1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Panasonic gd67 vs Siemens c55

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja FCB, 27/9/02.

1. FCB

Tykkäykset:
    0
    Kumpi noista olisi parempi???kumpaa ehdottaisit?

2. Aero

Tykkäykset:
    0
    nuohan ovat melko samanlaisia, paitsi pansussa on värinäyttö ja mielestäni hienompi ulkonäkö. Joten ottaisin GD67:n

3. FCB

Tykkäykset:
    0
    Onko pansussa javaa?

4. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    En ainakaan huomannut Pansonicin sivuilla mainintaa Javasta GD67:n teknisissä tiedoissa.

5. Aero

Tykkäykset:
    0
    joo, ei siinä munkaan mielestä ole. tuotetiedot ovat muutenkin puutteelliset mun mielestä, joten saattaa olla ettei vaan lue tms.

6. nicke

Tykkäykset:
    0
    ähum, ainakin mun mielestä olisi aika hupaisaa jos siellä pansun sivuilla ei lukisi että on javaa, ja sitten siinä olisikin.. :p
    Muuten, kumpi kestää paremmin?
    Jomman kumman noista mä haluuuuun joululahjaks/joulun jälkeen :)

7. kepperi

Tykkäykset:
    0
    kyllä GD67 varmaan mukavampi ratkaisu olisi.
    Javaa siinä ei ole, mutta justiinsa toi värinäyttö ja kauniit soittoäänet siinä on. myöskin kuuluvuus on loistava (myös TM huomasi sen)

ottaisin pansun sinuna.

8. Spaca

Tykkäykset:
    1
    ...mutta C55 on valmiusaikaa huomattavasti enempi kuin GD67:ssa, joka oli syynä että päädyin tähän 30e halvempaan C55:een. C55:ssa on ylivoimainen valmiusaika verrattuna muihin saman hintaluokan puhelimiin... Soittoäänet ovat myös C55:ssä asialliset. Ainoastaan joystickki ja värinäyttö puuttuu GD67 verrattuna.

[HUUMORI] Värinäyttö ei näy kenellekkään taskusta ja mikäli räpellät koko illan puhelinta, että kaikki huomaa että omistat värinäytöllisen puhelimen, niin akku loppuu tuosta GD67:sta ennen kuin valomerkki tulee... ...ja taksi jää tilaamatta... [/HUUMORI]

9. kepperi

Tykkäykset:
    0
    [HUUMORI] Värinäyttö ei näy kenellekkään taskusta ja mikäli räpellät koko illan puhelinta, että kaikki huomaa että omistat värinäytöllisen puhelimen, niin akku loppuu tuosta GD67:sta ennen kuin valomerkki tulee... ...ja taksi jää tilaamatta... [/HUUMORI][/quote]

mouhahaha..

noh toivottavasti tyydyt valintaasi. en sano etteikö c55 olisi myös hyvä puhelin.

10. dynamo

Tykkäykset:
    3
    Kuinka pitkään c55:si akku kestää? Itsellä kestää noin kaksi päivää normaalilla lkäytöllä.

11. Jeppe !

Tykkäykset:
    0
    minä olen ainakin ollut tosi tyytyväinen mun panaan, tosin c55 en oo paljoo päässy räplää .. suosittelen panan gd-67:aa

12. nicke

Tykkäykset:
    0
    räpläilystä puheen ollen, räpläilin tänään C55ssa Stockalla. Hyvältä kuulosti soittoäänet, ja olihan se niin pieni kuin ajattelin, ehkä pienempikin.
    Valikotkin toimi hyvin..
    Taidan kuitenkin pyytää sitä joululahkaksi, koska OnOffissa maksaa vaan 196€ (eli ~50€ vähemmän kuin GD67), ja onhan siinä C55ssa hianompi desing. Toisaalta, GD67ssa on värinäyttö, mutta enpä minä sitä paljoa tarvitsisi, tai siis en hyötyisi siitä niin paljon kuin jotkut muut.

13. Spaca

Tykkäykset:
    1
    Puhelimelle luvataan jopa 300h valmiusaikaa ja 300minuuttia puheaikaa, mutta en tiedä sitten kuinka hyvin ajat pitävät paikkansa kun on sen verran uusi tuo puhelin. Ensimmäisella kerralla akku kesti kolme päivää, mutta kovasti tuli puhelimella leikittyä. Myyjä ostettaessa kehotti lataamaan puhelinta ensimmäisellä kerralla 16h tuntia ja sen jälkeen käyttää akku ihan loppuun muutama kerta ja ladata täyteen "yön yli", jotta akku rupaisi toimimaan luvatusti!

14. Kit

Tykkäykset:
    0
    Älä nyt hemmetissä GD67:aa osta! Näyttö laahaa todella häiritsevästi perässä ja muutenkin softaa vaivaa tuskaisa hitaus, joka ilmenee lievänä tekstiviestiä kirjoittaessa, mutta nousee neljänteen potenssiin wapissa! Aivan yhtä tuskaa, kun jokaisen painalluksen jälkeen menee puoli sekuntia ennen kuin ruudulla tapahtuu mitään. Voi vain kuvitella paljonko viivettä tulee, kun kirjoittaa nopeasti vaikka sanan "iloinen", jossa on kaikkiaan 18 painallusta. Viive kasvaa ihan käsittämättömäksi.

Muutenkin puhelin on todella muovisen oloinen ja erittäin lelumainen. Ei helkkari sitä takakansiviritelmääkin! Voi hyvää päivää... Teinipuhelin vailla vertaa, paitsi että ei.

Omistan nyt C55:n, enkä keksi pahaa sanottavaa kuukauden käytön jälkeen. Softa on nopea ja ominaisuudet ovat pansua paremmat. Esim. soittoäänet soivat paljon paremmin "kaikukopan" ansiosta ja niitä on myös helpompi hankkia itse lisää wapitse, sillä C55 soittaa midejä iMelodyjen sijaan. Javaahan pansussa ei myöskään ole.

Ihmettelen kyllä suuresti, miksi täällä on ylistetty gd67:n joystickiä, joka on ihan infernaalisen jäykkä ja tunnoton. Aikaisempaan gd75-malliin nähden kehitys on mennyt selvästi taaksepäin. Mielestäni SE T300:ssakin on pätevämpi tikku.

Tämä on toki vain mielipide muiden joukossa, mutta jos kaikesta huolimatta päädyt pansuun, muista, että sinua varoitettiin!

Miksi enää mietit? Säästä itseäsi ja vieläpä selvää rahaa ja hanki C55! Et pety! :)

15. nicke

Tykkäykset:
    0
    njaah, ehkä se GD67 ei nyt NOIN huono ole, kuin tuossa edellisessä viestissä väitettiin.
    Mutta omasta mielestä se on edelleen huonompi ku C55.

16. Kit

Tykkäykset:
    0
    Ehkä ei. Tämä on kuitenkin minun mielipiteeni yhtään liioittelematta. Makuasioista voi toki kiistellä, mutta argumenttini olivat pääasiassa silkkoja tosiseikkoja eikä mitään mielipidekysymyksiä. Siitä, onko ko. puhelin lelumaisen muovinen vai ei ja onko joystick-ohjain hyvä vai huono, saa kukin olla ihan mitä mieltä haluaa, mutta softan hitaus on sen luokan vika puhelimessa, että oikeastaan mikään ei voi ärsyttää enempää. Edellisessä viestissä unohtui muuten mainita, että gd67:n näyttö laahaa todella häiritsevästi perässä.

Kommenttini perustuu kokemukseeni viidestä eri merkistä. Lisäksi olen käyttänyt viittä eri pansua ja gd67 on niistä selvästi surkein. (gd90, gd92, gd75, gd93 ja gd67) En tietenkään tarkoita nyt ominaisuuksiltaan, vaan käytettävyydeltään.

Joka välttämättä haluaa pansun, ostakoon gd75:n.

17. Gunners

Tykkäykset:
    0
    Minusta pansu on kyllä juuri noin surkea mitä 0,16plääplääplää sanoi. Itellä on tällähetkellä gd67 ja toivon syvästi että en ois ostanu koko puhelinta. Kyllähän tässä hyviä puoliakin on mutta enemmän huonoja.

18. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Kannatan Siemensiä tässä tapauksessa.

19. tumbeliina

Tykkäykset:
    0
    Muutama kysymys, kun itsekkin olen tässä kahden vaiheilla kumman ostan:

Montako tekstiviestiä mahtuu noiden muistiin, vai onko samoin kuin GD75 että vain simkortin muisti kapasiteetti on käytössä ja muita ei muistiin saa.

Entä onko C55 ssa tekstiviestien perillemenon automaattinenkuittaus (ts. samanlailla kuin Pansuissa)?

20. Janne

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia N900 & Sonera
    C55:een menee tekstiviestejä 25 kpl + SIM-kortin paikat.

Jaa tämä viestiketju