1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

PDA laitetta hankkimassa, mutta minkä ostaisin?

Keskustelu osiossa 'Asian vierestä', aloittaja mick, 19/12/09.

1. mick

Tykkäykset:
    0
    Eli PDA laite tuli tarpeelliseksi. Ja olen nyt tutkinut tarjontaa. Ja olen enemmän hämmentynyt mitä olin ennen tutkimista!

Laitteelta odotan seuraavia ominaisuuksia:
    - tekstinkäsittely ja taulukkolaskenta pitää onnistua
    - mahdollisuus tulostaa "jotenkin". Eli IR-portin kautta, USB, Wlan tai jotain vastaavaa...
    - kalenteriohjelma, synkkaus pöytäkoneen kanssa jotenkin helposti molempiin suuntiin
    - kosketusnäyttö tai qwerty näppäimistö
    - taskuun pitäisi sopia...
    - muistia pitää olla riittävästi, ettei ole heti pulassa KUN asentaa itse ohjelmia
    - jokin yleinen muistikortti pitää olla tuettuna
    - Wlan olisi isosti plussaa, ja tietty saisi olla salain ja sähköpostin käyttö Wlanin kautta
    - GSM liittymä olisi myös ihan kiva plussa. Eli puhelin-PDA.

Tutkin tosiaan nettiä, ja esim DealExtremeltä löytyi kohtalaiseen hintaan kiinanpommeja, joissa on jotakuinkin kaikki nuo yllä mainitut asiat. Mutta niissä ei taida olla tukea skandinaavisille merkeille? Se on kyllä iso miinus.

Nokian Communikaattoriakin mietin, mutta en sen ihan ensimmäisen mallin jälkeen ole käyttänyt commaria... Saakos niihin kolmannen osapuolen ohjelmia? Onko niissä wlania?

En pelkää Ericsonin tuotteitakaan. Joskus sellaisiakin on ollut käytössä. Olisiko siellä mitään sopivaa tarjolla?

Psioneissa taisi olla malli 5 viimeinen mitä testasin, malli 3 oli pidempään käytössä. Eli olen tipahtanut kehityksestä aikapäiviä sitten...

Pc-puolella tietenkin jokin 7" näytöllä oleva 3G kone voisi olla aika kova sana, mutta sitten saa jo ompeluttaa isommat taskut housuihin...

2. veikko

veikko VIPpi

Tykkäykset:
    2637
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    Sony Ericsson Xperia X1 - tai uusi pian tuleva X2. Itse olen pärjännyt Sony Ericssonin tuotteilla juuri noissa asioissa jo pitempään.

3. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Mua eniten houkuttelee parin työjutun takia tuleva Applen vekotin.

4. mick

Tykkäykset:
    0
  5. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Tämä mahdollisesti ratkaisevaa, kuinka isoja, mitä niillä pitää pystyä tekemään, pitääkö pystyä katsomaan, vai onko tarkoitus luoda itse tuolla laitteella, vai lähinnä täytellä olemassa olevia, jotka tuota laitetta varten tehty ?

Onnistuu jo perus luureillakkin, mutta langattomuus, ja mikä kone vastassa ja mikä kalenteri.

Micro SD on melkein vakio, Sony johdannaisissa esiintyy memoryStic

Wlan tuohon käyttöön suunnatuissa lähes vakio kamaa.

Communikaattoreita ei tällähetkellä markkinoilla, e-sarja yleensä, ja jotkin n-sarjalaiset tuolta valmistajalta.

Hyviä koneita (Series3), Symbian koneet noila jäljille ilman jälkiä.

Tulostus ei kaikilla ole näppärää, verkotulostus (wlan) on yleensä näppärintapa. USB toteutukset usein tehty kuvatulostus mielessä, IR portit alkaa oleen historiaa tulostimissakin 90 lukua. BT on paljon laajemmin tuettu.

Firma asiakkaisiin keskittyneissä liikkeissä voi löytyä apuja.

Kannattaa miettiä haluatko miniläppärin, vai taskukoneen ja minkä kokoisen. ja montako laitetta.

6. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Vaatimus lista oli senverran rankka että jonkinmoista ratkaisua haettaessa tuon x1n verran saat ainakin varata jos poistomalleja keräät, mutta kannattaa varata tuplat.

7. testitunnus Vieras

En itsekään pidä tuollaista <400 euron hintaa mitenkään kovana, jos vaatimuslista noinkin pitkä..jos kuitenkin eurot näyttelee isoa osaa hankinnassa, niin ehkä HTCn malleista löytyy jotain mitä voisi ajatella..käytettynä niitä ainakin saa kohtuullisen edukkaasti.

8. jariss

jariss Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    51
    Puhelinmalli:
    Lumia 925
    Olen Kimmon kanssa samaa mieltä, HTC voisi olla kova sana myös noksun 9500 ehkä, mielenkiintoinen luuri jonka sain kuitenkin tänään N900 en vielä ole tutustunut tarkemmin luuriin mutta voisi ehkä jopa täyttää tulevaisuudessa tarpeesi.
    ps. Hienoa Kimmo että olet rivissä mukana, ehdin jo ajatella että paljon poistui mukanasi eli Tervetuloa Ystävä Hyvä takaisin.

9. veikko

veikko VIPpi

Tykkäykset:
    2637
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    Ainakin omassa Xperiassani on skandit ;)

10. testitunnus Vieras

9500 oli itelläni joskus ja todellinen yllätys oli sen huono suoriutuminen nettiselailusta. En ollut asiaa ajatellut ollenkaan, vaan kuvittelin että edellisestä kommaristani(9210) olisi asiat jo parantuneet. Voips olla että olikin, mutta samaan aikaan netissä oleva tieto lisääntynyt/monimutkaistunut>selailu hidastuu.
    9500sta ei kannata hankkia, jos ei muutamalla kympillä saa ja nettiselailu ei ole tärkeää.
    Veikolla useimmiten aika hyviä mielipiteitä, joten uskoisin Xperian olevan asiallinen vekotin.
    Kiitokset itsellesi..minä en ole ollut poistumassa, vaan minut poistettiin hetkeksi ja hieman epäselvää millä tunnuksella tullaan takaisin, vai tullaanko millään. Nämä asiat entisiä, eivätkä ainakaan kuulu tähän ketjuun..hienoa kuitenkin saada positiivista palautetta.

11. Seawolf

Seawolf

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Acro S + Dna, Tipo + Sonera, SE Z800i + Dicame
    Vaikka kaikissa asioissa ei Veikon kanssa samoilla linjoilla olla, niin puhelimissa liikutaan samoilla linjoilla. Kyllä noilla toivomuksilla Xperia on käytettävyydeltä/toiminnoilta paras vaihtoehto. Omassa käytössä excel, word, sähköposti, kalenteri ja internet käytössä jopa useimmin kun puhelut ja täysin tyytyväinen olen X1:seen.

Jaa tämä viestiketju