1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

PC Suite 6.7 ja Outlookin synkronointi

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja Nynny, 2/4/06.

1. Nynny

Tykkäykset:
    6
    Ugh, oi suuret tietäjät.

Osaisikos joku auttaa sellaisessa ongelmassa, että miten PC Suiten uusimmalla versiolla onnistuu Outlookin Public Foldereiden synkkaus, kuten jaetun kalenterin ja kontaktien yhtenäistäminen? Personal foldereissa homma rokkaa, kuten pitääkin, mutta tosiaan tuon Exchange-palvelimen jakaman kalenterin synkronointi on retuperällä. Olen tehnyt kaikista tarvittavista käyttäjistä jaettuun kalenteriin ownereita, mutta silti ei homma toimi. Nokialta yksikään ihminen reilusta 50.000:sta ei osannut tässä asiassa auttaa.

2. manta

Tykkäykset:
    0
    Mahdoinko ymmärtää sun kysymyksen oikein. Yritätkö synkata Exchange serverillä olevaa kontaktifolderia ja kalenteria ? Pitäisi onnistua(minä synkkaan aina vain serverillä olevaa kalenteria ja puhelimen kalenteria).
    Kun luot synkronointiasetukset, etikö pysty valitsemaan niitä exchangella olevia foldereita ?

3. demos Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    40
    Samaa olen itsekin ihmetellyt. Joka kerta kun yrittaa, ei onnistu mitenkaan. Yleensa koneeni jumiutuu.

4. Nynny

Tykkäykset:
    6
    No siis tuo kyseinen systeemi on tehty niin, että yhden käyttäjän kalenteri on jaettu Outlookissa ja Exchangessa on annettu kaikille täydet oikeudet jaettuun Public folderiin. Jos laitan minkä tahansa merkinnän Personal folderissa olevaan kansioon, synkkaus onnistuu muitta mutkitta, mutta Public foldereissa oleva kalenteri ei piru vie synkkaudu, ei sitten millään.

Mitä tehdä?

5. demos Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    40
    Aivan samoin kay jaettujen kontaktien/osoitteiden kanssa. Yhteiset/julkiset osoitekirjastot eivat suostu paivittymaan. Minulle tama on ikavampi kuin kalenteri, koska siirramme kaikille julkiset/yhteiset kalenterimerkinnat suoraan yksityisiin kalentereihimme.

6. Nynny

Tykkäykset:
    6
    Tämä on kyllä todella hankala juttu. Muistaakseni Nokia 6600:n PC Suite osasi synkata myös jaetut folderit. Olisiko Outlookiin tehtävissä jotain skriptiä, jolla kamat voisi kopioida automaattisesti Public foldereista Personal foldereihin synkronoinnin mahdollistamiseksi? Oma järkeni ei kuitenkaan tähän riitä.

7. manta

Tykkäykset:
    0
    Tämä jäi vaivaamaan, kun kyllä tuon pitäisi onnistua uudellakin PC Suitella/Synkalla.
    Onko tuossa oikeasti kyseessä Exchangen Public folder vai onko kyseessä personal foder, joka on jaettu ? )muuten mikä Outlook/Exchange - versio on käytössä)

Eli kun luot synkkausta varten asetukset, niin tulee se välilehti jossa valitaan mihin folderiin outlookissa/exchangella synkataan. Näkyykö tuo kyseessä oleva folderi siinä listassa, kun klikkaat "browse"(tai mitä siinä nyt lukeekaan suomeksi, mulla on Suite englanniksi asennettuna niin en tiedä). Jos se tulee näkyviin ja valitset sen synkattavaksi folderiksi, niin´millainen virheviesti tulee jos se ei onnistu ?

8. Nynny

Tykkäykset:
    6
    Jep, eli kyseessä on Personal folder, joka on jaettu. Käytössä on Outlook 2003 ja Windows 2003 SBS + Exchange 2003, jossa on mm. seuraavat jaetut kansiot:
    - firma's calendar
    - firma's contacts

Exchange toimii vain ja ainoastaan kalenterin ja kontaktien jakajana, mailipalvelimena se ei toimi.

Olen valinnut synkattavaksi oikeat Public Folderit, mutta vaikka synkatessa satoja tietoja pyöriikin, yksikään merkintä ei siirry Outlookista Commuun tai Commusta Outlookiin. Heti jos vaihdan synkattavat kansiot Personal Foldereihin ja teen jompaankumpaan (Commu/Outlook) jonkin merkinnän, tieto myös siirtyy laitteesta toiseen, kuten pitääkin.

Varsinaista virheilmoitusta ei tule, vaan synkronoinnin yhteenvedossa on vain yksinkertaisesti pyöreitä nollia asioiden kohdalla, jotka synkronoitiin.

Varsinainen voodoohommeli kyllä.

Jaa tämä viestiketju