1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Palvelua vai halpuutta?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja kortti, 11/4/06.

1. kortti

Tykkäykset:
    0
    Mitä mieltä olette, hyvät palstalaiset, kannattaisiko operaattoreiden kilpailla hinnalla vai palveluilla?
    Siis kysyn asiaa asiakkaiden näkökulmasta.

2. sane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    13
    Sekä että. Tosin mielenkiintoisia uusia palveluita on melko vähän tota musiikkilataamoa lukuun ottamatta, josta taas peritään liian korkeita hintoja. Myös nää datapalvelut on mielenkiintoisia kunhan on hinnoiteltu oikein (Elisa datapaketti, SL dataetu). En kuitenkaan olisi puheluista valmis maksamaan enempää saadakseni palveluita joita en tarvitse.

3. juppelis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    9
    Hinnalla tietysti. Ikinä en ole mitään palveluita käyttänyt tai no pari kertaa asiakaspalveluun soittanut ja muutaman sähköpostinkin sinne lähettänyt, joten vastaan hinnalla ja toimivalla asiakaspalvelulla.

4. eralumi Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    30
    Mun mielipide on että pidetään palvelu/hinta sopivassa suhteessa. Itse nyt käyttänyt Soneraa vaikka onkin kalliimpi kuin muut liittymät koska siellä on aina palvelu pelannut. Nyt sitten soneran hintojen noston/asiakaspalvelun huonontuminen on siirtämässä mutkin halvemman operaattorin piiriin.

Hyvistä palveluista voin maksaa hieman enemmän sekä siitä, että asiakasplavelu pelaa.

5. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Halpaa hinta. Operaattori saisi hakea uudelleen roolinsa esim. kiinteää kuukausimaksua verkon käytöstä periväksi perus-kanavaksi, jota käyttäen kuluttaja saisi itse ostella palvelunsa niiltä ketkä näitä tarjoavat. Se, että palveluntarjoaja saattaisi joutua suorittamaan osan keräämistään maksuista sitten käytetylle operaattorille, olisi puhtaasti näiden palveluntarjoajinen välinen kysymys. Jo alkaisi olla mielenkiintoa verkon mahdollisuuksien parantamisella ja toisaalta myös sitten palvelutarjooma jäisi erikoistuneiden yritysten suunnittelemaksi - avaten näin palvelut saataviksi yli operaattorirajojen sekä jatkossa luoden kilpailua toimivien innovaatioiden tuotteistuessa asiakkaille myytäviksi ratkaisuiksi.

6. Jussi2000

Jussi2000 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Mikä milloinkin
    Kunnollisilla ja mielenkiintoisilla palveluilla kohtuuhinnoin.

7. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Palveluilla ja hyvällä verkolla.

(Ei se hinnoittelu tietenkään mitenkään tähtitaivaallista saa olla, mutta sopivissa rajoissa.)

8. yepp

yepp Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    41
    Puhelinmalli:
    Oneplus2
    Kyllä minulla kans merkkaa hinta eniten liittymää valittaessa. Esim. Soneralla ei ole tällä hetkellä mitään palvelua miksi siihen vaihtaisin ja suostuisin enemmän maksamaan kuin kolumbuksesta. Itse en ainakaa ole mistään 3G:stä, videopuheluista tai muista vastaavista valmis maksamaan senttiäkään ylimääräistä.

9. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Ma n.16 aikoihin jonotin tunti 20min. Soneralle, aloin miettimään helpompia operaattoreita... jonotin netti puolelle, aikeissani muuttaa maksupäivämäärää lomani takia laskulle, jota ei ole vielä tullut. Viimeksikin oli ruhtinaalliset 5 päivää aikaa maksaa.

Kallistun palvelun puolelle enemmän kuitenkin.

10. Arde Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Hinta ratkaisee, Saunalahdelta saan netissä hoidettua asiat jos tarvitsee.

11. apache

apache Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    507
    voisitko mainita numeron johon soitit, oliko se siis laskutuksen nro ja sieltä laajakaista?

12. aot

Tykkäykset:
    0
    Hinta ratkaisee yksinomaan.

Asiakaspalvelua en edes muista koska viimeksi tarvitsin. Operaattorien ym. tarjoamat sisältöpalvelut eivät kiinnostaa tippaakaan. Informaatio josta olen kiinnostunut on internetissä saatavilla ilmaiseksi. Satunnaisesti sitä haen datayhteydellä kännykästä.

Niinpä tällä hetkellä käytössä 69-liittymä perus GPRS:llä.

13. sipuli

Tykkäykset:
    5
    Itselleni Palveluja, joista olen valmis maksamaan, on
    - kattava kuuluvuus siellä missä liikun (esim. kesämökit)
    - toimiva verkko (myös että on tilaa dataliikenteelle)
    - viestiominaisuudet (sms, mms, email, kaikilta löytyy)
    - tarvittaessa, ehkä 5 kertaa vuodessa, toimiva, osaava ja ripeä aspa.

Se operaattori joka tuottaa kelvolliset mainitsemani palvelut pienimmällä hinnalla, saa omani ja perheeni liittymät verkkoonsa.

Minulle erilaiset musat ja ladattavat hölpäkkeet eivät ole sellaisia Palveluja joita viitsisin käyttää saati sitten maksaa.

14. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Vaatimus kattavasta kuuluvuudesta (kaikilla) kesämökeilla on hieman utopistinen ajatus. Suomi on täynnä kesämökkejä ties missä erämaissa, sinne ei ole järkevää tuoda kalliita yhteyksiä kouralliselle ihmisiä käyttöön muutamaksi viikoksi vuodessa.

Jos käy hyvä tuuri ja mökki sijaitsee kuuluvuusalueella tarpeeksi lähellä muutakin asutusta niin kannattaa olla onnellinen.

(Aiheen vierestä, pahoittelen...)

15. sipuli

Tykkäykset:
    5
    Hyvä pointti, juuri näinhän se on. Omalla kohdalla tilanne on se, että mökillä on Soneralla ja DNA:lla hyvä kuuluvuus ja Elisalla kohtalainen. Toisella sukulaismökillä DNA on selkeästi heikoin, Sonera kohtuullinen ja Elisa paras. Eli näistä sitten arvotaan nimenomaan omaan käyttöön sopivinta hinta-palvelu-suhdetta joka riippuu siitä paljonko käyttää missäkin ja mitä.

Eikä tietenkään kukaan mainituista operaattoreista rakenna mökin viereen perheellemme omaa mastoa, vaan olemassaolevia palveluja yritän vertailla. Mielestäni onkin ylipäätään tärkeätä verrata olemassaolevaa, ei mukajoskustuleeonrakenteilla -palveluja.

16. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Ja jos muuten hyvävalinta ei ole parasvalinta mökille, niin ainahan mökkiä varten voi hommata sen paremmin toimivan kakkos liittymän.

Vuoden kahden päästä on luvattu maankattavaa laajakaistaa Digitan ja alueellisten toimijoiden toimesta (esim Wimaxin päälle) , UMAa tukea jotkin operaattorit ovat kaavaileet ja ainakin VoIP tukea useat, niin vaikeisiin paikkoihoin mukaanlukien mökit helpottuu huomattavasti omatoiminen "verkonrakentaminen"

17. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Yritetään palata takaisin aiheeseen...mökkien yhteyksistä voi tarvittaessa avata uuden ketjun. :)

18. samumanu Vieras

Hinnat sais mun puolesta olla vaikka 50% isompia jos saatas samat palvelut kuin joissaki "kehittyneemmissä" maissa, esim japani.

Laskut on mulla nykyään n.50€ kuussa ja olisin valmis jopa enemmän sijottaa jos ois kunnollinen 3g verkko plups hiukka enemmän palveluita tarjolla(Esim musiikkikauppoja jne). Muissa asioissa olen aika pihi joten voisin itseäni kiinnostaviin jutskiin hiukan sijoittaakin..

Datapaketteja vaan enemmänki tarjolle, esim toi elisan 4€/25M on hyvä mut en vaan voi elisalle mennä asiakkaaksi(Periaate päätös "tappeluista" kyseisen firman kanssa jo viime vuosituhannelta).

19. Zache

Tykkäykset:
    0
    Minusta operaattorit saisivat tyytyä 'ydinbisnekseensä' eli bittiputkina oloon ja eriyttää siitä ns 'lisäarvopalvelut' omiksi firmoikseen. Näin ehkä päästäisiin pikkasen siitä tilanteesta eroon, että jollei operaattori saa kymmenyksiään niin ei sitä sitten kukaan muukaan saa tehdä.

Varsinkin kun kännykkäverkot ja internet yhdistyvät niin tuo tilanne olisi hyvinkin toivottava, eikä niin että operaadot yhä pohtivat miten estää muiden toimijoiden palveluiden käyttäminen kun se uhkaa niiden omaa bisnestä.

EDIT: TKK:n video, TeliaSoneran varatoimitusjohtaja Esa Korvenmaa puhuu tulevaisuudesta: kovasti tuossa tulevaisuus TS:llä on palveluissa.

Topic: Finnish Mobile Market - Leader or Follower?
    http://www.netlab.tkk.fi/opetus/s383001/2005/kalvot/3.shtml

20. espenleka

espenleka Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    En sitten parempaakaan ketjua löytänyt ja uutta en viitsinyt tehdä:

Lähde: Tietokone.fi

Nyt se on sitten todettu ihan tutkimuksessa ja julkisesti, mitä esim. minä olen täällä foorumilla vastaväitteistä huolimatta koittanut saada esille -
    palvelut, tässä tapauksessa 3G - ovat liian kalliita, jotta ne yleistyisivät. Sitten ihmetellään, kun operaattorit lopettavat innovatiivisiakin palveluitaan käytön vähyyden ja suosion puutteen takia. Kun taas tekstiviestit ovat mm. suomalaisten käyttäjien peruskulmakivet kännykänkäytössä.

Ei auta, vaikka olisi miten hieno palvelu, kun kukaan järkevä kuluttaja ei siitä suostu nykyisentasoista hintaa maksamaan. Toivottavasti operaattorit pikku hiljaa ymmärtäisivät tämän.

Jaa tämä viestiketju