1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

P800:n näytön suojakalvo

Keskustelu osiossa 'Sony', aloittaja Nemesis-88, 27/11/03.

1. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Tiedän että aiheesta on keskusteltu monesti, olen käyttänyt hakuakin ja löytänyt vanhoja ketjuja, mutta en ole löytänyt niistä linkkejä suomalaisille sivuille mistä voi tilata P800:n näytönsuojakalvon. Tietääkö kukaan suomalaisia sivuja mistä saa nuita kalvoja?

2. am_tiainen

Tykkäykset:
    0
    Niin en tiedä itsekkään mistä noita voiis tilailla koska en ole muutenkaan prehtynyt puhelimeen paljoakaan. Tuli tuossa mieleen vastata sama juttu mitä tuossa joissain P900 tai P800 pyhelimen keskustelussa vilahti. Siinä juuri kerrottiin että P900 hyvä puoli on se että sen ohjauskynä on paljon pehmeä kun se P800 oli kova ja joka naarmutti näyttöä helpommin.

No joka tapauksessa joku sanoi että P800 voi aina hankkia suojakalvon ja jos ei ole saatavilla niin sitten ostaa Palm kämmenkoneisiin tarkoitettua suojakalvoa ja leikkaa siitä sopivan kokoisen palasen. Palm suojakalvoja kerrottiin saavan paljon helpommin kuin noita Ericssonin suojakalvoja.

3. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    No mitäs niitä kalvoa saa?

4. Whig

Whig Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    54
    Ei hajua itse kysymyksestä mutta itse otin iPAQ:n ruutuun suojamuovin töihin tulleesta läppäristä.
    Suoraan paketista vedetyssä läppärissä, kun oli näytössä itseliimautuva suojamuovi joka sitten otti ja jäi hyvin kiinni iPAQ:n ruutuun ja on pysynyt siinä jo yli pari vuotta =)

5. Marde

Tykkäykset:
    0
    nimimerkillä "ei koskaa enää Biltemaan" :)

Biltemasta saa kämmentietokoneisiin tarkoitetun suojakalvopakkauksen 11 eurolla, mutta älkää ihmeessä ostako sitä! Itse erehdyin kyseisen kalvon laittamaan ja oli todella vaikeaa saada sitä irti näytöstä, koska se liimautui siihen kiinni. Lisäksi näyttö oli todella surkean näköinen kalvon alta. Mitä järkeä P800:n hyvässä näytössä on, jos sen pilaa karmealla muovikalvolla (Bilteman suojakalvo). Tämä tapahtuma oli todellista painajaista. Kun lopulta sain kalvon kovan raastamisen jälkeen irti näytöstä (Bilteman pakkauksessa mainostetaan virheellisesti, että suojakalvo lähtee tarvittaessa helposti pois, mikä on tietysti aika tulkinnanvaraista, koska kynsillä sitä sai repiä), näyttö oli täynnä liimankaltaista tahmaa. Puhelin oli tuolloin vajaan viikon vanha ja arvaatte varmaan, että oli kammottava katsoa tuota tahmanäyttöä. Biltemasta tietysti pesivät kätensä koko asiasta, koska ko. suojakalvoa ei ollut nimenomaisesti tarkoitettu P800:een. Muistakaa, että puhelin on käyttöä varten, enkä usko, että tuosta kynästä nyt niin hirveitä jälkiä siihen näyttöön tulee ja ei ainakaan niin karmeita jälkiä, kuin mitä Bilteman suojakalvosta jäi!!

6. tumpelo

Tykkäykset:
    0
  7. Frank

Frank Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    14
    Puhelinmalli:
    Samppa S7 Duos
    Mä olen käyttänyt sitä jatkuvasti ilman mitään kalvoja ja ihan siistinä on pysynyt.

8. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    786
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
  9. Whig

Whig Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    54
    Jostakin suojasta voisi tehdä kimppatilauksen?

10. tumpelo

Tykkäykset:
    0

Esatonilla ovat monet arvostelleet tuota Martin Fields-suojaa, on kuulemma "harmaampi" ja epämukavampi käytössä kuin Brando. Tiedä häntä.Brando on ainakin minulla ollut ihan ehdoton. Kun suojakalvo on käytössä, puhelin ei naarmutu, vaikka sitä pitäisi taskussa tai käsilaukussa. Lisäksi sen "kosketuskynän" kärki voi joskus olla vähän epätasainen, jolloin se pitemmän päälle naarmuttaa näyttöä.

En suosittele puhelinta käytettäväksi missään tapauksessa ilman suojakalvoa!

11. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Kannatan. Jos vaan on mahdollista et joku pystyis tilaamaan mulle ton suojakalvon ja sit maksaisin sille tilaajalle?

12. Pate

Pate Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    45
    Puhelinmalli:
    Xperia m5
    Itse ostin tuolta www.verkkokauppa.com :ista
    Palmeille tarkoitetun screen protectorin.
    Joutuu vähän leikkaamaan sopivammaksi.
    Parikin eri versiota löytyy allaolevasta osiosta
    Verkkokaupan sivulla:
    Tietokoneet / Kämmen / Tarvikkeet

Edit: Hakusanaksi Palm verkkokaupan sivulla

13. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Tuo tuli sitten tilattua. Kai siitä jotenkin saa askarreltua P800:aan sopivan kalvon. Kannattiko tilata? :)

14. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    786
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    mahtokohan olla että olinkin sitä brandoa tilaamassa...en oikeen muista ku tilaan rewcastin kanssa samalla ja kaivoin tonkin linkin sivuhistoriasta :)

15. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Eilen huomasin niin se "kosketuskynä" naarmutti näyttöä :( Mulla oli semmonen kynä mikä ei naarmuttanut näytöä, mutta, kun sekin hukku prkl!

16. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Mitähän mahtaa maksaa tuon alkuperäisen kalvon uusiminen, siis huollossa? Voisihan sen tietenkin itsekin tehdä jos vain saisi ohjeet jostain (Netistä?) ja kalvon. Joskus näin sellaisen videopätkän jollain sivustolla, jossa purettiin P800:nen, mutta en kyllä muista missä.

17. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    En usko et huollossa uusivat pelkää kalvoa vaan varmaan vaihtavat koko näytön joka maksaa 300€uroa :(

18. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Siis mitäs järkeä ehjää näyttöä on vaihtaa, kun siinä kuitenkin tuo kalvo on päällä? Tuntuisi aika ihmeelliseltä, vai onko tuo jotenkin rakenteellisesti toteutettu niin, ettei pelkän kalvon vaihto onnistu?

19. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Tutkin puhelinta äsken ja tulin siihen tulokseen et sen pystyis kyllä vaitaa sen pelkän kalvon. Mutta mikäköhän on sit hinta jos edes onnistuu?

20. rewcast

Tykkäykset:
    0
    http://www.mindw0rk.de/p800folien.html <- Tuossa taas näyttäisi olevan kuvia, joista antaisin kyllä pisteet mfop:lle. Kimppatilausta kannatan myös. Ja tuon Martin Fieldsin suojakalvon tilaisin ainakin noiden kuvien perusteella. Harmi ettei livenä kokemusta.

Jaa tämä viestiketju