1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

P800 sähköpostituki

Keskustelu osiossa 'Sony', aloittaja jole, 17/3/03.

1. jole

Tykkäykset:
    0
    Tässä muutama kysymys P800:n sähköpostiominaisuuksista - specsi ei tunnu ottavan näihin tarkkaa kantaa...

Tukeeko P800 IMAP4S:sää (siis IMAP4 protocollaa SSL suojatun yhteyden yli)?

Entä SSMPT:tä (SMTP-SSL)?

Entä vapaavalintaista (eri kuin imap:ssa) käyttäjätunnusta ja salasanaa SMTP:ssä?

Voiko puhelimen jättää pollaamaan IMAP-folderia taustalla vaikka 10min välein GPRS:n yli ja sitten piippaamaan uusien postien saapuessa? Jos tämä onnistuu, niin kuluttaako moinen kovin paljolti akkua?

Sitten vielä muutama ei maili-liitynnäinen kysymys:

Onko osoitetietojen syncronoininti outlookin kanssa yhtä helppoa (ja luotettavaa) kuin esim PocketPC:ssä?

Onnistuuko syncronointi a) IR:llä, b) bluetoothilla, c) GPRS:llä?

Kuinka toimivaa GPRS:n käyttö modeemina XP:stä bluetoothin yli on - jos koneessani on aina bluetooth kortti päällä, niin pääsenkö verkkoon ilman sen kummempia "soitteluita", jos puhelin on taskussa vai täytyykö esim. sinihammas kytkeä puhelimesta jotenkin aktiiviseen tilaan ja XP:stä aktivoida yhteys tämän jälkeen?

Kiitoksia paljon kaikista vastauksista - nämä toiminnot jos kone suinkin osaa, niin olen myyty mies ja isken säästöpossua vasaralla (possu parka).

-- Joonas

2. rutina

rutina Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z1 Compact
    Ton Imap 4:sen pitäis ainakin toimia (en oo kyllä testannu) ja a, b ja c- kohdat toimii kyllä... en oo varma tost SSMPT:stä.. Joku viisaampi voi varmistella näitä vastauksia..

3. bull Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Onnistuu seuraavalla tavalla: Voit asettaa tarkistusvälin 15 min, 30min, 45min, 1h, 2h, 4h. Tai voit asettaa kolme kellonaikaa milloin hakee postin.
    Hyvin on synkronoinut osoitetiedot minulla, ei valittamista

4. akiro

Tykkäykset:
    0
    IMAPS-tuki löytyy, käytän itse sitä ja hyvin toimii, luultvasti myös SMTP SSL:yli toimii koska settingseissä on vain yksi ruksi "use secure connection", ei eri ruksia IMPAS:lle ja SMTP over SSL:lle.

SMTP:hen voi käyttää eri tunnusta kuin IMAP:iin.

5. jole

Tykkäykset:
    0
    Virrankulutus

Kiitokset vastauksista mailipuolta koskien - uskoakseni P800 toimisi sähköpostiasetusteni kanssa :)

Yhä enemmän vielä mieltä vaivaa puhelimen akun kesto - käyttäjät ovat raportoineet huomattavan lyhyestä akun kestosta (eri kertaluokassa speksin kanssa) jopa ilman virtaa kuluttavia ominaisuuksia. Itse haluaisin pitää Bluetoothin ja GPRS:n päällä jatkuvasti - pysyykö tällöin puhelin edes vuorokautta päällä jos sen kanssa myös puhuu normaalin tunnin - pari päivässä?

Entä oliko jollain kokemusta XP:n verkkoyhteyden käytöstä BT:n yli P800:lla?

-- Joonas

6. rutina

rutina Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z1 Compact
    Akku voi juuri ja juuri hyvällä tuurilla kestää juuri tuon vuorokauden tuollaisella käytöllä, mutta kuten monet ovat todenneet P800:n akkukesto on luvattoman huono..

7. Mario Vieras

En ihan voi yhtyä tohon edelliseen.Kerro mikä puhelin yhtä isolla näytöllä kestää paljon kauemmin kuin 1 vuorokauden,bt ja gprs jatkuvasti päällä ja 2h puhetta.Itse olen huomannut että akussa on jotenkin enemmän tehoa kun sen pitää suht täynnä koko ajan.jos akun päästää ihan tyhjäks niin mun mielestä seuraavan latauksen jälkeen se tyhjenee tosi nopeasti.eikä tyhjäksi ajamisesta ole mitään hyötyä.

edit* akku kestää noin 3 päivää. noin tunti puhetta ja räpläystä jonkun verran.Harvoin päästän alle 50-60%.Kyllä se 7210 akku hupeni 2 päivässä jos vähän innostu kuuntelemaan ja siirteleen midejä ja kuvia irdalla,eikä siinä puhelimessa virrankulutus voi olla lähellekkään p800sta.

8. jole

Tykkäykset:
    0
    Akun kesto

Entä ilman BT:tä - kuinka paljon voin odottaa valmiusaikaa, jos puhelin on normaalikäytössä:

- 1-2h puhetta päivässä
    - Tarkistaa mailit GPRS:n yli 15min välein
    - Kalenteritoimintoja tms käytetään 30-60min päivässä

9. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Re: Akun kesto

Kyllä tuolla käytöllä normaalisti vuorokauden pärjää, ja jos ei maileja niin voi päästä kahteen vuorokauteen. mikä on mielestäni varsin kohtuullista tuon tyyppisellä laitteella.
    Eikä valmistajan ilmoittajan ajoissa mitää suurta virhettä ole. Huomioitava että laite vie käytössä ilman "puhelua" herkästä samanverran tai enemmän kuin puhelunaikana ilman laitteen muuta käyttöä.

Jaa tämä viestiketju