1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Palm SMS: "Message could not be displayed"

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja Samy, 16/9/03.

1. Samy

Tykkäykset:
    0
    Eli yritän lähettää tekstiviestejäni Palm Tungsten T2:sta Bluetoothin yli Siemens S55 kautta. Usein tekstiviestin vastaanottaja kertoo minulle että hänen puhelimessaan tulee virheilmoitus "Message could not be displayed". Pikaisella googlauksella luulen että kyse on siitä että Palm yrittää lähettää 8-bittisenä viestit, ja message center tukee vain 7-bittisiä viestejä. Onko tämä mahdollisesti oikea tulkinta?

Joskus viestit menevät läpi, luulen että tämä tapahtuu silloin kun Palm käyttää viestikeskuksena lähettäjän viestikeskusta, Reply-toiminnolla. Eli jollakin operaattorilla Suomessa ainakin löytyy 8-bittinen tuki. Miltä operaattoreilta tämä tuki löytyy?

Voinko tehdä mitään muuta korjatakseni tämän kuin vaihtaa operaattoria sellaiselle joka tukee 8-bittisiä tekstiviestejä? Palmista ja Siemensistä ei hätäisesti katsottuna tuntunut löytyvän asetuksia joilla bittisyyttä voisi kontrolloida.

2. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Luulisin että kotimaiset viestikeskusket eivät ota kantaa viestin sisältöön, eli laitteesi lähettää 8bittisenä ja vastaanottaja ei sitä tue, ja arvailen että vastatessa laitteesi osaa käyttää samaa muotoa kuin lähettäjä on käyttänyt.

Muiden operaattoreiden SMS keskuksia ei pääsääntöisesti voi käyttää, eli laitteesi on todennäköisesti myös vastatessa käyttänyt oman operaattorin SMS keskusta.

3. Jii

Tykkäykset:
    0
    Mulla viestit menee läpi, jos ei käytä ääkkösiä tai öökkösiä. Käytössä on TT & 6310i.

4. Simo Pekka

Tykkäykset:
    0
    SMS message could not be opened

Käytössäni on Tungsten T ja Nokian 6310i. Olen myös saanut sms-viestien vastaanottajilta ilmoituksia, joiden mukaan viestejäni ei voida avata. Palmilta ehdotettiin, että paras, kun poistan sms -ohjelman Tungstenilta ja asennan sen uudestaan. Tämän olisi pitänyt korjata ongelman. Näin ei ole kuitenkaan käynyt. Olen huomannut, että esim. Nokian Communikaattoriin viestit menevät läpi.[/quote]

5. Tapi

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z
    Toi Palmin SMS ei toimi kunnolla varmaan kuin jenkeissä.
    Itse käytän sitä vain "varastona" saapuneille viesteille, mihin se sopiikin todella hyvin.

6. Simo Pekka

Tykkäykset:
    0
    SMS message could not be opened

Kiitos vinkistä. Latasin netistä MobileSMS -ohjelman, ja ongelma hävisi. Eli vika oli ilmeisimmin Palmin SMS ohjelmassa. MobileSMS:n kanssa tuli kuitenkin uusi pulma: ohjelma ei suostu olemaan bluetooth -yhteydessä 6310i:hin. Infrapunayhteys toimii moitteettomasti.

Jaa tämä viestiketju