1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Peking laittoi tenttien kännykkäestolaitteet jäihin

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja J.J-75, 30/5/06.

1. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    MikroPC.net - ti 30.5.2006 klo 4:39

Pekingin koulutusviranomaiset päättivät viime viikolla, ettei kännykkäsiggnaalien kulkemisen estäviä laitteita käytetä yliopistojen pääsykokeissa eikä lukioissa.

Teknologiaa on käytetty Pekingissä kansallisien kokeiden valvonnassa viime vuodesta lähtien. Asiasta on kuitenkin noussut suuri kiista, kun asiantuntijat ovat ilmaisseet huolensa laitteiden aiheuttamasta mahdollisesta fysikaalisesta vahingosta.

Signaalien kulkemisen estävien laitteiden säteily saattaa joidenkin tutkijoiden mukaan vahingoittaa aivosoluja, silmän sisällä olevaa linssiä ja miehen lisääntymiskykyä.

Useat maakunnat ovat jo ottaneet teknologian käyttöön viime vuonna. Monet muut suunnittelevat käyttöönottoa tänä vuonna.

http://mikropc.net/uutiset/index.jsp?categoryId=atk&day=20060530#w200605300107419423

Kaikkee sitä kuuleekin... Mitähän ihmeen tekniikkaa sielä käytetään? Kuulin aikasemmin että Saksassa olisi ollut kirjastossa vastaavia laitteita joitten tarkoituksena on estää kännykkäsignaaleja. On tuo menny älyttömäksi, eikös sitä nyt voi pienen henkilötarkastuksen tehdä, esim. tenttiin kun menee tai valvoa paremmin.

2. TonyM

Tykkäykset:
    7
    Tuohan on todella fiksu "keksintö". Saisi kaikissa elokuvateattereissa jne. olla tuollainen. Tosin mieluiten jostain materiaalista joka estäisi noita kännykkä"säteitä", eikä mikään tuollainen laite joka säteilee myös. Ellei siitä saada turvallista.

3. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Miksi? kuinka usein on ollut ongelmana että jollain unohtunut puhelin äänelliseksi ja se on pirissyt? Ehkä alueellisia/leffa eroja, mutta ei ainakaan allekirjoittanut ole pahemmin tärmännyt tuon suhteen häiriöihin.
    Joten katson haita huomattavasti suuremmiksi.

(siis oletin että tuota soimista varten ajattelit, mutta jos meinasi että joku salaa lähettää liveääniä elokuvista, niin no...)

4. tumbeliina

Tykkäykset:
    0
    Höh, eihän kännykän pimenemiseen tarvita kuin savea ja olkea :p

Olen itse ollut useammassa savesta ja oljesta tehdyssä talossa ja yhdessäkään ei ole sisällä kännyssä ollut signaalia ollenkaan.

5. tikox

Tykkäykset:
    0
    Lyijjyä seiniin tai maan alle... :) Nojoo mutta tuo koulukulttuuri on tuollapäin muutenkin näin länsimaisen mielestä aika lailla epätervettä.

6. eralumi Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    30
    Mulla ei ainakaan ole kokemuksia että jollain toisella henkilöllä olisi puhelin soinut väärään aikaan. leffateatterissa on tasan kerran puhelin soinut kesken näytöksen... Sekin oli mulla ja silloinkin oli blacklist-sovellus päällä ja ainoastaan yksi puhelu pystyi hälyttämään, sitten mentiinkin ja lujaa :)

Mutta asiaan, itse en haluaisi laitteita jotka pystyisi kokonaan blokkaamaan kännykkäliikenteen. Mulle on tärkeää että jos olen jossain missä ei pysty puhelimeen vastaamaan ja kääny äänettömällä niin näen jälkeenpäin kuka on soittanut ja milloin...

7. supadupanalle

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    N900 DNA
    pyh, kiinalaiset antilaturit jokaselle käteen niin eiköhä akut lopu itsestäänkin joka ikisen vilppiyrityksen kesken.. vai? sinänsä mielenkiintoista miten lait säädetään ja kumotaan sielläpäin :)

8. Arska99

Tykkäykset:
    1
    En ole vielä törmännyt sellaiseen röyhkeään tapaukseen, joka olisi aivan pokkana vastannut tai soittanut kesken leffan, mutta kuulemma niitäkin on. En todellakaan pistäisi pahakseni, jos moisten estojen takia tuo ilo jäisi minulta kokematta.

Jaa tämä viestiketju