1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Palm T|X, Nokia 6270 ja Sonera GPRS - voisiko joku auttaa?

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja ttyori, 21/8/06.

1. ttyori

Tykkäykset:
    0
    Olisin äärimmäisen kiitollinen mikäli joku voisi auttaa minua saamaan Palm TX:n pelittämään Soneran GPRS:n ja Nokia 6270:n kanssa. Olen asentanut uusimman Phone Link Updaten, mutta puhelinta eikä Soneraa ei löydy vaihtoehtojen joukosta - operaattoreista ainoastaan Telia.

Voisiko kukaan mitenkään kirjoittaa selkeät ohjeet miten Palm TX:n siis saisi toimimaan niin, että puhelin toimii Bluetooth modeemina. Olen ihan epätoivoinen sillä olen tahkonut ongelman kanssa päiviä tuloksetta.

2. ttyori

Tykkäykset:
    0
    Muutama tarkennus:

1) Bluetooth-yhteys puhelimeen toimii sikäli, että voin Palmin kautta lähettää tekstiviestejä puhelimella. Valitsin setupissa puhelimen Nokiaksi ja mallin Otheriksi. Ja näillä SMS siis toimii.

2) Internetiin yrittäessä Bluetooth-yhteys syntyy myös, mutta connecting vaiheessa puhelin ilmoittaa "Virheellinen pakettidatayhteysosoite" minkä jälkeen Palmiin tulee error PPP-timeout

3) Nettisurffailu onnistuu kännykässä 100% moitteetta, siis suoraan GPRS:n kautta, minulla on Soneralta tilatut asetukset.

3. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Sinun täytyy määritellä oikea pakettidataosoite (APN) käyttöön. Minulla ei sinun laitettasi vastaava mallia ole, mutta esimerkiksi Nokia 5140i-mallissa kohdasta Yhteydet -> Pakettidata -> Pakettidata-asetukset -> Valitse nykyiseksi yhteysosoitteeksi Sonera Internet tai jos sitä ei löydy niin muokkaat jotain olemassa olevaa ryhmää ja laitat pakettidatayhteysosoitteeksi internet (pienillä kirjaimilla).

Toinen vaihtoehto on laittaa Palmiin modeemialustuskomento soittosarjayhteyden asetuksiin. Voit kokeilla esimerkiksi AT+cgdcont=1,"ip","internet". Jos tuo ei toimi niin sitten vaatii Palmille hieman eri muodossa olevan. (Apua voisi löytyä Palm-foorumeilta...?)

4. ttyori

Tykkäykset:
    0
    Jep, tämä jälkimmäinen skulasi! Kiitos sinulle, vaikka löysinkin avun myös Palmin sivuilta pitkän etsinnän jälkeen.

Jos jollain samoja ongelmia niin tiedoksi että

luo manuaaliasetuksilla Bluetooth to Modem -connection, siihen tuo ylläoleva aloitusskripti, ja sitten verkkoasetuksiin oikeat primary secondary DNS:t Soneralta.

Eli ei kannata käyttää Nokia xxxx LAN:ia, vaan luoda oma Bluetooth to Modem, ja siihen oikea skripti.

5. John Cooper

John Cooper Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Olen muistaakseni itse kertaalleen tehnyt ohjeet tällekin foorumille Palmin ja Noksun yhdistämistä varten. Haulla täältä löytyy ihmeellisempiäkin asioita ;)

6. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Löytyy varmasti nuo ohjeet monestakin eri paikasta. Ei kuitenkaan jaksa noihin marginaalilaitteisiin keskittyä, Windows Mobile jyrää. ;)

Jaa tämä viestiketju