1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Panasonic, Samsung, Ericsson..??

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Markus, 22/6/02.

1. Markus

Tykkäykset:
    0
    Olen harkinnut ostaa joko Panasonic GD76, Samsung SGH-T100 tai Ericsson T66 puhelimen joten toivoisin mielipiteitä kyseisistä niiltä joilla on kokemusta kyseisistä puhelimista. Ne on keskenään aika erilaisia ja kaikista löytyy hyvät ja huonot puolensa, ainakin samsungin akku epäilyttää, ilmoitetut ajat on aika huonoja..

Entä mistä suomessa saa Panasonicit halvimmalla, tiedän että muut merkit on ainakin Idesanilla edullisia, tai ainakin pohjois-suomen hintoihin verrattuna.

2. Aero

Tykkäykset:
    0
    No noi on kylläkin aika paljon erilaiset puhelimet verrattuna toisiinsa. Ihan eri hintaluokkaisiakin. Mutta T100:ssa on hyvä ja tarkka TFT väinäyttö (4096 väriä), muttei ole GPRS:ää. GD76 on taas jo varmaankin suunilleen 250€ halvempi kun T100, mutta siinä ei ole värinäyttöä. GD76 on ihan sama puhelin kun GD75, paitsi siinä on GPRS. T66 on taas mun mielestä ihan liian pieni, mut aika makee silti :) .

Jos noi on vaihtoehdot niin varmaankin ottaisin T100:n. Se on mun mielestä noista kolmesta tyylikkäin, polyfooniset soittoäänet on mahtavat, niitä ei voi verrata 3510:n "melodisten" äänien kanssa. Muuten tossa T100:ssa on kaikki, paitsi GPRS. Java:n puuttuminen on myös jonkunlainen miinus. WAP siinä on :) . Paketissa tulee mukana kaksi akkua, joku hemmetin naru, muistaakseni myös HF ja kaikkea muuta sälää.

Jos voit odottaa hiukan (n. 2kk), niin osta SGH-S100. Siinä on GPRS, Java, 65 000 värinen STN näyttö jne.

3. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    N95, iPhone 5, V3, 7610, 8850...
    At, ne nokioiden soittoäänet ovat yhtä polyfooniset kuin samsungissakin.
    Jotkut pällit (nokia) ovat vaan saaneet päähänsä puhua melodisista soittoäänistä. Joten kitketään nyt ne pois täältä jos sopii.
    Aivan yhtälailla sekä samsungeissa ja nokioissa on melodisia soittoääniä, myöskin kyllä melodittomia.

Ja mitä itse alkuperäiseen kysymykseen tulee,
    itse ottaisin samsungin, jos noista kolmesta valitsisin ja en tarvitsisi gprs:ää. Tosin vasta käyttökokemuksethan oikeasi kertoo, että mikä niistä on paras.

4. Aero

Tykkäykset:
    0
    Kyl mä tiedän, mut ei niitä Nokian polyfoonisia ääniä voi kutsua noin hienolla nimellä, sen verran kauheita ne on :)

5. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Ikävä tuottaa sinulle pettymys, mutta polyfonia ei ole mikään erikoinen nimi. Se on vain suomeksi moniääninen, eli vaikka soisi vain kaksi ääntä (esim soittoäänessä) se olisi polyfoninen.

6. Haavi

Tykkäykset:
    0
    Jospa ne Samsungin soittoäänet ovat kuitenkin enemmän polyfoniset kuin Nokian :D

7. Markus

Tykkäykset:
    0
    Makuasia..

AT suositteli sitä s100 mutta mielestäni se on aika lapsellisen näköinen, tulee aivan ritariässä mieleen, eikä varmaan kovin kätevä tekstareissakaan.. Onko muuten kokemuksia T100:sta, onko siinä helppokäyttöiset valikot ja nopea kirjoittaa viestejä ? Ja oliko kellään tietoa mistä sais suomessa Panasonicit edullisesti ?

8. Twilight

Tykkäykset:
    0
    Mites valitsit tohon joukkoon ton pikku erkin? Se taitaa hävitä ominaisuuksien puolesta aika pahasti noilla kilpakumppaneille. Itse ottaisin noista todennäköisesti Samsungin, koska Panasonic ei ole vielä saatavilla. Onhan Samsungissa jo värinäyttö ja muutenkin on hyvän näköinen, jos GPRS on tarpeellinen niin sitten pitää valita jotain muuta.

9. Markus

Tykkäykset:
    0
    Vaihtoehdoista..

Siinä pikku erkissäkin on paljon hyviä ominaisuuksia vaikka ne vaihtoehtoni olikin keskenään melko erilaisia. On niin paljon toimintoja mitä en välttämättä tarvi mutta jotka on silti plussaa puhelimen valinnassa, Kuten gprs, java, värinäyttö... nyt on löytynyt jo muitakin vaihtoehtoja kun on ahkerasti nettiä selaillut. Lähinnä muutama Samsungin malli ja yks Panasonic on minulla tämän hetken ykkösvaihtoehdot !

10. 3.1415926 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Mutta toisaalta olen lukenut että samsunkit on melko hitaita, varsinkin ne pelit on niin TOOOSII hitaita , mutta omaahan tietoa mulla ei ole joten en voi sitä tarkemmin kommentoida, voinhan olla väärässä. T66 taas pitäis olla nopee, paljon paljon nopeempi kuin muut erkit, varsinkin ennakoiva tekstinsyttö pitäis olla ihan nokiatasoo, vahvistustahan mulla ei tästäkään asiasta ole mutta. Panasoniikista mä en tiä mä en ees tiä miltä se näyttää, mutta ainakin ennen ne näytti aivan hirveiltä, ppaaáaljon pahemmilta kuin erkit ennen, joten en ole paljon panasoniikkeihin päin katsonut. Jos mulla olis yhtä paljon rahaa kuin sulla, eli tarpeeksi rahaa teeSatskuun niin odottaisin kyllä P800, tietääkseni sen pitäisi tulla melko pian ja ominaisuuksienkin osalta se hakkaa vaikka ton S100 mennen tulle.

11. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Taitaa ikävä kyllä hakata hinnankin puolesta Samsung SGH-T100-mallin mennen tullen.

Itse kyllä odottaisin Samsung SGH-T100:aa tai sitten voisin myös harkita Nokian 7650:aa.

12. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Eipä ole. Ainoastaan äänikerrat ovat samsungissa laajemmat, eli se 16 "raitaa".

13. Haavi

Tykkäykset:
    0
    Kyllä ne Samsungin äänet ainakin kuullostavat enemmän polyfonisilta :D

14. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Niin molemmat ovat moniäänisiä, mutta samsungissa niitä on 16 kun nokiassa 4 päällekkäin. Okei finitto tälle "väittelylle".

15. fly

Tykkäykset:
    0
    t-100 paras vaihtoehto noista!

16. JS Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Annan ääneni Samsungille.

17. Highlands

Tykkäykset:
    0
    Samsungissa lienee 3 vuoden takuu. (?) Ericssoneja taitaa saada kaksi Samsungin hinnalla. Siemens olisi myös hyvä vaihtoehto mutta jos ei kelpaa niin ei sitten. Panasonic mahtaa olla hyvä mutta käyttöliittymä (jos ei ole vaihtunut) on monimutkainen.

Sanotaanpa nyt näin: Älä osta liian kallista puhelinta niin voit ostaa uuden nopeammin ajattelemalla: "Eihän se vanhakaan maksanut kovin paljoa, voin siis ostaa uuden puhelimen sen kummempia ajattelematta." Itse ostin vuosi sitten Ericsson R320s:n 690mk:lla. Siispä ei tuottanut paineita ostaa uutta puhelinta jo nyt. (viikko sitten)

18. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Muistelen, että Esa mainitsi, että on 3v takuu Venäjällä.

19. Thelmi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    No jos verrataan Nokian 3510:n ja Samsungin SGH-N620:n polyfoonisia soittoääniä, niin ei tarvitse paljoa miettiä kummassa on paremmat. 3510:ssä ne ovat kauheita piipityksiä edelleen vaikka ovatkin nelikanavaisia, toisin kuin N620:n 16-kanavaiset. Niissä on kyllä potkua. Selvä valinta olisi Samsungin SGH-T100.

20. Esa Isopahkala

Esa Isopahkala Ylläpitäjä

Tykkäykset:
    1329
    Puhelinmalli:
    Nexus 5x, Lumia 1020
    Näin mainitsin. Suomessa on normaali 1 v. takuu eikä sen pidentäminen ole suunnitelmissa (lähde: maahantuojan edustaja).

Jaa tämä viestiketju