1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

P800/Saunalahti: GPRS ei toimi *ratkaistu*

Keskustelu osiossa 'Sony', aloittaja Lucid, 18/3/04.

1. Lucid

Tykkäykset:
    0
    Muutama tunti tullut jo tapeltua asetusten kanssa eikä homma tunnu edistyvän, joten ajattelin kysäistä että mikä tässä nyt oikein on pielessä..

Puhelin on siis P800, liittymänä Saunalahti GSM+. Olen käsittänyt, että GPRS-asetukset tulevat Soneran mukaan. Kuitenkin saan jatkuvasti ilmoituksen "Calls restricted Calls not allowed (GPRS)". Tilasin Auto setup -viestinkin Sony Ericssonin sivuilta, tyyliin:

Country/Region: Finland
    Mobile Network: Sonera
    Data Connection Type: GPRS
    Mobile Phone: Sony Ericsson P800
    WAP Service Provider : Sonera GPRS

Ei toimi myöskään Saunalahden sivuilta löytyvillä tiedoilla (jotka ovat mielestäni puutteellisetkin).

Omituisuutena kuitenkin GPRS data login mukaan dataa on siirtynyt jonkin verran. Kuitenkaan mikään wap- tai www-sivu ei lataudu, ei originaaliselaimella eikä Operalla.

Eli, mitä tässä oikein pitäisi tehdä?

2. jacce

jacce Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    6
    Puhelinmalli:
    Samsung
    Mullakin on P800 ja saunis gsm+ liittymä.Voin laittaa mun asetuksia miten mulla skulaa vähän myöhemmin tänään kun kerkiän. Tai laita tähän asetuksia niin katsotaan mitä pitää kenties vaihtaa.

3. Lucid

Tykkäykset:
    0
    (Asetukset poistettu turhana)

Tuollaiset nuo asetukset ovat, nämä tuli SE:n palvelun kautta. Jotenkin eivät tunnu järkeviltä, mutta tämä GPRS on minulle ihan uusi asia ja ainakaan hakuammunnalla en ole onnistunut tilannetta korjaamaan :)

Edit: heh olinpa tyhmä, wap-asetuksiahan ne oli, tuolta löysin oikeat:

http://saunalahti.fi/tuki/gsm/ohjeemail.php

4. jacce

jacce Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    6
    Puhelinmalli:
    Samsung
    Serveri eli palvelinasetus on väärin.
    laita siihen:
    osoite: internet
    salasanat: tyhjäksi
    ja mulla on toi PPP asetus päällä,en tiedä vaikuttaako se mitään onko päällä vai ei.
    Tee näitä varten vaikka uusi tili jonka nimi olis internet.Toi asetus on Wapselaimelle mikä sulla nyt on.
    ja sammuta se kone sitte kun olet vaihtanut asetukset .
    Opera ei toimi sillä.

5. Lucid

Tykkäykset:
    0
    Jep, sainkin juuri toimimaan, kun kaveri huomautti tuosta wap:sta ja löysin tuon sivun. Ensin vaikutti niin kumman hankalalta, mutta eipä siinä sitten lopulta mitään kikkailua tarvinnutkaan. Bluetoothin kanssa onnistui myös :)

6. Lucid

Tykkäykset:
    0
    Calls restricted Calls not allowed (GPRS) tarkoittaa että puheluita ei voi ottaa vastaan kun GPRS-yhteys on auki. Internet-asetuksistahan sekin korjaantui kun vaihtoi GPRS only -> Automatic. Tuo ilmoitus vähän hämäsi - olin lukenut siitä täällä, mutta ei vaan muistunut mieleen :)

Jaa tämä viestiketju