1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Partakoneet

Keskustelu osiossa 'Asian vierestä', aloittaja Anatoli, 11/11/09.

?

Millä ajat partasi?

1. Philipsin koneella

20 ääntä
    36,4%
  2. Braunin koneella

10 ääntä
    18,2%
  3. Muulla koneella

4 ääntä
    7,3%
  4. Höylällä

21 ääntä
    38,2%
  1. Anatoli

Tykkäykset:
    0
    Ensimmäinen partakoneeni oli Philipsin perusmalli, joka toimi melko pitkään. Kun sen akku väsyi ostin uuden Philipsin. Mielestäni sillä pitäisi olla käyttöikää vielä useita vuosia mutta akussa lienee potku vähissä. Vaikka kone on juuri ladattu, niin sillä pystyy ajamaan parran 2-3 kertaa. Sen jälkeen kone käynnistyy vain ollessaan verkkovirrassa. Käynnistyksen jälkeen verkkovirtaa ei tarvita, vaan akussa tuntuu taas olevan tarpeeksi virtaa.

Tarkoitus olisi nyt ostaa uusi partakone ja siksi kyselen foorumilaisilta kokemuksia partakoneista. Minulla on siis aina ollut Philips, joka on muuten palvellut ihan kelvollisesti. Onko Braunin koneet millaisia? Mitä muita merkkejä on? Vai ajatteko partanne höylällä?

2. Sera

Sera Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    56
    Puhelinmalli:
    Nokia E90
    Vaimo osti eBaysta vuosi sitten mulle partakoneen joka oli Philipsin mallien replika, ja tuloskin oli sen mukainen :) Meni roskiin aika nopeesti. Nyt on Gigantista ostettu Philips 6970 -malli, joka ajaa mielestäni todella hyvin. Ei revi vaikka olisi pidempäänkin ollut putsaamatta terät.
    Posted via Mobile Device

3. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Mulla on semmonen höylä ettei tartte vettä eikä vaahtoa. Vesi tulee silmistä ja vaahto suunpielestä.

4. Alpha- Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    176
    Puhelinmalli:
    Halko
    Höylällä ajaisin mielelläni, mutta iho ei kestä.

Philips HQ7830 on ollut käytössä 6½ vuotta. Ei mitään valittamista, paitsi terät voisi kyllä jo kohta vaihtaa. :p Tulee tosin käytettyä vain verkkovirralla, sillä suorituskyvyn laskun huomaa akulla käytettäessä erittäin nopeasti.

5. gloid

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Mate 7
    Minulla on nyt tuollanen samanlainen ja tuntuu, että repii karvat juurineet jos sattuu vähän pidempi sänki olemaan. Minun pärstä on varmaankin sitten outo.

6. Charger Vieras

Itse en tuommoista partakonetta uskalla käyttää...pelkään että siihen tulee joku häiriö ja imaisee koko ihonkin mennessään. Giletten Mach kolmosella mennään ainakin toistaiseksi, kenties siihen uuteen viisiteräiseen siirrytään sitten kun eivät maksa enää noin helevetisti.

7. MiCO

MiCO Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Noista partakoneista on kyllä melko hankala ottaa selkoa. Malleja kun on tuntuu olevan niin kirjavasti. Pikku tutkiskelun jälkeen vaikuttaisi lähinnä että samoilla ajopäillä löytyy vaikka kuinka monta eri mallia joissa lähinnä ulkonäkö ja hintalappu eroaa.

Itse ajelen melko uudella Philipsin HQ-sarjalaisella josta löytyy nuo perusmalleja suuremmat Speed-XL tms ajopäät. Erittäin hyvin tuolla päivän-parin vanha sänki lähtee, paremmin kuin normiteräisellä edellisellä hilipsillä mutta pitemmän kanssa menee jo tietysti melko epiloinniksi. Braunin Cruzer kone löytyy myös, ja ei tuo teräverkko ainakaan itsellä toimi yhtä hyvin. Aika useasti saa vedellä joka suunnasta eikä myötäile juuri ihoa. Tiedä sitten noista hifi malleista.

8. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Ostin tänään Gigantista Philips Reflex Action Shaverin, eli halvimman mitä löytyi, hintaa 39e, takuuta 2vuotta ja hyvin katkee ;)

9. Esa Isopahkala

Esa Isopahkala Ylläpitäjä

Tykkäykset:
    1329
    Puhelinmalli:
    Nexus 5x, Lumia 1020
    "Aja millä ajat, mutta Braunilla loput". En pidä ollenkaan pyöröpäisistä Philipseistä. Reissussa olen nyt pärjännyt Mach3:lla kohtuudella.

10. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Jotenkin tulee mieleen TV-shop... Osta Philips Reflex Action Shaver ja avioliittosi jatkuu onnelisempana kuin koskaan aikaisemmin.

11. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4683
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Ei ole höylää voittanutta. Giletellä ja saippuavedellä tulee siloista jälkeä.

12. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Samaa mieltä.

Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville.

13. MGM

MGM Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    3139
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3
    Höylällä on vaikea ajaa 3mm sänkeä. :) Mulle, kun ei sovi siloposki millään. varsinkaan nykyisellä "hiusmallilla".
    Mutta jos ajaisin siloposkiseksi, niin tekisin sen kyllä höylällä. Paljon vähemmän ärsytystähän sillä saa.

14. Qwertyi

Tykkäykset:
    4683
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Itsekkin kuljeskelen pienoinen sänki naamalla. Trimmerillä pysynee halutussa pituudessa. Viikonlopun rientoihin sitten siloitellaan poskia.

15. Hedgehog

Hedgehog Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    38
    Puhelinmalli:
    S7 Edge, iPhone6
    Itse sanoisin että jos on Philipsi toiminut tähän mennessä niin kannattaa pysyä siinä.

Joillekkin tuo Brauni toimii joillekin Philips, niin erityyliset tekniikat noissa.

Itse sanoisin että Philipsin laitteissa parhaan hinta-laatusuhteen löytää 8200-sarjasta. Esim: HQ8250 tai sitten 8260

16. nico...

nico... Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    845
    Puhelinmalli:
    WP, iOS
    Noi viisteräiset on ihan joka sentin arvoiset ja internetistä niitä saa paljon halvemmalla kuin lähikaupasta.

17. Charger Vieras

Ai partahöyliäkin saa netistä...Enpä ole ennen edes ajatellut asiaa. :)
    Kiitokset vinkistä, täytyneekin sitten tutustua.

18. Qwertyi

Tykkäykset:
    4683
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Onhan tuo höylääminen kyllä aika arvokasta puuhaa. En tiedä onko turpajouheni sen vertaa kovaa mutta teräpaketti ei kovinkaan kauaa kestä. No onneksi netistä tosiaan löytyy halvalla ja viime Viron reisulla tuli noita teriä hamstrattu kun olivat käytännössä puoli ilmaisia.

19. Alpha- Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    176
    Puhelinmalli:
    Halko
    Noh noh, kyllähän se partaveitsi on miesten vehje ja muut sitten ihan yhtä ja samaa homostelua. :)

En kyllä käytä itsekään.

20. Qwertyi

Tykkäykset:
    4683
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Muutama paketti laastaria taitaisi kulua ennen kuin veitsellä halutun lopputuloksen saa.

Jaa tämä viestiketju