1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Palkitseeko mikään operaattori pitkäaikaisia käyttäjiä?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja vp, 13/2/03.

  1. vp

    Liittynyt:
    2/1/03
    Viestit:
    151
    Tykkäykset:
    0
    Eli mielestäni nämä puheaikatarjoukset on ihan pe..eestä ja kaikki kylkiäiset. Olen soneraa käyttänyt vuodesta -95 lähtien,muutamaa kokeilua lukuunottamatta. Mielestäni useamman vuoden samaa liittymää käyttävän pitäisi saada näitä puheaikaetuja,eikä näiden ilmaipuheaikaliittymien vaihtelijat. Onko operaattoreilla mitään palkkioita näille saman liittymän pitäjille?
     
  2. Late

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    530
    Tykkäykset:
    0
    dena antaa kai joskus syssymällä tietyn aikajakson pienimmän laskun hyvityksenä elokuunlaskussa.. En muista ajankohtia tähän hätään, mutta u get the point. right?
     
  3. Hakki

    Hakki Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    2987
    Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    DNA tarjoaa:

     
  4. Tanjuzka

    Tanjuzka Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    11/7/02
    Viestit:
    3324
    Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    Iphone 5S
    Radiolinjakin antoi tuossa asiakkaileen joitain hyvityksiä, itse sain 10e, soneralla on nämä kokoajan toimivat, yli 5min puheluista alennusta yms.
     
  5. Bird Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    4230
    Tykkäykset:
    0
  6. muokkedee Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    5615
    Tykkäykset:
    1
    Telialta ja Radiolinjalta olen saanut ilmasta puheaikaa. Lisääkin saisi toki tulla ja vähän enemmän.
     
  7. Conda Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    1/8/02
    Viestit:
    5327
    Tykkäykset:
    0
    Kun ikinumerot tulee, operaattorien markkinointi muuttuu täysin. Nykyään markkinointi keskittyy uusien asiakkaiden haalimiseen, jatkossa vanhojen pitämiseen.
     
  8. Pakana

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    551
    Tykkäykset:
    0
    RÄllältä tuli ilmoitus että seuraavastas laskusta otetaan 20e poies. Liittymä avattu loppuvuonna -98.

    Tosin ainakaan soneralla ei tunnu vaikuttavan tuo kuinka kauan liittymä on ollut auki. Meillä on ollut soneran matkapuhelin jo reilut 20 vuotta, eikä vieläään ensimmäistäkään alennuskuponkin :)
     
  9. Katti

    Katti Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    26/6/02
    Viestit:
    1496
    Tykkäykset:
    51
    Puhelinmalli:
    Jolla, Lumia 735, Lumia 1520
    Radiolinja oli v.95-02, ei mitään!
    DNA antaa sentään yhden ilmaisen kuukauden ja kuukausittain jotain pientä
     
  10. Tumppu Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    1044
    Tykkäykset:
    9
    Puhelinmalli:
    6110
    Tiedä sitten johtuuko RL;n pitkäaikaisuudesta (1991 ->) vai mistä mutta liittymään ja s-ryhmään liittyen tuli tänään Chicosin alennuslipuke -30% max 4hlö sekä 10€ puheaikaa joka kylläkin täytyy käydä kuittauttamassa jollakin liittymäkauppiaalla.
     
  11. silvestre

    Liittynyt:
    9/8/02
    Viestit:
    58
    Tykkäykset:
    0
    Vanhat asiakkaat...

    Mm. Radiolinjan muistamistapoja:
    -jokaisessa kuussa on eri asiakasetu esim. heimokytkentä 0e
    -Radiolinja etuohjelma (laskun summasta puheaikaa takaisin)
    -muu palkitseminen

    BTW Kait kaikki operattorit on ottamassa käyttöön tai käyttää jo joitain vanhojen asiakkaiden muistamisjärjestelmää. Nimittäin "turhahan se on porukkaa kyytiin lappaa jos samaan aikaan tippuu perästä muita pois." Sekavasti sanottu, mutta sanoinpahan...

    Verrataanpas operaattoribisnestä muuhun liiketoimintaan:
    Eipä näy maitokaupassa ihmisiä itkemässä, että oon tästä ja tästä esim. k-marketista ostanu maidot jo kekkosen ajoilta lähtien, enkä oo saanu ees yhtään purkkia ilmaiseksi... ;)
     
  12. huippu

    Liittynyt:
    22/10/02
    Viestit:
    120
    Tykkäykset:
    0
    Sama juttu vuokran suhteen. Kauan olen asunu samassa paikassa ja alennusta ei tule, Indeksi korotus nostaa pikku hiljaa vuokra summaa. Sähköäkin olen kuluttanu ja hinta nousee. Sais edes kilowatti tunnin kuussa ilmaiseksi. Miksi operaattorin pitäisi maksaa, eikö se ole asiakaan velvollisuus. Ja onhan noita tarjouksia ja perhealennuksia. Puhukaa enemmän niin saatte plussaa ja muita bonuksia. Viinan hintakin noussu samoin verenpaine....byäää.
     
  13. Kotkis Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    14/7/02
    Viestit:
    11124
    Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Re: Vanhat asiakkaat...

    Niin noi on edelleenkin ihan kaikille asiakkaille, ei vanhojen asiakkaiden palkitsemista.
    Oikeastaan ainoa "vanhojen" asiakkaiden palkitsemisohjelma tällä hetkellä on dna:n ilmainen kuukausi, jota ei saa tietyn ajankohdan jälkeen liittymän ottaneet.

    Toisenlainen palkitseminen on tämä laskun loppusummaan perustuva, joka löytyy sekä RL:lta että Soneralta. Oikeaan suuntaan ollaan menossa...

    ---
    Lisäys: Ainiin joulun allahan jotkut operaattorit (oliko Sonera ja Telia?) jakoivat puheaikaa ilmeisesti aika yleisesti vanhoille asiakkailleen.
     
  14. Sevk

    Liittynyt:
    22/6/02
    Viestit:
    92
    Tykkäykset:
    0
    Re: Vanhat asiakkaat...

    Joo tulihan Soneralta liittymänsä lopettaneelle veljelle 20e lahjakortin. ;)
    Siis Sonera lähetti 99% noista lahjakorteista alle vuoden liittymää pitäneille. Saa korjata toki, jos olen väärässä Tämä siis lähipiirin perusteella tehty tutkimus. :)
     
  15. Kotkis Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    14/7/02
    Viestit:
    11124
    Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Re: Vanhat asiakkaat...

    Aha... just. No eipä ole toisaalta mikään yllätys: asiakkaat, joilla on ollut sama liittymä jo NMT-ajoilta, lienevät vähemmän hanakasti vaihtamassa operaattoria nytkään... kun taas vuoden sisään operaattoria vaihtanut saattaa hyvinkin vaihtaa sitä uudestaan.
    Eli ei wanhojen asiakkaiden palkitsemista tässäkään :(
     
  16. silvestre

    Liittynyt:
    9/8/02
    Viestit:
    58
    Tykkäykset:
    0
    Re: Vanhat asiakkaat...

    Ei pidä paikkaansa. RL:llä on itseasiassa oma vanhojen asiakkaidenpalkitsemisjärjestelmä, mutta siitä ei sen enempää... ;)
     
  17. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    4932
    Tykkäykset:
    19
    Kyllä tiedän Radiolinjaltakin tulleen puheaikaa, elokuvalippuja yms. joillekin pitkään asiakkaina olleille. Näin on ainakin käynyt muutamalle tuntemalleni Radiolinjan asiakkaana suhteellisen pitkään olleelle henkilölle.
     
  18. O.J. Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9496
    Tykkäykset:
    108
    Sen verran Sonerasta, että latauslipukkeilla on saanut ilmaista puheaikaa. Tämä ollut käytettävissä sekä uusille, että vanhoille asiakkaille. Itse latasin 6 x 50.50e=450e. Nettohyöty 147e ilman rajoituksia.
     
  19. ebo Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    27/6/02
    Viestit:
    1500
    Tykkäykset:
    0
    Re: Vanhat asiakkaat...

    Heititkö tarkoituksella huonon esimerkin vai etkö käy koskaan kaupoissa? Onhan varsinkin isoilla päivittäistavaraketjuilla ollut jo pitkään erilaisia kanta-asiakas- ja bonusjärjestelmiä, jotka palkitsevat nimenomaan laskujen volyymistä eli mitä enemmän ostat, sitä enemmän (yleensö 0,5-4,5%:ia) saat alennusta ostoksista. Eli käytännössä saat sen maitopurkinkin halvemmalla ja nykyisin asiakkaat vieläpä odottavatkin saavansa näitä alennuksia.

    Lisäksi kuluttajat natisevat usein siitä, että lehtiä ja muita kuukausi- tai vuosimaksuun perustuvia tuotteita myydään tarjoushintaan uusille asiakkaille (vuoden tilaus puoleen hintaan tms.) ja vanhat asiakkaat maksavat täyttä hintaa. Nykyisin tilaajille usein tarjotaankin lisäetuja, eli esmes käyttöoikeus www-palveluun, vuosittain tuleva kalenteri tms. pikkutavaraa jne.

    Kyllä nämä kanta-asiakasjärjestelmät ovat yleinen trendi aikalailla kaikilla aloilla, joissa on kilpailua. Erilaisissa bisneksissä alennusta ja "etuja" annetaan tietysti eri tavoin.

    Joku yksittäinen kyläkauppa keskellä hevonpersettä on eri asia, koska sillä ei välttämättä ole kilpailijoita lainkaan. Vertaus matkapuhelinliittymiin ei toimi lainkaan, koska niissä kilpailua on niin vanhoista kuin uusistakin asiakkaista.

    t. tero
     
  20. silvestre

    Liittynyt:
    9/8/02
    Viestit:
    58
    Tykkäykset:
    0
    Re: Vanhat asiakkaat...

    No arvaa heitinkö? Tottakai... tosin huono ääriesimerkki. Miten te ihmiset jaksatte aina valittaa vinkua ja vaatia? Tosin tero ymmärrätkö että on eroa palkitsemisen ja varsinaisten kanta-asiakas- /etujärjestelmien välillä?? En jaksa perustella paremmin...
     

Jaa tämä viestiketju