1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

P800 + Jabra bt200 (+muut hf:t)

Keskustelu osiossa 'Sony', aloittaja arivi, 22/10/03.

1. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Ostin tuossa Xaeronilta Jabra BT-200 hf:n. Koitin haulla löytää vähän vinkkejä noista asetuksista luuriin, muttei taito riittänyt.
    Eli tavoite olisi, että luuri soi normaalisti ja haluttaessa vastata hf:llä painetaan hf:n nappia. Lähinnä tuo toimintatila P800:ssa kiinnostaa, automaattinen vai haettavissa. Lisäksi akun kannalta taloudellisin vaihtoehto. Kokemuksia kiitos.

2. hifi

Tykkäykset:
    0
    Ei kai puhelimen koskaan pidä olla haettavissa tilassa että BT HF toimisi. Ainakin itselläni HBH-60 toimii joko automaattisena tai käytössä olevalla BT:llä, joista jälkimmäinen syö akun mielenkiintoista tahtia... En ole tosin aivan varma, että oliko muillä HF:llä jotain ongelmia automaattisen BT:n kanssa, eli muilla piti olla BT käytössä.

3. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Kun vastaat luurista, ääni jää luuriin. Jos vastaat hf:stä, ääni siirtyy siihen.

Käytän itse bt:tä päällä-tilassa, koska haluan käyttää äänikomentoja numeronvalintaan (äänikomennot vastaamiseen ja hylkäämiseen eivät liene käytettävissä). Muussa tapauksessa saattaa hyvinkin riittää automaattitila. En ole itse käyttänyt siten.

4. Frank

Frank Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    14
    Puhelinmalli:
    Samppa S7 Duos
    Kuten sanottu, jos vastaat BT:sta niin ääni siirtyy siihen. Muuten voi vastata normaalisti. Tosin jos BT on korvassa, niin se sanoo soittajan nimen... kiva toiminto sinänsä.

Mutta muutaman kerran hämmennystä on aiheuttanut se kun BT on ollut tuhkakupissa ja olen soittanut luurilla jonnekin. Pari kertaa saa ihmetellä kun puhelimesta ei kuulu mitään... sehän menee itsestään aina siihen BT:iin jos vain mahdollista.

Mulla on BlueSpoon. Loistava, eikä voi verrata mihinkään... (9g).

5. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Mikähän mättää kun en saa Jabraa (bt-200) ilmoittamaan saapuvasta puhelusta äänimerkillä. T610:ssa tuo toimii, mutta P800:ssa ei kuulu. Puhelut muuten sujuu niinkuin pitääkin. Kummankaan laitteen manuskasta ei löydy ratkaisua. Eli saisinko vahvistuksen, että toimiiko tämä jollain P800:sen kanssa.

6. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Hälytysääni kyllä alkaa (mulla) kuulua hälytyksen puhelimessa alettua, mutta vasta ns. alkuäänen jälkeen ja se soi vähän harvakseltaan. Minusta P800+BT200 toimii ihan ok.

7. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    kuinkas hyvä vehje tämä on http://www.mobbe.fi/product.php?id=161

on vissiin halvin bt? itellä ku tulee vain sellaiseen käyttöön että päivässä kaksi kertaa ~50-60km autolla niin riittääkö toi siihen. vai onko täysi susi ja kannattaa panostaa se parikymppiä että saa paremman mallin.

8. Frank

Frank Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    14
    Puhelinmalli:
    Samppa S7 Duos
    Toi maksoi muistaakseni 250e, että ei se mikään vaihtoehto markkinoiden halvimmalle ole. Mulla on paha vika ostella kaikkea erikoista mitä markkinoille putkahtaa, kuten tämä P900. Kyllä sitä joku Suomessakin myi ja tietääkseni ainakin Kaukomarkkinat tuo maahan. Loistava vehje kun siihen tottuu. Ei putoa vaikka itse putoisi kaivoon, on erittäin huomaamaton ja toimii hyvin. Puheaikaa luvataan 6h ja valmiusaikaa yli 200h. En ole itse mittaillut, mutta kauan se tuntuu elossa pysyvän. Jos ajelet pari tuntia päivässä niin ei se ihan vähän ole. Minulle voi siinä ajassa tulla jo toista kymmentä puhelua. Ja joskus tuota on kiva käyttää muutenkin kun käsiä tarvitaan muualle kuin luurin kannattelemiseen.

9. Omenanraato

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    no osaatteko sanoa riittääkö tää mun tarkotuksiin ku kerran ois aika halpa:

10. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    No on varmasti riittävä. Mutta eihän tuo BT200 maksa kuin 69e Puhelinkioskissa. Mutta jos vain autokäyttöön 1h päivässä, niin kannattaako BT:ta hommata ollenkaan?

11. Omenanraato

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    kannattaa koska eniten juuri autossa puhun ja johdollisesta hf:stä ei oo mulle ku haittaa. ja tulee tossa nyt ~2h päivässä ku 2kertaa meen ton matkan. ja kesällä tulee paljon enemmän sit taas ens vuosi koulussa tolleen ja sit sen jälkeen alkaa vähän suurempi käyttö

mut täytyy sit varmaan kattoo tommonen bt200:n

edit: miten noi sovveltuu silmälasien kanssa

12. TSN

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    X10 mini
    Kyllähän BT HF on ihan ehdoton vehje jos vaan sellaiseen on mahdollisuus. Eihän sitä luuria ole mikään pakko vain autossa käyttää => kotosalla varsin mukava laite kun ei tarvitse kannatella kännyä korvalla.

Kannattaa varmaan myös tarkistaa se Logitechin uusi Bluetooth-hf... Itse suosin SE:n HF-systeemejä. Hyvä akun kesto ja kestävä rakenne (ei murene pakkasessa). Puhelimessa automatic päällä Bluetooth-valikosta.

13. optimus

Tykkäykset:
    0
    Bluespoon

Onko sulla frank bluespoonin digital? Itselläni on vanhempi malli ja se ei suostu toimimaan p800:sen kanssa. T610 kanssa toimii kuin buikki. Voin kyllä soittaa ja käyttää sitä, mutta jos haluaa vastata puheluihin ei yksikään nappi bluespoonissa vastaa puheluihin. Jos vastaa luurista menee se luuriin. Ei auttanut vaikka hain juuri uusimmat päivitykset puhelimeen. Ehkä toimii paremmin sitten P900.

14. O.J. Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108
    No ne on niitä makuasioita mutta eikös se rikesakko ole 50e? Kerran kun sattuu poliisipartion kohdalle, niin melkein tienaa bt-hf:n hinnan...

15. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    No niin, edellyttäen, että on niin tärkeä asia, että on pakko puhua ajaessaan. Jos ei HF:ää ole on asia arvioitava tapauskohtaisesti ;)
    No tarkoitin lähinnä narun päässää olevan HF:n riittävän jos ei tuon enempää käyttöä ole.

16. Omenanraato

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    riittäähn se mutta oon pari kertaa nyt ajaessa käyttäny tota naru hf:ää ja mulla se on vaan tiellä ja kuitenkin täs tulevaisuudes ku kortin saan niin ajot lisääntyy vaikkaikin pääasiassa tohon ~60km koulumatkaan se tuleekin. et kyl sit kerralla ostan bt:een

17. Frank

Frank Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    14
    Puhelinmalli:
    Samppa S7 Duos
    Re: Bluespoon

Mulla on se vanhempi, ensimmäinen malli. Sininen läpikuultava kuori. Toimi hyvin P800 kanssa ja samoin tän uuden P900:sen. Ihmetyttää jos se kerran toimii muuten... ettei vaan olisi joku P800 bugi, eli joku asetuksistasi aiheuttaa tuon.

18. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Mikäs softa(Bluetooth) sulla Frank on/oli käytössä (P800). Muistelisin, että tuohon BT-puoleen jotain fixauksia tehtiin, mutta en kyllä muista, että missä vaiheessa. Itselläni on CXC12529 R5A

19. optimus

Tykkäykset:
    0
    P800

Mulla on sama BT versio kuin arivilla CXC12529 R5A. Asetuksissa tuskin voi olla mitään kun ei siellä ole muuta kuin paritus ja onko päällä koko ajan tai automaattinen. Mulla on sama vanha läpinäkyvä malli BlueSpoonista.

20. Omenanraato

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    tossa tota 250:stä jabraa suunnittelen mutta tuli mieleen että kuinka hyvin toi soveltuu jos on silmälasit kuten esim just mulla

Jaa tämä viestiketju