1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Paras WAP email palvelu?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Parzi, 16/10/02.

1. Parzi

Tykkäykset:
    0
    Niin eli mitä palveluita netissä olisi, missä pääsee lukemaan mailit Wapin kautta? mikä niistä olisi paras? ainakin raketti.net taitaa tarjota kyseistä palvelua, onko kokemuksia teillä siitä?

2. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
  3. Diesel

Tykkäykset:
    0
    Käytän sunpointtia, sekä "oikealla" koneella ja puhelimella. Ei mitään valittamista. (wap.sunpoint.net)

4. --- Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Paitsi kun joku urpo lähettää html-sähköpostia.

5. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Sekä Radiolinjan että Soneran omat wapmailit on toimivia ja hyväksi havaittuja.

6. topiz

Tykkäykset:
    1
  7. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    He! No niissä maileissa ei ole mitään asiaa. ettei paha haitta.

8. --- Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Kyllä mulle on tipahdellut asiasisältöistä postia html-muodossa. Olen tästä tietysti vihaisenä lähettäjälle inissyt mutta "kun siitä tulee niin paljon hienompi toisella fontilla". Jepulis. Paitsi että tien päällä ei näy ollenkaan. Olisi hienoa kun html/sähköposti yhdistelmää ei olisi keksitty.

Lähettäjän moka tietysti.

9. Maalivahti

Tykkäykset:
    0
    Sunpointin wap-meili

En suosittelisi käyttämään Sunpointin meiliä wapin kautta. Syy on se, että sen toteutuksessa on tietoturvan kannalta käsittämättömän paha virhe. Sunpointin wap-meili nimittäin lähettää sekä käyttäjätunnuksen, salasanan että viestin get-methodia käyttäen, josta seuraa se, että em. tiedot kulkevat selväkielisenä url:n mukana (wap.sunpoint.net?h=käyttäjätunnus&p=salasana...). Tiedot ovat siis kaikkien niiden luettavissa, jotka sattuvat kyseisen url:n näkemään. Lisäksi, vaikka Sunpointin wap-meilin käyttäjä poistaisi lähettämänsä viestit meilitilinsä lähetetyt kansiosta, niin ne jäävät edelleen selväkielisenä Sunpointin palvelimen logi-tiedostoon. Logi-tiedostothan on tapana arkistoida pitkäksi aikaa mahdollista myöhempää tarvetta varten.

Virhe Sunpointilla on siis sattunut siinä, että wap-sivujen koodin go-tagiin ei ole ymmärretty vaihtaa method-attribuuttiin post-arvoa (get on oletusarvo). Method-attribuutin arvona ei ikinä pitäisi olla get, kun lähetetään arkaluonteista dataa (opetetaan jo alkeiskursseilla). Uskomatonta tunarointia Sunpointin kokoiselta palveluntarjoajalta!

Halukkaat voivat itse tarkistaa em. virheen esim. Opera-selaimella menemällä wap.sunpoint.net osoitteeseen ja valitsemalla sitten "Näytä" - "Lähde".

10. manni

manni

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 4
    TagTag.comin kanssa olen lukenut, tukee kaikkia POP3-laatikoita.

11. compact

Tykkäykset:
    0
    Ainoat, mitkä olen saanut toimimaan on tuo jo mainittu vapaalla.org ja wap.marsmodule.com:n wap-mail. Tuo sunpoint toimi ennen ihan hyvin, mutta nykyään se on ''pissinyt''.

12. Thelmi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Itse käytän sunpointtia ja hyvin tuo näköjään pelittää, mutta kiva kun valaisette mua tuosta virheestä, ettei ole kunnon suojausta.

13. Katti

Katti Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    51
    Puhelinmalli:
    Jolla, Lumia 735, Lumia 1520
    Itselläni on kännyssä medios mail. Tosinopea ja helppo. Kaksi näppäinpainallusta ja auki on. Toistaiseksi maksuton ja sillä pääsen pop ja imap posteihin.
    varalla marsmodulen sähköpostiohjelma.

Jaa tämä viestiketju