1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

P800 + MMS (RL)

Keskustelu osiossa 'Sony', aloittaja Laza, 15/1/04.

1. Laza

Tykkäykset:
    2
    Miten ihmeessä tuon yhdistelmän saa tomimaan? Olen tilannut auto-setup asetukset sekä erkin että rätinälinjan sivuilta muttei kumpikaan tunnu toimivan.
    Jos saan viestin ja haluan lukea sen ottaa luuri kyllä yhteyden ja rupeaa downloadaamaan sitä. 0%:iin se kyllä jää, ja ilmoittaa hetken päästä "an error occured in the communication with the server".

Jos taas lähetän viestin se lähettyy johonkin about 94%:iin asti, sitten saan reply vastauksen että viestiä ei hyväksytty koska se ei ole oikean tyyppinen (ihan sama mitä pistän sisällöksi sinne) "the message could not be delivered. It contains content that is not accepted by the network"

Olen koittanu itse räplätä lähes kaikki MMS ja internet-asetukset mutta aina sama ongelma. Voisiko joku ystävällinen sielu raapustaa omat toimivat asetuksensa tähän...internet ja messaging accounts siis.

2. Tanjuzka

Tanjuzka Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    Iphone 5S
    Ootko sammuttanut puhelinta asetusten laiton jälkeen ?

3. Laza

Tykkäykset:
    2
    Olen...ongelma taisi ratketa, vissiin lähettäjästä on kiinni tuo

Jostain nokialaisesta oli noi tulevat viestit...pyysin yhtä toista kaveria lähettämään ja vastasin itse sinne niin heti toimi. Vissiin tuolla alkup. viestin lähettäjällä on jotain mätää?

4. rutina

rutina Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z1 Compact
    Itsellä myös RL ja P800 ja viestit ei lähde ei sitten mitenkään. Lataa aina 94%, mutta sen jälkeen ilmoittaa, että tarkista vastaanottaja. Tiedot ovat mielestäni oikein, eikös se numero/sähköpostiosoite, johon se lähetetään tule siihen ekalle riville. Yritän lähettää viestiä yleensä pikkusiskoni T68(i): hin ja pistän tohon To: kohtaan numeron 041xxxxxxx ja sitten send, eikä lähde.

5. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Ei varmaan merkkaa paljoakaan, mutta kokeile antaa numero kansainvälisessä muodossa.

MMS:t omastani (RL) vaimoni (RL) liittymään ja takaisin toimivat kyllä loistavasti.

6. rutina

rutina Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z1 Compact
    Edelleen sama ongelma eli lähtee 94% asti ja sitten ilmoittaa "Viestiä ei voitu toimittaa määritettyyn osoitteeseen. Tarkista osoitteen tiedot." mites tällaisesta ongelmasta pääsisi eroon?

7. paul_a Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelu asiakaspalveluun, tekevät vikaraportin siitä & tutkii. Itelläni tällä hetkellä tilanne että RL-RL MMS viestit toimii ok, DNAhan pystyn lähettämään mutta en vastaanottamaan viestiä, Sonerasta taas pystyn vastaanottamaan mutten lähettämään.

Oma puhelin z600, Soneran ja DNAn päässä Nokian 7250.

8. rutina

rutina Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z1 Compact
    Juu no sitten tarvii varmaan tehdä niin. Kiitos avusta.

9. kepsu

Tykkäykset:
    0
    Onko löytynyt ongelmaan ratkaisua? ..sama ongelma P900 kanssa, ravattu on RL liikeessä ja soiteltu ympäriinsä, apua ei ole tullut.

10. paul_a Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kertaus omasta tilanteesta:
    RL-RL ok.

RL-Sonera: Kaveri pystyy lähettämään Soneralta MMS ja tulee ihan normaalisti minulle perille. Takaisin en pysty lähettämään, viesti lähtee 95% ja sit sanoo "viesti hylätty".

Tein vikailmoituksen, RL sanoi että Soneralla ovat konffanneet jotain värin ja mun pitäisi käskeä kaverin soittamaan Soneran ASPAan että ne korjaa vian.

RL- DNA: MMS lähtee ihan normaalisti & tulee perille.
    Kaverin lähettäessä minulle MMS:ää tulee ilmoitus että viesti tulossa, kun aukaiset viestin (näyttää sen puoliladattuna) ja yrität hakea viestin niin se sanoo "tietoliikennevirhe".

Tästäkin ongelmasta RL:n ASPA selvitteli että ongelma on DNAlla, pitäisi käskeä kaverin soittaa DNAn aspaan että ne korjaa vian.

Kavereilla viestit toimii DNA->Saunalahti->Sonera välillä aivan moitteettomasti, vain tämä mun RL liittymä on ongelmallinen. Kaverin kanssa kun jaksettiin niin vaihdettiin vielä puhelimet päikseen (eli mulle Noksun 7250i, hänelle z600) - toimi just samalla tavalla, eli vika ei ole puhelimessa vaan jossain RL:lla.

Koska RL aspa ei suostu tekemään mitään (paitsi käskeä mun sanoa kavereille, joilla mms toimii, että ne soittaa niitten aspaan että mms ei toimi) niin päätin jatkaa elämääni ilman kauan hypetettyä MMS:ää, ja ihan hyvin olen öisin nukkunut.

11. Helen

Tykkäykset:
    0
    Ihan sama ongelma täälläkin noiden multimeedioviestien kanssa, paitsi että minulla on Soneran liittymä. Soneralta tilatut asetukset eivät toimi sitten millään (mikä järki on muuten siinä, että ne lähettävät samannimisiä asetuksia? Sekä Sonera dial-up -yhteyden ja Sonera GPRS:n nimenä on kuvaavasti 'Sonera', ja puhelin kysyy korvataanko vanha vai tallennetaanko uusi samalla nimellä. Argh). Buuttailukaan ei auta. Yhteyden laite useimmiten saa, mutta se päättyy aina n. 94% jälkeen viestiin "An error has occurred in communication with the server" tjsp. Sainpahan kerran myös virheilmoitusten isoäidin "Unknown error" viestiä lähettäessäni.

Ilmeisesti apua ei ole kauheasti saatavilla. Tyhmempi homma. No, en toisaalta ajatellutkaan ruveta MMS:ien aktiivikäyttäjäksi... Edes kerran onnistuminen riittäisi :)

Jaa tämä viestiketju