1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Paras puhelin (minulle)?

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja Jva79, 28/11/13.

1. Jva79

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Päädyin nyt perustamaan tällaisen ketjun, jos tulisi jotain hyviä uusia ideoita, kun itsellä alkaa lyödä tyhjää.
    Eli isoimmat näytöt ei juuri houkuta, mutta nykyinen Lumia 920 vielä menettelee, mutta jos olisi vielä liukaspintainen (alkuperäinen silikonisuojus käytössä), niin minun sormillani yhdellä kädellä käyttö olisi mahdotonta.
    Aikaisempia puhelimia on ollut iPhone 3G, HTC Desire HD, iPhone 4S ja nyt Lumia 920.
    iPhonen käytön helppous ja varmuus on miellyttänyt, mutta molemmilla kerroilla applen rajoitukset ja tylsyys on alkanut vaivaamaan. HTC:ssä oli varsinkin rootattuna kaikkea ja lopulta vähän liiankin kanssa, mutta mikään vaan ei toiminut luotettavasti. Eniten kuitenkin harmitti muotoilu ja kosketusnäyttö. Minun oli hyvin vaikea saada yhdellä kädellä näyttöä avattua tai suljettua ja usein otetta parannettaessa osui jokin osa kädestä näytön reunaan ja teki jotain ei toivottua. Osumatarkkuus oli myös turhauttavan huono vanhankin iPhonen jälkeen.
    Lumia tuntui aluksi hyvältä. Oli hyvä käteen silikonisuojuksen kanssa, suuresta koosta huolimatta. Tuntui jämäkältä. Kosketusherkkyys ja tarkkuus kohtuullisen hyvä, muttei vieläkään iPhonen tasolla.
    MUTTA kuinka vaikeaksi voi esimerkiksi puhelun soittamisen tehdä??? ja ne sovellukset, nehän on kaikki jotain alpha versioita androidin tai applen vastaavista ja äänenvoimakkuuden joutuu säätää joka kerta, kun pelaa tai katsoo videota ja sen jälkeen uudelleen, että on sopivalla voimakkuudella soittoäänelle. fonecta caller oli vuoden positiivisin asia, muttei silläkään pitkään jaksa.

Nyt siis pitkän alustuksen jälkeen hakusalla olisi uusi puhelin, joka toivottavasti viimein täyttäisi kaikki odotukset.

Jollaa odotin, mutta toistaiseksi vaikuttaa siltä, että sen kanssa tulee menemään hermot, kun se ei kuitenkaan pelaa niin hyvin yhteen androidin kanssa kun on puhuttu, eikä muistakaan ominaisuuksista ole vielä mitään vakuuttavaa kuultu. (odottelen toki vielä hetken kokemuksia)

Galaxy S4 tai S4 mini on ollut mielessä, mutta jokin siinä isoveljessä ei iske, mitä kaverin puhelinta olen käpäillyt.
    Mitähän muita olis?

Vaatimuksena olisi siis, että:
    -Kaikki maailman palvelut ja sovellukset on puhelimeen saatavilla (eli taitaa olla vain android???)
    -Hyvä kamera, mielellään myös hämärässä
    -NFC ja langaton lataus ehdottomasti plussaa (,mutta jossain muut kriteerit täyttävässä halpapuhelimessa voin näistä luopua)
    -ir sensori plussaa, muttei pakollinen
    -Hyvin käteen sopiva, kestävä sekä toimiva kosketusnäyttö

2. tth78

tth78 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    3386
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
  3. Stupidio

Stupidio Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    1844
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s Plus 128GT Silver
    Xperia Z1 olisi mielestäni parempi valinta.
    Hyvä kamera
    Kaiken maailman sovellukset
    Ei ole langatonta latausta, mutta siinä ilmeisesti tulee telakka mukana kuten Z Ultrassa.

4. Jva79

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Tässä nyt viime viikot puhelimia enemmän ja vähemmän selaillessani on monta jollain alueella hyvää puhelinta löytynyt, mutta aina puuttuu jokin.
    Nyt jostain syystä tuli vanha Galaxy s3 mieleen ja aloin vertailemaan s4:een, eikä niissä mielestäni hintaeroa selittäviä eroja ole. Toki uusi malli on aina kallis ja vanhan mallin hinta putoaa. Tuon kuitenkin saisi jo 299€ hintaan ja täyttää mielestäni kaikki tärkeimmät kriteerit, kun tuohon sen langattoman latauksenkin saa.
    Minulla on siis Nokian langaton telakka, johon olen kovasti tykästynyt, kun ei tarvitse pimeässä kaivaa johtoa yöpöydän takaa. iPhonen kanssa käytin jo sen omaa telakkaa, joka myös oli hyvä, mutta tuo langaton on siinä mielessä parempi, että mahdollistaa myös suojakuorien käytön.

5. Arwin Grubel

Arwin Grubel Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    1007
    Puhelinmalli:
    Note3 + Gear
    Sgs3 ajaa kyllä asiansa vielä pitkään. Varmasti hyvä valinta.

6. Mithrandir

Mithrandir Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    570
    Puhelinmalli:
    Paratiisin kielletty omena
    Eikös Galaxy s3/s4:ssa ole aika iso näyttö? Meinaan jos oli niin ettei isommat näytöt houkuta. Entäs se mini?

Enhän minä noista mitään tiedä, mutta juuri tuon näytön koon takia tulee hankituksi isälleni pukinkonttiin tuo s4 mini. =)

Edit: lisätty kirjain ja numero.

7. Jva79

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Onhan se isompi, kuin mitä pitäisin kätevänä käyttää. Ulkomitoiltaan kuitenkin jotakuinkin samaa luokkaa tuon nykyisen Lumia 920:n kanssa, jonka kanssa pärjää, ainakin kun käyttää sitä nokian omaa silikonisuojaa. S4 Mini oli pitkään ykkösenä, mutta langaton latausmahdollisuus vie voiton S3:lle. Vielä voi ehdottaa muita malleja, joista kyseinen ominaisuus löytyy tai on jälkikäteen lisättävissä ilman lisäkuoria jotka muuttavat puhelimen ulkomuotoa. Minun tiedossa ei ole näiden lisäksi kuin Nexus?

8. Stupidio

Stupidio Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    1844
    Puhelinmalli:
    Eikös nitä qi-läpysköitä saa sinne takakuoren alle tungettua??

9. Jva79

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Googlettamalla en ole asiasta juurikaan tietoa löytänyt, kuin sen mitä verkkokaupan valikoimasta löytyy ja sieltä löytyy läpysköjä tasan tarkkaan S3:seen ja S4:seen. Lisäksi toiminto löytyy vakiona Tietyistä Lumioista, Nexus 4:sta ja 5:sta. Lisäkuorella tais saada Galaxy Noteen ja ehkä johonkin muuhun, mutta kerro toki jos tiedät että niitä "läpysköitä" saa muihinkin tai kenties kaikkiin puhelimiin.

10. Stupidio

Stupidio Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    1844
    Puhelinmalli:
    Induktiolatauksena kutsutaan moista juttua. Wikipedia

En sitten tiedä mihin laitteisiin niitä saa, mutta miksei itse voisi asentaa?
    Puhelinkorjauksen ammattilainen Jusutus on muistaakseni asentanut langattoman latauksen Lumia 800:n joten uskon että melekinpä jokaiseen puhelimeen sellaisen varmaan saa vaikka ei kaupan hyllyltä saisikaan :)

11. Jva79

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    LG G4
    No jos tällä -> http://www.youtube.com/watch?v=uxgHbBhybYY tarkoitat sitä, että saa kaikkiin puhelimiin, niin samalla periaatteellahan joka puhelimeen saa vaikka parranajokoneen... (tähän sellainen "hakkaa päätä vasaralla"-hymiö)

12. Mielakka

Mielakka

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Tab 3 7.0" 3G
    jviirret tykkää tästä.
  13. Jva79

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    LG G4
    En haluais olla ennakkoluuloinen, mutta noihin kiinalaisiin en lähde. Sen verran oon elämäni aikana paskaa elektroniikkaa ostanut, että osaan arvostaa ennenkaikkea laatua. Yhdellä tutulla on varmaankin joku tuollainen ja kuulemma "ihan hyvä", mutta silti.
    Tällä hetkellä tuo S3 taitaa olla paras vaihtoehto, kun en viitsi suurempia summia nyt sijoittaa, kun "juuri sitä oikeaa" ei tällä hetkellä markkinoilla ole, eikä ole ollutkaan sitten iPhone 3G:n

14. Jva79

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Tänään tuli S3 haettua DNA kaupasta (12kk osamaksulla 298,80€) Saatan pitää paketissa vielä pukin tuloon saakka siltä varalta, jos pukki ei muuta näperrettävää satu tuomaan :)
    Emännälle pitää hakea vielä toinen samanlainen lahjaksi. Sille olin myös ajatellut alkuun S4 miniä, mutta kun pyysin kaupassa noita hypistelemään, niin yllätykseksi tykkäs tuosta S3:sta enemmän.

Jaa tämä viestiketju