1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

PDA + puhelin

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja ZupaDupa, 25/8/03.

1. ZupaDupa

Tykkäykset:
    0
    Olen ajatellut ostaa Mobbe.fi:stä Compaq/HP Pocket PC H1915 kämmenmikron. Lisäksi tarvitsen GPRS puhelimen jota voin käyttää PDA:n kanssa (infrapunalla tai kaapelilla). Puhelimen pieni koko ei olisi pahitteeksi, kun täytyy tuota vekotintakin kanniskella mukana. Hintarajaksi asetettakoon n. 150 euroa. Mitäs puhelinta suosittelette (uusi tai käytetty)? Lisäksi kun lukion aloitin, voisi olla tarpeen jokin graafista laskinta vastaava sovellus kämmenmikrossa. Jos jollain on tiedossa niin olisin kiitollinen linkeistä yms.

2. saeaetaejae

saeaetaejae Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Joku siemens.

3. getta48

Tykkäykset:
    0
    Itselläni on HP iPAQ H5450 jonka kanssa kaverina Siemensin ME45, tarkoitus oli käyttää GPRS yhteyttä iPaqin kanssa, mutta yhteys ei synny kirveelläkään.

Muilla puhelimilla en ole päässyt kokeilemaan, mutta voi olla, että esim. Nokialaisen kanssa yhteys syntyisi heittämällä - tai sitten ei, pitääpi kokeilla.

Ohelmistotarjona ilmaispuolella on suppea, mitään järkeviä tai käytännöllisiä softia ei ilmaisena ole saatavilla, jokainen on tyyliin free to try, 18$ to buy.

4. Samy

Tykkäykset:
    0
    Itse olen kanssa katselemassa puhelimen ostoa uutta Tungsten T2 PDAtani varten. Kiikarissa on lähinna T68i ja S55, molemmat liikkuu siinä 150e paikkeilla huutonetissä lisävarusteettomina. Koska en puhu paljoa on tärkeää että puhelimeni olisi mahdollisimman pieni mutta olisi hyvät dataominaisuudet... Kuolaten odotan Samsung Watch Phonea...

5. ZupaDupa

Tykkäykset:
    0
    Mahtaisiko yhteys internettiin toimia Samsung SGH-C100 puhelimen avulla?

6. Marjo.

Tykkäykset:
    16
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Mulla oli aiemmin Siemensin ME45, nykyään SonyEricssonin T300. Palmilla (m130) ja ME45:llä oli yhteensopivuusongelmia, vaati melkoista säätämistä saada yhteys toimimaan ja lopultakin yhteyden muodostamiseen meni aina n. 35 sekuntia/yritys, usein vaati pari-kolme yritystä ennen kuin rupesi toimimaan.

T300:n kanssa yhteyden muodostaminen kestää muutaman sekunnin ja toimii pääsääntöisesti ongelmitta. Asetukset eivät vaatineet mitään kikkailuja.

Nopeudessa en ole huomannut isompaa notkahdusta (ME45 tukee 4+1, T300 3+1 aikaväliä). GPRS-käyttöni rajoittuu lähinnä sähköpostien lukemiseen ja satunnaiseen surffailuun (yleensä ilman kuvia).

7. getta48

Tykkäykset:
    0
    No ei perkele!

Olen miettinyt muutaman viikon ihan samaa, käytössä ME45 eikä suostu H5450 ipaqin kanssa toimimaan.

Tarvii vissiin vaihtaa puhelinta, perkule.

8. Marjo.

Tykkäykset:
    16
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Ei ole kokemusta muista kuin tuosta Palmista tosiaan, mutta jos yhtään auttais siihen, että saat edes toimivan yhteyden muodostettua, niin täältä löytyy ne asetukset, joilla oma yhteys lähti pelittämään... Vaati tosiaankin nuo viiveet, sen takia siinä yhteydenmuodostuksessa niin pitkään menikin.

Se pitää kyllä vielä mainita, että sitten kun yhteys toimi, niin se myöskin toimi - ei pätkimistä tai muuta jumittelua. :)

Jaa tämä viestiketju