1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Paikat / tilanteet joissa et vastaa puhelimeen?

Keskustelu osiossa 'Asian vierestä', aloittaja Qwertyi, 5/4/08.

1. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4726
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Launtain ajankuluksi perustetaan tällainen turha gallup-ketju.

Eli otsikon mukaisesti, missä jätät vastaamatta puhelimeen vaan käytät hylkää tai mykistä toimintoa. Laittakaas muutamia paikkoja listattuna.

Itse jätän vastaamatta kassa jonoissa, julkisissa kulkuneuvoissa, virastoissa ja pankeissa sekä kaikissa kirkollisissa tapahtumissa. Syitä on monia ja itseäni ärsyttää ihmiset jotka esim. bussissa kailottavat asioitaan niinkuin ne muita kiinnostaisi.

2. JPW™ Vieras

Riippuu paljon, kuka soittaa ja missä olen silloin, kun joku tietty henkilö soittaa, mutta esim. kirkossa (missä harvemmin tulee kyllä käytyä) , pankissa, ym.virastot, joissa saatan asioida joskus, sekä sairaalat(suljen puhelimen), tulee puhelin laitettua äänettömälle, enkä noteeraa värinään, eli en siis edes tarkista, kuka soittaa, vaan vasta asioinnin jälkeen. Bussissa tai muualla julkisissa tiloissa, sekä kotona vastaan puhelimiin sen mukaan, kuka soittaa...

3. Ewert Oktan

Ewert Oktan Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    113
    Arkisin vastaan tilanteen mukaan. Vapaa-ajalla valitsen tilanteet, jolloin haluan olla tavoitettavissa, koska en usko maailman pysähtyvän ilman minua.

4. Kreivi S

Kreivi S Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    60
    Harvemmin, yleensä äänettömällä kun ei ole tarvetta vastata.

5. HumanErection

HumanErection Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    42
    Puhelinmalli:
    Nokia 1520 + Tele
    En vastaa sairaalassa enkä silloin, kun olen nukkumassa.
    Muita esteitä en puhelimeen kailottamiseen näin äkkiseltään keksi.
    Jos kanssaihmisiä pännii, niin siinähän puhisee!

6. Minni

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Note III
    Minä, jolla puhelin avoinna 24/7, paikkoja joissa en vastaa puhelimeen , ovat esim. lääkärin vastaanotto, jotkin toimistot (vero, kela) ja tietysti kirkollisiin tilaisuuksiin mennessä puhelin laitetaan äänettömälle.

Tilanteista taasen ensinnä mieleen juolahtaa sänky... ;)

7. m0k0ttaja

m0k0ttaja Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    177
    Puhelinmalli:
    OP2
    Saleissa pitää olla offline, pelkkä äänetön ei riitä, koska nauhoitukset menevät muutoin sekaisin. Muulloin, esim. kokouksissa kokousprofiili päällä ja vastataan, mikäli mitä ilmeisemmin tärkeä puhelu.

8. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    - Asiakasta palvelemassa.
    - Kirkossa.
    - Kirjaston lukusalissa.
    - Kassajonossa.
    - Ollessani itse palveltavana esimerkiksi pankissa.
    - Työpuhelimeen en vastaa vapaapäivinä, mikäli soittaja ei ole joku saman firman työntekijä, jonka numero on tallessa. Vastaajassa on poissaolotervehdys päällä.

Jos istun odottamassa vuoroani jossain virastossa vastaan kyllä puhelimeen, mutta en puhu huutamalla, vaan ennemminkin hiljaa.

En voi ymmärtää niitä, jotka kävelevät kaupassa kyynärpää sivulla 90 asteen kulmassa olkapään korkeudella, puhelin muutaman sentin päässä korvasta, yläosa korvaan päin ja huutavat kurkku suorana puhelimeen.

9. Mario Vieras

Toiletissa ja saunassa en vastaa.........

10. Xenonit Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    140
    Puhelinmalli:
    1520 &Totaalisen Saunalahti.
    Saunassa, hautajaisissa, kokouksessa ja sitä tehdessä..

Muuten haluan ja vaadin itseltäni kykyä vastaanottaa saapuva puhelu..

11. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Töissä puhelin on äänettömällä enkä pahemmin kerkeä seurata onko puhelua tai viestiä tullu. Jos puhelin soi kun oon vessassa niin en kyllä lähde juoksemaan puhelimelle vaan soitan sitten takaisin. Yöllä puhelin on tietenkin kans äänettömällä.

12. Nist Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    E90 ja Elisa, retroiluun 3310
    - Kokouksissa
    - lääkärin vastaanotolla tai muilla tiskeillä, missä olen paraikaa asioimassa,
    - jos olen toisessa puhelimessa
    - aina kello 20-07 välisenä aikana, mutta silloin käytänkin ajastettua profiilia, eli kännykkä menee automaattisesti äänettömälle tuoksi ajaksi. Eli käytännössä en siis silloin paina punaista luuria.

13. Sonic Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Leffassa, kirkossa, kokouksissa ja muissa palavereissa sekä lekurissa.

14. samumanu Vieras

Jos olen tilanteessa jossa hoidan jotain muuta asiaa toisen ihmisen kanssa en vastaa puheluun, nykyään usea asiakas noin tekee mutta tämä poika häviää silloin omiin touhuihinsa jos yli 10sek jää puhumaan(Siis jos satun joskus jotain silmästä silmään palvelemaan). Tämän takia ehkä itse oppina käyttäytymään..

Jos on tuntematon numero en myöskään ikänä vastaa, ei vaan tee mieli. Ja noin 80% puheluista joista en numeroa tunnista jää vastaamatta, muutenkaan en sitä yleensä kaupoissa yms pidä edes mukana.

Kai sitä vois pikkuhiljaa luopua koko laitteesta ku tulee päivä päivältä enemmän syitä miksi ei vastaile...

15. Kaljamaha

Kaljamaha Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    1172
    Puhelinmalli:
    Honor 7
    Työluuriin en vastaa klo. 16:00 jälkeen. Priva ja työluuriin vastaan työaikana. Autoa ajaessa en vastaa kumpaakaan, periaatteesta ja händsfreetä en käytä.
    Virastoissa laitan luurit äänettömälle ja vastaan jos vain huomaan jonkun soittavan.
    Julkisissa myös vastaan.

En oikein ymmärrä (eikä ole tarviskaan :) tuota Qwertyin ärtyneisyyttä julkisissa liikennevälineissä asioiden "kailottamiseen".
    Monet käyttävät julkisia työhön menemiseen, ja sen matkan aikana voi tulla tärkeitäkin soittoja.. ja mielestäni bussit, junat, metrot, ratikat yms. vehkeet pitävät aika kovaa meteliä jo itsessään, joten omaa puheääntä on pakko korottaa että luurin toisessa päässä oleva henkilö kuulee puheen. Ja miksi niitä kutsutaan julkisiksi kulkuvälineiksi?
    Ainahan sitä voi ottaa oman auton alle, niin ei tarvitse kuunnella toisten "kailotusta" ;) tai sitten ihan vaan mp3-soitin täysille julkisissa.

16. JPW™ Vieras

Tässä asiassa olen kanssasi samaa mieltä. Tosin jotkut huutavat puhelimeen ihan "tottumuksesta" lähes joka paikassa ja tilanteessa ja niitä ihmisiä en voi ymmärtää. Tai sitä kun joku kuuntelee täysillä radiota/musiikkia kaiuttimista bussissa.

17. Hedgehog

Hedgehog Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    38
    Puhelinmalli:
    S7 Edge, iPhone6
    En mä tätä nyt turhaksi ketjuksi sanois, ihan mieleinkiinotista tietää missä ihmiset ei vastaile.

Tapana on ollut etten elokuvateatterissa vastaa, en ymmärrä niitä jotka vastaavat. Vaikka kuiskaisikin niin kännykän näytön valo kääntää kuitenkin ihmisten katseet aiheuttaen turhaa pälyilyä.

Myöskään ruokapöydässä (jossa muita) en vastaa, mutta sehän on jo itsestäänselvyys kaikille.

Kun teen välillä iltavuoroa ja puhelin pirisee aamulla kun olen vielä unten mailla niin tarkistan kyllä kuka soittaa mutta usein en vastaa. Kerran kävi silleen että vastasin unenpöpperössä kun töistä soitti työkaveri, en muistanu herätessäni yhtään mistä oltiin juteltu, jouduin kysymään keskustelun aiheen häneltä jälkikäteen. :D

En vastaa myöskään jos hoidan jotain tärkeää asiaa, varsinkaan jos tiedän/osaan epäillä että soittajan asia on jotain vähäpätöisempää.

Kyllä mä junassa ja bussissa vastaan mutta en puhu kuten tässä videossa herra kohdassa Ei näin puhuu. :D:D:D

18. jukra Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    Tämä oli hyvä.. joku kumma villitys on tulossa että porukka katsoo täysin normaaliksi leffassa vastata puhelimeen ja kertoa mitä on illan suunnitelmissa.
    Täysin hätätilanteessa olen joskus viestin pistänyt, silloinkin pitänyt huolen että valo ei koko teatteriin näy.

Kovin riippuu ainakin täälä soittajastakin nuo vastaamispaikat, aina ei kiinnosta vastata vaikka olisi aikaakin. Numeroihin jotka eivät ole listassa olen pyrkinyt vastailemaan aktiivisemmin kuin listalaisiin, heille on helpompi soitella takaisin.
    Aika paljon on kyllä äänettömällä tuo puhelin, tulee sitten soiteltua takaisin..

Maalaisjärjellä paikat jossa ei vastailla; kaikenlaiset jonot ja palvelutilanteet tietenkin, jos nyt jonotan numerolla 120 verovirastossa ja taululla on 80 niin varmasti vastaan.
    Sairaalassa suljen tietenkin puhelimen, jotain ihmeen lipsumista joillain tässäkin on - eilen kävin muissa asioissa sairaalassa ja ihmettelin kun bongasin vartin visiitin aikana parikin puhelinta käyttävää. Eipä sillä, käsittääkseni tutkitusti sairaalalaitteet ei häikkää puhelimista ota mutta periaate nyt kuitenkin.

19. JPW™ Vieras

Taitaa olla vain tietyt paikat, joissa ei puhelinta saa käyttää(pitää olla suljettuna), mut äänettömänä pitäisi olla aina vähintään. Itse kyllä suljen kokonaan myös, kun sairaalassa käyn/kävisin.

20. SV-3310 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Olen nähnyt puhelimeen vastattavan myös luennolla. Ei kestänyt pitkään mutta kuulosti ei niin kovin tärkeältä tai olisi voinut poistua käytävälle.

Itseäni ärsyttää erään työkaverin tapa vastata kesken epävirallisen palaverin jos soittaja on hänen vaimonsa tai lapsensa. No nykyään jos minulla soi katson soittajan ja sanon sen olevan tärkeä poistuen puhumaan :D

Useiden edellä mainittujen lisäksi olen jättänyt vastaamatta mm. väitöstilaisuudessa.

Jaa tämä viestiketju