjelmia internetin yli. Bluetoothin kautta saa kätevästi asenneltua softat ja varmuuskopioitua tiedot. Hinta-laatu-suhteeltaan varmasti ok laite. Nopeutta voisi toivoa hieman lisää, mutta mikäli siirryt "stressittömään olotilaan" niin luulisi tälläkin ehtivän. S60 alustan vuoksi sovelluksia löytyy lähes rajattomasti joten muistikortilla varustettuna laajennettavuuttakin löytyy hyvin. Mielestäni toiminnallisesti vaativampaan käyttöön on melkein siirryttävä smartphone/pda -linjalle. Uudemmat puhelimet eivät omasta mielestäni tuo vielä riittävää lisäarvoa verrattuna siihen lisähintaan joka pitäisi pulittaa.

Jaa tämä viestiketju