1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Panasonic A101:sta / Puhelimien huollettavuudesta yleisesti

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja 2kind, 4/8/05.

1. 2kind

Tykkäykset:
    0
    Itselläni on ollut reilu puoli vuotta Kiinasta ostettu Panasonicin A101 -pikkuluuri, joka on varsin erinomainen puhelin ja toimi moitteettomasti, kunnes eräänä päivänä (tästä on jo aikaa) kesken puhelun sammutti virrat ja resetoi itsensä. Valikkokieli vaihtui englannista oletukseksi (kiina), eikä pinkoodin syötettyäni enää käynnistynyt. Ruudulle tuli kiinalaisia merkkejä sekä roomalaisilla aakkosilla (ne on ne mitkä meillä on käytössä, toim.huom.) "SIM". Suht luotettavan lähteen mukaan tuo herja kääntyy vapaasti englnniksi että "unable to read sim".

Operaattorilukitushan tässä kävi ekana mielessä, mutta en silti oikein usko, sillä puhelin toimi moitteitta ainakin saunalahden, soneran ja elisan korteilla. Vaan onko joku kuullut sellaisesta operaattorilukosta, joka ensin antaa vaellella ympäriinsä muutaman kuukautta ja sitten rätkähtää päälle.

Googlettamalla löysin yhden vastaavan tapauksen Uudesta-Seelannista. Puhelin oli hankittu Kiinasta ja teki täsmälleen saman jekun. Homma oli ratkennut huollossa, jossa puhelimeen oli vaihdettu SIM-kortin lukijaosa. Kuitenkaan en voi olla varma, ratkesiko ongelma tuolla uudella komponentilla; sekinhän on mahdollista, että komponentti on vaihdettu turhaan ja itse vika ratkennut softapäivityksellä, joka on tehty rutiininomaisesti siinä sivussa.

Minähän käytin puhelintani kiinalaisten osto- ja takuutodistuksieni kanssa Kaukomarkkinat Oy:n huollossa (mikäli joku asianomaisista sattuu lukemaan tämän, niin kaikkea hyvää sinne, koen saaneeni erittäin hyvää palvelua; etenkin kun puhelin on tällainen rajatapaus). Ikävä kyllä, vikaa ei pystytty korjaamaan, mutta minulle selvisi varsin mielenkiintoisia asioita:

1.) Kiinasta ostetussa puhelimessani on "limited international quaranty", joka kuulemma kattaa varaosat 12kk ja työn (=korjauksen?) 3kk [!]

2.) Puhelimeeni, joka siis on fyysisti kai täysin identtinen Euroopassa (=ainakin Saksassa ja Espanjassa) myytävien A101:en kanssa EI VOI FLASHATA eurooppalaista softaa. Kuulemma jokin pistää rautapuolella vastaan.

Eli mulla on kädessäni mitä lystikkäin puhelin, jossa on mitä viheliäsin pikkuvika. Itse epäilisin, että softavika.

Otan erittäin mielelläni vastaan vinkkejä, tuo olisi kiva saada toimimaan. Yksi vaihtoedto tietty on myös se, että jos joku haluaa tuosta projektin itselleen, niin koje lähtee myyntiin. Mutta olkaa ystävällisiä älkääkä ruvetko tykittämään tätä ketjua täyteen "tarjoan 2eur" vatauksia. En aio edes reagoida sellaiseen. Eniten kiinnostaisi saada tuo värkki pelittämään.

2. 2kind

Tykkäykset:
    0

Jaa tämä viestiketju