1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Paras qwerty?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Paavo-Antero, 23/3/08.

1. Paavo-Antero

Tykkäykset:
    0
    Niin, uusi puhelin olisi hankinnassa ja oikeastaan ainut vaatimus mikä minulta löytyy on qwerty -näppis. Nokian mallit ovat ylirumia / erittäin typeriä ratkaisuja näppiksen kanssa, mutta mikä merkki / malli olisi toimivin? Luotettavin? Hinta-laatusuhteeltaan onnistunut? Ja ennenkaikkea pitkäikäinen.

HTC:n TyTN II olen katsellut sillä silmällä että siitä voisi tulevaisuuden rakkaus löytyä, mutta mitä mieltä on kaikki tietävät matkapuhelinfoorumin käyttäjät?

Samalla utelisin tuosta HTC:n takuusta, vaikkakin siitä jo topic oli, niin käyttäjien omia kokemuksia olisi kiva kuulla (mikäli niitä ei ole niin aina parempi). Entäs HTC:n yleinen laatu? Windows mobilen luotettaavuus / käytettävyys verraten Nokialaisiin?

2. Hedgehog

Hedgehog Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    38
    Puhelinmalli:
    S7 Edge, iPhone6
    Noilla kriteereillä kun sokeasti lukee rivien välistä niin meikän on pakko ehdottaa Nokia 9300i, varsinkin kun hyvää qwerty näppäimistöä etsitään. Jos minun olis huomenna pakko ostaa omilla rahoillani itselleni Qwerty näppiksellä oleva puhelin, kriteereinä luotettava/hyvä hinta-laatu suhde, hankintani olisi 9300i. :) Vaikka onkin jo hieman päivittynyt malli.

Myös Nokian E61i:stä olen kuullut pääsääntöisesti vain hyvää palautetta, enkä sitä ainakaan itse pidä mitenkään ylirumana.

Qwerty markkinoille tuloaan tekee myös upea Sony Ericsson Xperia. HTC on valmistanut rautapuolen, kun Sony Ericsson on vastuussa pienestä osasta softaa sekä brändistä ja markkinoinnista. Tosin tulee tod.näk. joulumarkkinoille ja maksaa hyvän läppärin verran.

Touchia käyttäneenä on ainakin minulla HTC:stä ihan positiivinen kuva, tosin se ei ollut qwerty-laite. Vain lievä jäätyily jäi haittaamaan, siinä kun on aika mopo prosessori. 3G puutteen takia puhelin jäi vain kokeiluksi. HTC Kaiser työntää 700€ hinnallaan ja 190g painollaan ainakin minut luoltaan, muuten kyllä aikamoinen läppärin korvaaja, tosin enään ei voi puhua kovin onnistuneesta hinta/laatu suhteesta.

3. tikox

Tykkäykset:
    0
    http://www.asus.com/products.aspx?l1=11&l2=56&l3=531&l4=0&model=2092&modelmenu=1

Mutta mistäs pirusta näitä suomenmaahan saa..??

Jajuu E61i, tai jos hetken odottelee sen seuraajaa E71, niin lienee saa hyvää hintalaatusuhdetta. Toki nuo kylkislidelliset HTC:t on mahtialitteita mutta näytön reso jää tulevalle sonylle pirusti, samoin kosketuskäyttöliittymä vaatii kyllä totuttelemista ja jos ei sitä tarvitse/halua tehdä puhelimesta harrastusta, niin en itse ainakaan ottaisi.

4. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    vaikka kuulostaa uskomattomalta niin sanoisin että iphone....ei fyysistä tuntumaa, mutta parin viikon jälkeen kirjottaa puolta nopeammin kuin esim e90 tai 9300:lla tai htc:n laitoksilla

5. Paavo-Antero

Tykkäykset:
    0
    Jotenki nuo Nokian teokset ovat vaan omalle silmälle niin kauheita ettei yhtään tekisi mieli edes kuvia katsella ja toisaalta muutenkin kiinnostaisi tuo Windows Mobile enemmän.

6. Kreivi S

Kreivi S Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    60
    E61i on parasta mitä tällä hetkellä saa kännymaailmassa, E71:stä odotetaan kiivaasti.

7. Paavo-Antero

Tykkäykset:
    0
    Tällä naamataululla ei naisia isketä, vaan siihen tarvitaan jotain ihan muuta ja tuon näköinen puhelin ei auta asiassa, vaikka siinä kuinka hyvin toimiva qwerty olisikin.

8. Benkku15 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    68
    Puhelinmalli:
    Apple iPhone 7 Plus 256GB Jet Black
    Ei tuo TyTn 2 ole ulkonäöltään 10,enemminkin 2!
    qwerty siinä on tunnoton,E90 oli hyvä qwerty mutta liikaa vikoja löytyi mutta käytettävyydessä ja tekstailussa iPhone kylläkin vie voiton!
    Jos wm kiinnostaa kokeile Htc shift:iä (x9500),siinä on kylläkin vista,joka on selvästi parempi kun tuo takkuisa wm...
    Ja vielä tuohon E61i siinä on liian pienet näppäimet,ja muutenkin laiskahko puhelin...

9. Mr.Tyson Vieras

Vai TyTN II: ssa tunnoton qwerty??! Anna mun kaikki kestää! Ja vieläpä huomattavasti asiallisemman/ammattimaisemman näköinen ja oloinen kun yksikään nokia tai joku goddamn iPhone! Kai sentään OIKEAA laitetta olet hankkimassa niin jätä noi iPhonet ja nokiat sinne hiekkalaatikolle minne ne kuuluukin lasten leikkikaluiksi...

10. Omenanraato

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver

kummatkin omistaneena olen kyl hiukan erimieltä.... iphonessa paljon parempi tuntuma kirjoittaa, varsinkin tuon uuden värinätoiminnon ansiosta, ja nopeus kirjoituksessa on täysin eri tasolla kuin htc:n laitteissa jotka muuten on kyllä puhelimien parhaimmistoa

11. Benkku15 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    68
    Puhelinmalli:
    Apple iPhone 7 Plus 256GB Jet Black
    Ja tuo wm on muutenkin huono softa,saattaa olla maku asia!
    Mutta mun mielestä wm oli pelkkää pa***a,voi olla että on muuttunut,mulle jäi tytn 1 viimeiseksi tytniksi.

12. Omenanraato

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    s60/s80 softaan verrattuna ei alkuunkaan p****a

13. Mr.Tyson Vieras

Korjatkaa jos olen väärässä mutta eikö ketjun aloittaja nimenomaan vaatinut että puhelimessa PITÄÄ olla qwerty? Kai ny sen voitte iPhonen omistajat myöntää että ominaisuuksissa iP jää kumminkin aika paljon tytn II: lle ja luulen että suomessa noi takuu-asiat on vielä heikommalla tolalla ku htc:llä? Kiva jos tykkäätte iPhonesta, mutta ite en vaihtaisi semmoseen.

14. kumikaksonen

Tykkäykset:
    1
    Omaahan kaikki mieluusti kehuvat, mutta josko jotain pientä rajaa voisi pitää liioittelussakin. :) No ok, sanonpa tässä itse oman mielipiteeni myös aiheesta, josta ei edes keskustella. Ihan vain näin ohimennen.

WM-laitteiden hieno ja huono puoli on rajaton säädettävyys ja mahdollisuus räätälöidä laite henkilökohtaisiin tarpeisiin sopivaksi. Huonoa tässä on nimenomaan se, että jo ihan peruskäyttöä varten joutuu näkemään hieman vaivaa saadakseen toiminnot sellaiseksi kuin itseä miellyttää ja täydelliseksi jonkun yksinkertaisen asian saaminen edellyttää vielä enemmänkin kuin pientä vaivaa. Hyvänä puolena voi sitten sanoa sen, että kyllästymistä voi melko yksinkertaisesti siirtää nakkaamalla jonkun uuden höpötyksen luuriin muutaman minuutin vaivalla, jolloin saa sen käyttöympäristön muutettua täysin erilaiseksi. Ja taas on jotain mitä säätää. Sikäli kun aikaa ja innostusta löytyy, on tuollainen varsin mainio keino saada kulutettua elämäänsä ja vaivaa näkemällä saa taatusti juuri sellaisen käyttöympäristön kuin haluaa. Omassakin käytössä on jo vuosia viihtynyt jonkinsortin WM-kapula ja ihan ykkösluurina. Täytyy myöntää että useat perusominaisuudet tuossa ovat monestakin kantista katsottuna aika järjettömiä, mutta onneksi niistä pääsee eroon tai niitä voi muuttaa. Onhan se selvä että nämä vaativat tietämysta tai ainakin kiinnostusta enemmän kuin "perusnokian" käyttö, mutta kyllähän lähtökohtakin on pääosin eri. Sekavuus näistä varmaankin jää ensimmäisenä mieleen kokeiluvaiheessa, enkä ihmettele vaikka se aiheuttaakin melkoisen hylkimisreaktion; perusasetuksilla käyttö onkin melkoisen tuskaista.

Perusluurini ovat olleet toistaiseksi pääosin Nokialaisia, jollainen kakkospuhelimena löytyy edelleen, enkä kyllä viitsi kauheasti haukkua sitäkään. Ainakaan niiltä ominaisuuksilta, mitä siitä kaipaan. iPhonea kiinnostaisi toki kokeilla, mutta omaan tarpeeseeni ei siitä löydy niitä ominaisuuksia, mitä tarvitsisin luuriltani joko työ tai vapaa-ajan käyttöäni varten. Tai no sanotaanko näin, että vapaa-ajan vehkeeksi olisi liian arvokas ja työasioissa ei ominaisuudet riittäisi, niin ei tule paljoa valehdelleeksi. Täydellistä en usko olevan edes olemassa mutta kenties kaikkia hiukan yhdistelemällä saisi kokoon mieluisan. Tarpeestahan se kiinni ihan oikeasti.

Ja voin kai minä puhua aiheestakin sen verran, että mitä tulee Toshiba Portege G900 WM6 -laitteeseen, niin kyllähän tuolla sujuvasti naputtelee joko ruutua tökkimällä tai näppäimistöllä. Ja tietenkin kirjoitusta avustamaan löytyy vielä lisäohjelmia. Ja lisää säätämistä sitä myöten.

Jaa tämä viestiketju