1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Keskustelu osiossa 'Ylläpito', aloittaja Edi, 29/9/04.

1. Edi

Tykkäykset:
    0
    Miten olisi jos käyttäjätietoihin KAIKKI laittaisi paikkakunnan, nyt esim. myyntitilanteissa ensimmäinen kysymys kuluu: missä?.
    Voisiko käyttäjän pakottaa laittamaan paikkakunnan?
    Mitä haittaa jos paikkakunta näkyy?

Toinen vaihtoehto, jokainen tekisi kunnolla ilmoituksensa, tämä vain on liian vaikea tehtävä.

2. Canis lupus

Canis lupus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    1. Jospa se paikkakunta ilmoitettaisiin myyntitilanteessa?
    2. Ei mitään järkeä, kaikki eivät ole täällä tekemässä kauppaa.
    3. Voi olla haittaa ja paikkakunnan voi valehdella.

Toinen vaihtoehto on parempi ja siihen voisi pakottaa?

3. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Kannatan nykyisen käytännön jatkamista. Haluan ainakin henkilökohtaisesti säilyttää tietynasteisen anonymiteetin täällä foorumilla. Jos myydään tai halutaan ostaa jotain, ilmoitetaan paikkakunta, mutta muuten en halua paikkakuntaa tuoda esille. Ja paikkakunnanhan voi tosiaan valehdella. Voi sanoa vaikka asuvansa Inarissa ja onkin oikeasti esimerkiksi Savonlinnasta.

4. Kerppis Vieras

Ihan samaa mieltä. Joillakin tuntuu muodostuvan jonkinlainen asennevamma, jos tuossa jokin paikkakunta on ilmoitettu.

5. Edi

Tykkäykset:
    0
    Taitaa olla liian vaikea aihe kun useimmat on niin agentteja (huijareita?) että pitää säilyttää anonymiteetti. Kun vielä meilitkin on Hotmail-tilejä, voisin sanoa ettei pahemmin luottamusta herätä tyypit silloin.

Ymmärrän kyllä että täällä on niin nuoria kävijöitä joiden vanhemmat pakottavat salailemaan omaa identiteettiään hyvinkin tarkasti. Silloin on tärkeintä totella vanhempiansa.

Kyse oli aluperin paikkakunnasta, ei siis sosiaaliturvatunnuksesta, osoitteesta, ruokailutottumuksista ym. :)

6. Xaeron

Xaeron Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
    En kyllä kannata paikkakunnan laittamista pakolliseksi. Vaikka ko. tietokenttä olisi pakollinen, niin mikään ei takaa sen oikeellisuutta.

Lisäksi jotkut asiallisetkin heput (Ammattilainen, Kerppis, jne.. onhan noita useita) haluavat pitää paikkakuntansa salassa syystä tai toisesta, niin silloin mielestäni ko. henkilöiden mielipiteitä pitää kunniooittaa eikä pakottaa laittamaan paikkakuntaa.

7. Jombe Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    3210
    Esa tulee kotikäynnille tarkastamaan? ;)

8. Guest Vieras

Mutta eikös se ole niin että jos ei ilmoita paikkakuntaa, asuu Helsingissä ;)

9. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Itselläni syy siihen, etten halua paikkakuntaa tuoda esille on se, että tämä foorumi on harrastus, vaikka käsitteleekin juuri sitä asiaa, mitä teen leipätyönä. Vaikka firma on tosi iso, paikkakunnallamme ei ole kovinkaan hirveänä työntekijöitä, enkä halua paljastaa henkilöllisyyttäni firman porukoille tätä kautta, tosin monet tietävät kuka olen, mutta suurin osa ei. Olen täällä kuitenkin harrastuksena, enkä minkään yrityksen virallisena edustajana. Kaikki täällä esittämäni mielípiteet ovat puhtaasti omiani, eivätkä edusta minkään firman virallista kantaa.

Mitä tulee tuohon huijarina pitämiseen siksi, ettei paikkakunta ole koko aikaa näkyvissä nimen alla, niin täytyy sanoa, etten ole edes kiinnittänyt asiaan tästä näkökulmasta huomiota. Esimerkiksi kerran itse tein Motorola-kaupat yhden käyttäjän kanssa, joka ilmoitti kotipaikakseen Inari. Sovimme kaupat ja lupasin lähettää puhelimen hänen antamaansa osoitteeseen ihan eri puolelle Suomea. Pari minuuttia sen jälkeen puhelimeni (joka siis oli vielä minulla pöydällä) oli jo Huuto.netissä myytävänä ja paikkakunta oli se, johon puhelimen lähetin. Ilmoituksessa ollut kuvakin oli minun ottamani. Eli ei se kaveri sitten Inarista ollutkaan, vaikka niin tuossa vasemmalla käyttäjänimen alla luki.. Ja sama kaveri oli pyörinyt täällä aiemmin ja tuon tapauksen jälkeenkin ja viimeisimmällä kerralla myi puhelintorilla samaa tavaraa, jota toinen myi Huuto.netissä, eli puhelimia ei edes vielä ollut kaverilla.

Yleensä, kun teen kauppaa täällä foorumilla, (olen tehnyt kauppaa jopa moderaattorin kanssa), laitan ilmoitukseen paikkakunnan ja pyynnön ottaa yhteyttä joko ketjuun tai YV:llä. Kun sitten päästään kaupan tekoon, kerron nimeni ja kotiosoitteeni ja oman siviilipuhelinnumeroni (ei salainen) joko YV:llä tai sähköpostilla. Sähköpostin olen joskus vielä lähettänyt firman osoitteestani, jossa näkyy allekirjoituksessa vielä nimeni, titteli, yhtiö, toimipaikan osoite, työpuhelimen puhelinnumero ja työsähköpostin osoite yllämainittujen tietojen lisäksi. Eli huijauksen onnistumismahdollisuus tässä tilanteessa olisi aika heikko...

10. juppelis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    9
    Kiitettävän nopeaa toimintaa, kun laittaa puhelimen myyntiin ennen kuin on edes saanut itselle koko laitetta :)

11. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Mulle on ihan sama tuleeko pakolliseksi vai ei :) Mulla se joka tapauksessa on esillä.

12. lasselusse

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    android cell
    minä kannatan nykyisen käytännön jatkamista. eli ei pakollista paikkakuntaa. tietysti ikävää tuo on myyntitilanteissa.

on tullut asuttua sellaisissa korpikylissä joiden nimeä en tänne halua jos asuisin niissä vieläkin.

13. Canis lupus

Tykkäykset:
    0
    Monien vuosien asuminen pääkaupunkiseudulla. Helsinki, vantaa, ympäristökunnat, saa päätöksen. Ja nyt päätin laittaa uuden asuinkunnan käyttäjätietoihin. Onko sillä sitten mitään merkitystä. Tuskin.

14. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Mikä CL saa ihmisen sellaiseen mielenhäiriöön,että muuttaa pääkaupunkiseudulta Turkuun? Turkuhan on tunnetusti Suomen pe*sereikä;) (Sorry hyvät turkulaiset kauppakumppanit:)

15. juppelis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    9
    Kunhan vaan pääsee pois PK-seudulta niin elämänlaatu paranee vaikka sitten muuttaisikin Turkuun.. :)

16. jacce

jacce Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    6
    Puhelinmalli:
    Samsung
    Jokainen mittaa elämänlaadun omalla tavalla ja omalla mittarillaan..

17. juppelis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    9
    Mittarista ja mittaustavasta riippumatta pysyn edelleen kannassani :)

18. Guest Vieras

No sehän on hyvä että asut mielestäsi ainoassa oikeassa paikassa. Pysy siellä.

19. Canis lupus

Tykkäykset:
    0
    Liian monta vuotta tällä pyörineenä, tuntuu että kaikki nurkat on koluttu. Muitakin vaihtoehtoja oli listassa, mutta Turku vei voiton kaikki asiat huomioon otettuani. Olen kyllä saanut positiivisemman kuvan Turusta/Turkulaisista. Pääkaupunkiin muutin pohjanmaalta pakon sanelemana (alaikäisyys). Nyt on tilaisuus valita itse asuinpaikkansa ja tähän päädyin. Mikän ei olennaisesti muutu, paitsi vuokra putoaa 250€uroa/kk ja neliöitä tulee viisi lisää.

20. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Onnea ja menestystä uudessa kotikaupungissasi.Suurin ongelmasihan siellä on tuon oudon ja uuden kielen opetteleminen;)

Jaa tämä viestiketju