1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

P900, mp3 soittoäänien voimistaminen

Keskustelu osiossa 'Sony', aloittaja kumpu, 28/3/05.

1. kumpu

Tykkäykset:
    0
    olen laittanut P900 puhelimeen eri käyttäjiä varten omia mp3 soittoääniä.

ongelmana on se, että eri soittoäänet kuuluvat eri voimakkuudella: toiset soittoäänistä kuuluvat riittävän kovaa, mutta osa soittoäänistä on vaivoin kuultavissa, ja tulevan puhelun havaitseminen on hankalaa.

Yritin nero wave editorilla nostaa äänenvoimakkuutta valinnalla äänenvoimakkuus / muuta äänenvoimakkuutta nostamalla desibelejä, mutta tämä aiheutti vain säröytymistä ääneen.

Mitenköhän noiden hiljaisten mp3 kappaleiden äänenvoimakkuutta saisi lisättyä?

2. Arde Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
  3. ocean

ocean

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SE p1i, x1i, HTC Desire Z, Elisa
    Jollain äänieditorilla (Sound Forge, Goldwave) tuo ääni pitäisi normalisoida mahdollisimman lähelle nollaa desibeliä. Itse olen normalisoinut äänentason 99,8 %:iin, jolloin se soi niin kovaa kuin vain on mahdollista ilman säröytymistä.

Editorilla voidaan myös kompressoida ääniä, jolloin hiljaiset kohdat nousevat lähemmäksi kovia kohtia. Tästä ei ole tietenkään vastaavaa hyötyä, mikäli äänen taso on hiljainen jo ennestään...

Jaa tämä viestiketju