1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Palstalaisten mielipide seuraavanlaisesta vaihdosta.

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja shack, 27/2/04.

1. shack

Tykkäykset:
    0
    Moi.

Olen hieman jo palstaa selaillut ja lukenut mahdollisesta uudesta puhelimestani, mutta haluaisin tietää yleisön mielipiteen siintä kuinka kannattava vaihtoni on.

Olen vaihtamassa Nokian 6510:an Samsungin X100:een.

Minulle tärkeimmät ominaisuudet ovat:

-Pitkät tekstiviestit
    -Akun kesto
    -Ulkonäkö (mielipide hommia tähän ei tarvinne puuttua)
    -Kuuluvuus / Yleinen toimintavarmuus

Miksi siis Samsung, suurin syy on että se miellyttää ulkoisesti ja ihastuin sen värinäyttöön sekä soittoääniin, siis ominaisuuksiin jotka eivät omassa puhelin hankinnassa yleensä näyttele minkäänlaista roolia, mutta nyt tuntuu että värinäyttö on must.

Haluaisinkin tietää mitä mieltä olette täyttääkö Samsung nuo tärkeimmät kriteerini jotka ylempänä luettelin.

Vanhassa Nokiassa olen pitänyt sen pienestä koosta, coolista lookista, sekä jonkin asteisesta toimintavarmuudesta. Akkukin on kestänyt kohtalaisesti. Lyhyet tekstiviestit ja ajoittainen bugittaminen taasen ärsyttävät. Myöskään kuuluvuus ei ole ollut tasoa maailman paras.

Kiitoksia niille jotka vaivautuvat vastaamaan.

2. TKO

Tykkäykset:
    0
    Luulen, että koko saattaa tuntua isolta 6510:n jälkeen. Jos se ei ongelma niin en näe mitään syytä miksi ei kannattaisi. Miten olisi E100 tai s300(M)?

3. jacce

jacce Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    6
    Puhelinmalli:
    Samsung
    Näinhän se on että ihmisille tehdään tarpeita.Pakko ostaa kun on myynnissä.Ennen ei kukaan edes ajatellut puhuvansa muualla kuin kotona langassa tai kaupungilla kopissa.

Mutta se kannattaa todellakin ostaa minkä haluaa ja minkä on saanut mieleiseksensä.Jälkeenpäin kaduttaa niin pirusti jos ei ostanut sitä minkä ajatteli,kokemusta on.Vaikka joskus on kyllä tullut paskojakin ostoksia juuri tuon haluamisen takia.Ja ei pelkästään luurien takia.

4. shack

Tykkäykset:
    0
    Hyvin mahdollista että vaikuttaa hieman isolta, mutta kaikkeen tottuu. Nimin. joskus kuukauden 3650:aa kantanut ;)

Ainut mikä enää estää juoksemasta tiskille tai no kaksi asiaa on.

1. Pitää saada vielä vanha myytyä ja fyffet kasaan.
    2. Miten on ovatko Samsungit olleet toimintavarmoja. Tämä on ainut asia mikä enää askarruttaa luurissa.

5. jeesh Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Sampat toimii piste.

Poikkeuksiakin toki löytyy, mutta ne onkin sitten poikkeuksia eikä ominaisuuksia.

E: ja tietty jos menee rikki niin takuu pelittää. Ja valikkorakenne on tosi helppo oppia...

6. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    kaikki jotka tunnen ja ovat samppaak äyttäneet ovat sitä kehuneet. kuten itsekkin.
    minusta ehdottomasti kannattaa vaihtaa

7. paerikss

paerikss Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Note 3 + & Gear
    kyllä vaihto kannattaa. samsungeja ollut useampia ja ei koskaan ole ollut mitään ongelmaa. nokian jälkeen softakin tuntuu aika luonnolliselta.

8. Reima

Tykkäykset:
    0
    Itsellä ei ole ollut S100:n softan kanssa muuta kuin ongelmia. Epäloogisuuksia ja tyhmyyksiä, kuten esimerkiksi ei profiileja, gprs-asetuksia saa hakea milloin mistäkin, värinä ei toimi niinkuin se pitäisi, T9:ään ei voi tallentaa lisää sanoja jne. Olisi myös kiva saada vaihdettua tekstiviestiäänen tilalle oma soittoääni, samoin herätyskelloon jokin järkevämpi ääni (puhumattakaan herätyskellon äänenvoimakkuuden säädöstä, joka oikeasti olisi hyödyllinen). Myöskään java-sovellukset ei toimi kovin hyvin verrattuna muiden valmistajien kapuloihin.

Puhelin on teknisesti todella hyvä, mutta mielestäni softa on ehdottomasti sen heikoin lenkki. En enää koskaan osta puhelinta, jossa on Samsungin oma käyttis.

Lisäys: Ja vielä tuosta Samsungien toimintavarmuudesta (tai "toimintavarmuudesta") sen verran, että oma S100 on usein tehnyt sitä, että ei ota puheluja/tekstiviestejä vastaan. Puhelin kertoo kyllä olevansa verkossa hyvillä kuuluvuuksilla, mutta mitään liikennettä minun kapulaani päin ei tapahdu ennen kuin soitan tai lähetän itse tekstiviestin. Tätä tapahtuu eritoten GPRS-käytön jälkeen.

Ja tiedoksi, softa on päivitetty kuukausi sitten.

9. Smirre

Smirre

Tykkäykset:
    0
    Jos olet jo mielessäsi päättänyt ostaa X100 niin osta ihmeessä. Merkkinä Samsung on hyvä, softa toimii ja tuon mallin kohdalla hintakaan ei Samsungille tyypilliseen tapaan hivuttele pilviä.

Ominaisuudet, vaihtoehtoiset mallit ym.. ymm.. olet varmaan jo itsellesi kartoittanut ja niistä ei tarvinne puhua enempää?

10. shack

Tykkäykset:
    0
    Näin on tullut tehtyä. Ainut mikä jää puuttumaan on Bluetooth, mutta aina ei voi kaikkea saada.

Tänään kävin luuria pikaisesti testaamassa ja yhden hassun seikan huomasin. Siinä kun olin kopioinut simmiltä numerot puhelimen muistiin niin osa numeroista jäi kopioimatta vaikka laitoin että kopioi kaikki. Perin merkillistä, mutta eiköhän tuokin ratkea kun luurin saa kotia.

Jaa tämä viestiketju