1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Pakko tunnustaa..

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Conda, 30/10/02.

1. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    ..että myös muilla kuin Nokialla taitaa olla ihan hyviä puhelimia, sillä testailin kaverin Siemens ME45:ä ja se vaikutti yllättävän hyvältä.. Yllättävän selkeät valikot, kirkas, selkeä, iso näyttö, toimivat nuolinäppäimet neljään suuntaan yms. Ja on ilmeisesti saman hintaluokan puhelin kuin mun 6510. Toki silti uskon, että aion vastaisuudessakin pysyä merkkiuskollisena kotimaiselle Nokialle.

2. Aero

Tykkäykset:
    0
    Hmm :) :p

Itse kyllä odotan sitä nokialaista joka on yhtähyvä kuin kilpailijan luurit ;) no ei... onhan kaikilla valmistajilla sekä hyviä että huonoja. Toisilla on taas enemmän hyviä, toisella taas enemmän huonoja :p

3. kellotin Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kuinkahan kotimainen NOKIA on nykyään. Puhelimissa lukee Made in XXXX. Kumisaapas tehdas oli kotimainen, nykyään NOKIA on niin ulkomaistunut. Mutta NOKIA=laatua.

4. niskalaukaus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Samsung? :)(korostan hymiötä)

5. escobar

escobar Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Juu, mitä me tästä opimme? Kannattaa kokeilla muitakin merkkejä kuin just se ainoa ja oikea Nokia. :)

Nojoo.... sanoisin että Siemens = laatua

6. sm

Tykkäykset:
    0
    Kyllä se kotimainen edelleen on. Tuon kokoluokan yhtiön on pakko olla jotain muutakin kuin täysin suomalainen. Sitäpaitsi katsopas vaikka 7650:n kannen alle: Made in FINLAND! :)

7. Aero

Tykkäykset:
    0
    heh, juu :p

ja tuolla "Hmm":llä tarkoitin juuri tuota nokian "kotimaisuutta".

8. Zyklon

Zyklon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Itse olen kokeillut ja tuli siihen tulokseen että en kokeile enään!

9. Hiisty

Hiisty Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 9500 Saunalahti
    sen verran on sanottava s:stä, että sen firman "menestys" pohjautuu patentti rikkomuksiin ja puhtaaseen huijaamiseen (koreassa kun ei nämä patentit oikein päde).

Jollakin ilveellä samsungin maine puolijohdealalla ei ole levinnyt kuluttajille asti. Jos asia kiinostaa niin google herra kertoo enemmän...

10. dr650

Tykkäykset:
    0
    On kyllä sanottava, että kyllä sitä yhtä sun toista kopioinnin suuntaista on Suomenkin elektroniikkateollisuuden (=N*) historiassa harrastettu.
    Tosin takavuosien Orion taisi olla räikein esimerkki korealaisesta toimintatavasta :)

11. Aero

Tykkäykset:
    0
    No jos tuolla tavalla ajattelet teknologian kehittäjästä (tuolla nimellä Samsungia on kutsuttu monesti Talousuutisissa), niin ihan sama. Ne eivät vaan tee muutamaa samaa mallia eri kuorissa ja hintaeroa 80e. Ja Nokian puhelimet tulevat mielestäni markkinoille aika keskeneräisinä, eli testaukseen pitää panostaa tosi monta kertaa enemmän ennenkun mä ostan Nokialaisen. Ja Nokia laittaa "kunnolliset" puhelimet markkinoille viimeisenä eli kattoo mitä muut on uutuuksiin laittanut ja sitten vasta esittelee omansa, ei tämäkään ihan rehellistä ole... mutta minkäs teet jos Nokian strategia on tuollainen raukkamainen.

12. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Mitä ootte mieltä tuosta Siemens ME45:stä?

13. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Itselläni on ollut ME45 nyt pari kuukautta ja olen ollut siihen todella tyytyväinen. Oma yksilöni on vuoden ikäinen, mutta vielä tosi siistissä kunnossa ja akku kestää minun käytöllä 6 vuorokautta. Mukava käyttää, tukevan tuntuinen käteen, toimii luotettavasti ja on vielä hyvän näköinenkin mielestäni. Kaiken kaikkiaan tosi hyvä puhelin. Suosittelen. Itse aion pysyä merkissä vielä tulevaisuudessakin, sekä oman että vaimon puhelimen osalta.

14. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Ei se Samsungin testauskaan aina ole loppuunasti viety.

15. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Samat sanat.
    Vaan vannomatta paras... ;)

16. Thelmi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    No jaa ei nokialtakaan aina laatua saa, mutta itse olen ollut harvinaisen tyytyväinen R600:n ja se kyllä pelittää todella hyvin, eikä bugeja enää ole, paitsi mitä nyt joskus itsestään sammuu luuri. Sekään tuskin on mikään bugi.

17. zeizei

Tykkäykset:
    0
    LOL, mikähän se sitten on? Lepohetki?

18. Hiisty

Hiisty Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 9500 Saunalahti
    nyt on vähä paremmin aikaa joten voin kertoa S:n tämän hetkisestä toiminta tavasta esimerkin. Toki mikropiiri ja puhelinvalmistajilla on niin kova kilpailu että patentteja pitää sivuttaa ja läheltä. Ja joskus menee sit yli. S:n tapaus on kuitenkin lähes "organisoitua rikollisuutta".

Esimerkki 1. Firma kertoo laitevalmistajalle ostavansa kymmeniä laitteita (isoja prosessointi koneita) sanotaan nyt että toteutuessaan kauppojen arvo olisi vaikka >10 M€.

Ja kun kilpailu alalla on kovaa on lähes "pakko" ottaa riski ja antaa heille laite testattavaksi. Laite asennetaan koreaan. 6kk kuluttua korealaiset sanovat että he eivät ole tyytyväisiä laitteeseen ja kauppoja ei tule. Kuinka ollakkaan laite on purettu (Korealaiset firmat kun ovat todella monialayrityksiä) ja kopiotu lähes täydellisesti. Kyseinen firma valmistaa tarvittavan määrän laitteita ja kalustaa tuotantolaitoksensa niillä (kai "kopionti" firma voi jopa myydä laitteita koreassa ihan vapaasti). Luonnollisesti kaikista patenteista piittaamatta. Koska s:n tuotanto toimii pääosin koreassa on mahdotonta sanoa millä laitteilla puhelimet ja mikropiirit on tehty.

19. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Mikäs se sitten on? Ominaisuus?! ;)
    nimim. itse motorolan kanssa vastaavan vian kanssa hermonsa menettänyt... >:-|

20. Aero

Tykkäykset:
    0
    Jos mun tiedot paikkansa pitää niin sampan höpöttimet on Sanyon piireistä tehty, ihan samalla tavalla kuin NEC:n ja Panasonicin

Jaa tämä viestiketju