Parranajo ja välineet (miksei myös muu karvanpoisto)

Leukapielessä partaa vai ei?

• Kyllä

Äänet: 52 45.6%
  • Ei

Äänet: 19 16.7%
  • Joskus

Äänet: 25 21.9%
  • Ei kasva

Äänet: 5 4.4%
  • Kasvaa ihan kiusaksi asti

Äänet: 13 11.4%

• Äänestäjiä yhteensä
    114

EDM

Foorumin epävirallinen TranceDude™
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
7163
Puhelinmalli
Samsung Galaxy S20+ 5G

allukai

jonne
Palaute - 100%
19   0   0
Reaktiopisteet
10593
Puhelinmalli
OnePlus 8T
Täällä myös herkkäihoinen. Mulle tää keski- ja loppukesä on armollisinta aikaa muutenkin, kun ei tarvi lotrata käsirasvan kanssa kun ilmankosteus on korkeampi kuin muulloin. Täytynee tuota partaöljyä lähteä kokeilemaan, kun tuota paksua ja jähmeää käsirasvaa ei viitsi lähteä parralla sivelemään.

Tällä hetkellä on hassuja ammottavia aukkoja pitkin partaa, suupielen oikealla puolella on sellanen melkein parin sentin paljas kohta, saa nähdä kuinka nopeasti tuo tuosta tihenee. Tekisi toisaalta ihan hitosti mieli ajaa parta pois, kaipaan sitä puhtauden tunnetta joka tulee parranajon jälkeen kun vaahdolla/saippualla ja partaterällä ajaa.
Mulla on ollut nyt viimeisimpinä käytössä Lorealin öljy ja muotoiluvoide ja on ihan hyvää tavaraa. Löytyy esim. Cittarista. Öljy on kyllä ihan ehdoton, ilman tuntuu tosi epämukavalta. Vahalla/voiteella saa sitten sitä karvoitusta edes jotenkin hallintaan, niin näyttää jotenkuten siedettävältä. + partakampa ?

Se harvuus ja laikukkuus on alussa perseestä, mutta sinnikkäästi kun vaan antaa sen parran kasvaa, niin pikku hiljaa ne ongelmakohdat häivyttyy. Mullakaan ei oo tosiaan mikään tuuhein naamakarvoitus, niin varsinkin alussa meinas usko loppua ja teki mieli ajaa kaikki pois. Vähitellen sitä on oppinut suhtautumaan omaan naamaan vähän armollisemmin ja hyväksymään sen, ettei tää parta kaikista tuuhein oo, mutta tällä mennään. Pois en kyllä enää ajais ?

EDM

Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
7163
Puhelinmalli
Samsung Galaxy S20+ 5G
Mä kasvatan alapääkarvoja et näyttäis vähän pienemmältä?
Mullakaan ei onneks oo sen kanssa ongelmaa. Eli voin tehdä niinku ite lystää. ?

EDM

Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
7163
Puhelinmalli
Samsung Galaxy S20+ 5G
Mulla on ollut nyt viimeisimpinä käytössä Lorealin öljy ja muotoiluvoide ja on ihan hyvää tavaraa. Löytyy esim. Cittarista. Öljy on kyllä ihan ehdoton, ilman tuntuu tosi epämukavalta. Vahalla/voiteella saa sitten karvoitusta edes jotenkin hallintaan, niin näyttää edes jotenkuten siedettävältä. + partakampa ?

Se harvuus ja laikukkuus on alussa perseestä, mutta sinnikkäästi kun vaan antaa sen parran kasvaa, niin pikku hiljaa ne ongelmakohdat häivyttyy. Mullakaan ei oo tosiaan mikään tuuhein naamakarvoitus, niin varsinkin alussa meinas usko loppua ja teki mieli ajaa kaikki pois. Vähitellen sitä on oppinut suhtautumaan omaan naamaan vähän armollisemmin ja hyväksymään sen, ettei tää parta kaikista tuuhein oo, mutta tällä mennään. Pois en kyllä enää ajais ?
Mä en oo tollasia tuotteita ennen nähnytkään. Täytyy tutustua. ?

zSx

Tavallinen pulliainen
Palaute - 100%
8   0   0
Reaktiopisteet
2584
Puhelinmalli
Galaxy Note 9 + iPad 2017 LTE
Ihan oma mielipide tämä mutta jos parta ei kasva tasaisesti, niin aja pois ja nauti siitä puhtauden tunteesta :) Typerältä näyttää sellainen harva/epätasaisesti kasvava turpakarva. @MGM ^ naiset tottuu meikkaamiseen koska haluavat näyttää kauniimmilta kuin oikeasti ovatkaan. Tästähän se taitaa näissä karvoissakin olla kysymys :unsure: Minä olen kuitenkin niin mukavuudenhaluinen, etten varsinkaan tällaisena gubbena jaksa ihan kauheasti enää kärsiä ulkonäön takia. Jos ei parrattomana irtoa niin ei voi mitään.

Ei kyllä tässä nyt pitää se 1-3kk ainakin katsoa että millaiseksi tämä muodostuu. Näytti sitten kuinka hyvältä tai huonolta tahansa. ;) Ulkonäön vuoksi en ole kasvattamassa, lähinnä vain huvin vuoksi. Joskus 15v sitten ollut kahden viikon parta ja silloin parikymppisenä se näytti vielä paljon kamalammalta kuin nyt.

jipnet

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
101
Puhelinmalli
N5 jaSa40
Melkein neljän kuukauden koronatuhero lähti leuasta viikko sitten. Oli ihan jees ja moni kaveri kommentoi, että sopii tosi hyvin. Mutta voi ettien että tätä 'puhtauden' tunnetta kun päätin karvat pois ajella. No, onpahan kokeiltu tämäkin :) Kerran viikossa leikkurilla veks, ei tarvitse leuan mikään vauvan pylly olla kuitenkaan.
+Siin on oma vaiva pitää parta siistinä. Mä en jaksa nähdä vaivaa.

tth78

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
36   0   0
Reaktiopisteet
10319
Puhelinmalli
iPhone 11 pro max mega hyper super duper
Mitä kosteusvoidetta käytät? Mulla kyl itse parta tuntuu tosi kuivalta ja epämiellyttävältä kosteusvoiteen kanssa. Eihän sitä karvoille oo tarkoitettu..

Ihan jotain perus tuoksutonta, mitä Lidlistä saa. Olen kokeillut myös alati harveneviin hiuksiin ja paras tulos tulee kun pesun jälkeen rasvaa hiukset ja parran ja menee saunaan jälkilämmölle istuskeleen toviksi.

Mä en vois enää ikinä ajaa partaa pois, vaikka se ehkä tuntuikin miellyttävämmältä. Se vaan näyttää helvetisti paremmalta mun naamassa. Ja näytän ihan hiton oudolta ilman. Ja kylhän tohon ajan myötä tottuu.. Kylhän ne naisetkin tottuu kaikkeen meikkaamiseen.. ?

Ja täytyy kyl sanoo, että kaikki naiset kehunut mun partaa... ?

Vähän sama vaiva, muuttuu ulkonäkö melko radikaalisti ja vaimokin on pyytänyt, etten enää ajaisi pois...

Ihan oma mielipide tämä mutta jos parta ei kasva tasaisesti, niin aja pois ja nauti siitä puhtauden tunteesta :) Typerältä näyttää sellainen harva/epätasaisesti kasvava turpakarva. @MGM ^ naiset tottuu meikkaamiseen koska haluavat näyttää kauniimmilta kuin oikeasti ovatkaan. Tästähän se taitaa näissä karvoissakin olla kysymys :unsure: Minä olen kuitenkin niin mukavuudenhaluinen, etten varsinkaan tällaisena gubbena jaksa ihan kauheasti enää kärsiä ulkonäön takia. Jos ei parrattomana irtoa niin ei voi mitään.

Tässä mielessä olen turhamainen ja parran kanssa koen itseni komeammaksi kuin olenkaan, joten Touché ;)

Ei pahemmin partaa kasva mutta vaikka kasvaiskin niin leikattua tulisi. Partaveikkojen kans vaivaannuttavaa käydä lounaallakin kun sitä sapuskaa on sitten niissä karvoissa ja ite oot siinä vastapäätä et mihinköhän tässä nyt kattois et ?

Se onkin aikuisen miehen ruokalappu, säästyy paidan rinnukset... ;)

Ihan totta. mutta niin ne kasvaa alapään karvatkin ja varmaan sinäkin siistit omasi ;) Mutta se on täysin sama asia siis siinä mielessä, että vapaaehtoisesti kärsitään tai tehdään oma elämä hieman epämukavammaksi ulkonäön kustannuksella.

Tottakai näin täytyy tehdä, että ne trimmataan jotta vaikutelma on isompi kun ei ole sitä bemaria enää tuomassa niitä puuttuvia senttejä...

Mä kasvatan alapääkarvoja et näyttäis vähän pienemmältä?

Meinaat et olis vähän kuin Tardis ja pääset sitten aina yllättämään naisen? :D

EDM

Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
7163
Puhelinmalli
Samsung Galaxy S20+ 5G
Tollasen ostin mielenkiinnosta parran trimmaamiseen/rajaamiseen ja hiustenajoon. Hyvin kyllä ajaa, mutta piru että tolla saa olla varovainen ettei aiheuta haavoja päänahkaan. Meinaan muutama sellainen ihan pieni haava tuli vaikka toi on vielä se vähän turvallisempi versio.

IMG_20200715_203902.jpg

tolind

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
79   0   0
Reaktiopisteet
277
Tollasen ostin mielenkiinnosta parran trimmaamiseen/rajaamiseen ja hiustenajoon. Hyvin kyllä ajaa, mutta piru että tolla saa olla varovainen ettei aiheuta haavoja päänahkaan. Meinaan muutama sellainen ihan pieni haava tuli vaikka toi on vielä se vähän turvallisempi versio.

Katso liite 115059

Taisin ostaa samanlaisen. Kerran kokeilin, poskesta valui sen verran verta etten hiuksiin ole edes vielä kokeillut.

Jättiläinen

Jalopeno
Palaute - 100%
96   0   0
Reaktiopisteet
6371
Puhelinmalli
Puhe-elin

Katso liite 115059
Noita miettinyt itsekin hiusten katkaisuun, mutta jäänyt ostamatta kun ei siedä yhtään liikkua sivuttain ilman haavaa ?

Jälki kuitenkin olisi aika paljon sileämpi vrt viisteräiset

apek

Vapaavalintainen titteli
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
6574
Puhelinmalli
S10e
Treeniä, treeniä.

Sitten kun oikean ajotekniikan hoksaa, niin haavoja ei tule. Täytyy myös muistaa, että painaa ei saa. Täytyy antaa terän tehdä hommansa, ei voiman.

Sniper

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
850
Puhelinmalli
Note8
Jos naamakarvat kasvaa suht tasaisesti, niin 5 mm on hyvä mitta, sietää kasvaakin pari milliä. Tarkka rajaus vielä, niin tällainen 55 v ukko ei näytä paljon yli viiskymppiseltä :ROFLMAO:.

Top Bottom