1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

P900i/P910i Käyttökokemukset/Arvostelu

Keskustelu osiossa 'Sony', aloittaja -MaZaHaKa-, 11/1/08.

1. -MaZaHaKa-

Tykkäykset:
    0
    Elikkä runsaan elämäni aikana ( jo melkein 17 vuotta ). Olen käyttänyt vain ja ainoastaa Symbian ja Windows Mobile pohjaisia laitteita, joten minulta löytyy runsaat kokemukset erillaisista puhelimista ja voin kirjoittaa asiallisia arvosteluja.
    mutta en jaksa nyt vaivata teitä, koska uskalsitte jo avata tämän aiheen. Ja se tarkoittaa Sitä,että olette haluakkaita lukemaan arvostelun Joten voisin pikkuhiljaa aloittaa ::: :D

Mukana mm:

- Laturi
    - Dock Station - Creadle ( DDS - 5 ) sisäisellä usb piuhalla
    - 2 x Stylus kynä
    - 32 mb MemoryStick Pro Duo muistikortti
    - Näpäimistö ( qwerty kaksipuolinen )
    - 6 x Vararuuveja
    - Käyttöohjeet
    - Cd missä on Sony Ericsson PC suite
    - StereoKuulokkeet
    - Näppäimistön sijaan laitettava Clipsi, jos haluat että
    puhelin näyttäisi PDA:lta

Liitännät:

Vasemmasta reunasta:löytyy 2,5mm aukko kuulokkeile, itse käytän Nokia AD-50 adapteria 2,5mm - 3,5mm. Ja se pelaa todella hyvin stereo äänenä. Ja sitten siihen voi pistää omat kuulokkeet.
    - Alhaalla on Vanhan Ericssonin tapaset liitännät datakaapelille, Handsfreelle sekä laturille.
    - Oikeassa reunassa on muistinkortin paikka Memory Stick Pro Duo

Kommunikointi:

- löytyy Bluetooth 2.6 versiolla, siirtonopeus noin 50kb/s
    - Infrapuna, itse sitä en käytä, joten on vaikeata sanoa,että mikä opeus siinnä on

Kamera:

Kamera on oikeastaan aika hyvällä tasolla, voidaan verrata vaikka Malleihin Samsund SGH-D500,Nokia 7710,Siemens S65 missä käytetään 1,3 mpix kenoa, vaikka meidän tapauksessa kamera on QVGA, mutta silti se antaa todella hyvän kuvan ja puhelinta voi käyttää Web- Camerana käyttäen ladattavaa softaa. Mutta kuitenkin suosittelisin ostamaan kunnolisen digitaalikameran, jos otatte paljon kuvia

Kaiutin:

Kaiutin on hyvin tehty. Ääni ei särise ja kuullu todella hyvin ja puhtaasti, voidaan verrata Nokia 5200 ja N73 malliin, Mutta oikeastaan aika pienellä levelillä kuullu, mutta ainakin sen verran kuulluu, että taskusta soi.
    Lisää äänenvoimakkuutta saa Pistämällä Patch tiedostot System Volume kansioon, mutta varokaa, ettei kaiutin alkaisi särisemään.
    Musiikki kuullokkeissa kuullu todella kova, joten siitä ei tarvitse huolehtia

Käyttöjärjestelmä:

Kyseisillä puhelimilla on asenettu Symbian Uiq 2.1 käyttöjärjestelmä, Puhelin toimii moitetta ja näyttää todella hyvän suoristustehon, Prosessorina on valittu
    RMA Suoritin 233Mhz tahdilla.
    Ram Muistia löytyy 24mb, sitä voi verrata vaikka Nokia N73:seen mistä löytyy vain 16mb RAM Muistia.
    Puhelimen valikko on todella hyvin ja huolillisesti tehty. Kaikki Iconit ja Pienemmätkin yksityiskohdat ovat todella hyvin toteutettu.
    Uiq 2.1 käyttöjärjestelmälle löytyy lukuisia eri sovelluksia, Ja iso + antaa se,että ohjelmistoja voi käyttää s60 sarjasta, jos niitä hiukan muuttaa.

Näyttö:

- "2,8" tuumainen
    - P900i = 65t väriä , P910i = 262t väriä

Kosketusnäyttö on todella hyvin suunniteltu ja se kestää kauan, oikeastaan kosketusnäyttöä P800/P900i/p910i ei ole !! Kyllä , se on varmaan yllätys yllätys monille, Näytön päältä löytyy lasipintainen hipaisupaneeli nimeltään Touch Screen,ja jos kummasta syystä puhelin putoaa tai muuten paneeli menee rikki, niin sitä voi vaihtaa lähimässä huolossa, ja hinnaksi tulee noin 30e.
    Samaa Touch Screen Teknikkaa käyttivät Sony Ericsson p800 ja Nokia 7710,7608.
    Auringossa näytöstä pystyy lukemaan tekstiä todella hyvin, värit eivät sekoa mutta turhan yrittää pelata jotain peliä tai katsoa elokuvia. Koska silloin näytöstä tulee tumma

Tässä olisi pieni kuva näytön näkymästä

Multimedia:

Multimedian taso ja puhelimen tehot riittävät todella hyvin elokuvien ja musiikkin kuuntelun.
    Itse käytän TCPMP Soitinta joka tukee seuraavia tiedostoja

- Avi ( Divx,Xvid ) mukana tulevat kodeekit, videoita ei tarvitsee konvertoida erikseen, heität vaan avi leffan muistikortille ja avaat sen osoittamalla Open File soitimessa.
    Videot näkyvät jopa 31kuvaa/sekunissa, ja ei tökitä yhtään.
    Äänenlaatu on todella hyvä ja voi korvata ihan hyvin Mp3 soitinta.

Tukee mm.
    - Avi* Divx,Xvid
    - Wma
    - Mp3
    - Wmv
    - Mpeg Layer 3.4.5
    - OGG
    - Asf
    - 3gp

Pelit:

Pelejä löytyy ihan sopivasti, mutta muistetaan ,että laite on tarkoitettu Business käyttöön, ja se ei ole suunniteltu pelaamiseen, mutta siitä huolimatta pelejä löytyy vaikka kuinka.
    Pelit eivät tilttaile, ja grafikoiltaan voidaan verrata ihan hyvin N-Gage peleihin.
    Puhelimen sisäiset pelit ovat mm. Chess,Solitaire.
    Jos haluat pelata jotain kiinnostavaampa, niin voisin suositella näitä pelejä
    - GrandBowling
    - MotoRacer
    - Rally Pro contect
    - SkyForce
    - Stuntcar Extreme
    - Ultimate Football
    - Volleyball
    - VPMobile
    - Xyanide
    - Da Vinci Code

Ohjelmat:

Luulen että tästä tule iso lista, mutta kerron mahdollisimman hyödyllisistä ohjelmista.
    Jos kerran puhelin oli suunniteltu työ- käyttöön, niin sisäisesti löytyy mm. World,PowerPointin,Excel katselus ja redaktoriohjelmat.
    Lisäksi löytyy satoja lisäohjelmia,mutta noin 99% niistä ovat maksullisia, mutta tietysti on aika helppoa löytää Cracked versiot kaikista ohjelmista

Teemat:

Teemoja puhelimeen voi löytyä vaikka kuinka, esim hyvät sivut ovat mm. Gallery9Mobile.
    Lisäksi teemoja voi itse editoida tai luoda omia, Theme Greator ohjelmalla tai muulla vastaavalla Sony Ericssonin teemanteko ohjelmalla

Työpöytä :

Kaikista kiinnostavin ohjelma minkä käytän on Tracker.
    Se vaihtaa työpöydän kokonaan ja tekee uudet näkymät.
    tässä olisi esimerkkeja,että miltä näyttäisi p900i/p910i

Akun kesto:

Käytössäni on 1260Mach akku, ja kestää noin päivän minun käytössä. ja pistän sen latautumaan joka ilta.

Suunilleen päivän käytössäni:

- 3 tuntia musiikkia ( TCPMP )
    - Aina Tracker auki
    - 20 min puheluita/päivä
    - noin 10 txt/ päivä
    - puhelin on aina auki

Muistikortit :

Kyseisessä P910i puhelimessa toimivat MemoryStick Pro Duo muistikortit seuraavina kapasiteettina
    128,256,512 mb , 1,2,4 gt, sekä viimmeisella päivityksellä toimii jopa 8gt ( Olen tarkistanut kaiken itse )

Jos otetaan huomioon p900i, niin jos sen päivittää kotona netin kautta P910I:iksi niin toimivat muistikortit 1gt asti,
    Muuten vaan 128mt.

Puhelinten päivityksen voi tehdä itse käyttäen mukana tulevaa softaa :D.

Jos tulee kysymyksiä tai jotain lisättävää, niin ei kun vaan kysymään, minä yritän vastata kaikkiin mahdollisiin kysymyksiin.

P910i hinta Huuto.Net/ Keltainen Pörssi N. 100-160e riippuen kunnosta ja mitä mukana tulee

P900i hinta Huuto.net/ Keltainen Pörssi n. 60 - 120e

Kiitos kun jaksoitte lukea. Terv -MaZaHaKa-

Jaa tämä viestiketju