1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

P800 ja Windows 98

Keskustelu osiossa 'Sony', aloittaja veikko, 16/4/03.

1. veikko

veikko VIPpi

Tykkäykset:
    2643
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    Esaton foorumilta luin, ja kävin katsomassa myös Sony Ericssonin sivuilta, ja näyttäisi siltä, että nyt olisi saatavissa synkronointisofta P800 ja Windows 98 välille. Onko kellään asiasta niin tarkkaan tietoa, että olisi kenties jo kokeillut? Saattoi nimittäin mennä puhelimen hankinnaksi, jos pitää paikkansa.

2. mikaver

Tykkäykset:
    0
    Sellainen softa on imuroitavissa se:n sivuilta ja viellä suomenkielisenä.
    Itse olen yrittänyt saada sitä toimimaan, mutta aika/hermot ovat rajalliset.
    Joten vetoankin viisaampiin tahoihin; jos ja kun joku saa ton toimimaan, niin olisin enemmän kuin kiitollinen, jos vois kertoo tänne vaihe vaiheelta kuinka se onnistuu (tyyliin pc suite for dummies).

3. veikko

veikko VIPpi

Tykkäykset:
    2643
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    On aika vaikea ryhtyä edes arvailemaan ilman tarkempaa tietoa, eli tuleeko ongelma jo asennuksessa vai synkronoinnissa vai missä vaiheessa? En puhelinta vielä ole päässyt kokeilemaan, mutta tarkoitus olisi.

Sen verran ulkomaisilta foorumeilta asiasta luin, että ainakin olisi W98:ssa oltava DCOM98 versio 1.3 käytössä, eli SP1 olisi oltava asennettuna. Lisäksi muistelen R380s:n vastaavan ohjelman asennuksen ajalta sellaisen jutun, että Outlookissa on oltava jokin valittuna oletustiliksi asennuksen aikana ja olisiko ollut vielä Outlookin oltava oletussähköpostiohjelmakin siinä vaiheessa, jos ihan oikein muistan. Tässähän voi hyvin olla samantapaisia vaatimuksia.

4. mikaver

Tykkäykset:
    0
    Mulla on myös DCOM98 käytössä mutta joku kyllä mättää, osaispa joku auttaa.
    Windows xp:n pc suite meni heittämällä ja puhelin tunnistettiin välittömästi????

5. veikko

veikko VIPpi

Tykkäykset:
    2643
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    Tarkoitus on päästä itsekin kokeilemaan, kerron sitten onnistuiko. Mutta menee tässä nyt muutama päivä ennen kuin ehtii puhelimenkaan saada. Palaan kyllä asiaan, mutta jos jollakin löytyy tietoa, niin nyt sitä voisi sitten meille 'tyhmemmille' jakaa :)

6. veikko

veikko VIPpi

Tykkäykset:
    2643
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    No joo, nyt on P800 hommattu ja tässä kokemuksia:

PCSuite versio 1.4.2 todella toimii Windows 98:ssa, joskin kaiken
    saaminen toimimaan kunnolla on aika monimutkaista ja edellyttää
    kärsivällisyyttä. Kaikkein parasta näyttää olevan, jos käynnistää Suiten aina tarvitessaan manuaalisesti ja boottaa sen jälkeen koneensa taas ilman sitä, niin ei jää noita ohjelmia pyörimään taustalle ja hidastamaan. Lisäksi, jos mahdollista, kannattaa pitää sarjaportit tyhjinä, koska jos niissä on muita laitteita, satunnaisia ongelmia näyttää ilmenevän. Itse poistin synkronointitelakan laitettuani kiinni tarpeettomana sarjaportissa olevan infrapunapalikan, ja sen jälkeen homma näyttää toimivan hyvin.

Synkronoinnissa on ainakin Outlookissa huomattava, ettei synkronointi
    onnistu ellei Outlook (siis ei Outlook Express) ole valittuna
    oletussähköpostiohjelmaksi. Jos ei muutoin sitä halua pitää sellaisena, niin
    senhän voi tilapäisesti asettaa sellaiseksi kun synkronointia haluaa.

7. veikko

veikko VIPpi

Tykkäykset:
    2643
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    Sellainen lisähavainto, että manuaalisesti synkronoitaessa ja yleensä liitettäessä manuaalisti puhelin tietokoneeseen on ensin käynnistettävä puhelimen hallintaohjelma, ja vasta kun se ilmoittaa ettei puhelinta ole liitetty ja pyytää liittämään puhelimen, vasta silloin pitää asettaa P800 liitäntäasemaan - silloin se tunnistetaan ja homma toimii.

Ja vielä yksi lisähavainto - palomuuriohjelma (ainakin Zonealarm) näyttää joskus voivan häiritä yhteyden muodostamista, eli se kannattaa ottaa pois käytöstä siksi aikaa.

On se mielenkiintoinen ohjelma se PCSuite... mutta homma näyttää kyllä pelaavan.

8. mikaver

Tykkäykset:
    0
    Mulla tää pr... ei edes tunnista että puhelin on liitetty. Ei ummarta???
    Ei löydä edes usb ohjainta vaikka olen sen imuroinu ja unzippannu???
    Joku toisaalla mainitsi että, usb portti täytys muuttaa virtuaali sarjaportiks, mitä mitä, mites se tapahtuu?

9. veikko

veikko VIPpi

Tykkäykset:
    2643
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    Hei, se SE:n sivuilta imuroitu ohjain ei toimi. Ota käyttöön se ohjain, joka on siellä puhelimen mukana tulleella CD:llä sellaisessa hakemistossa, jossa on muistaakseni ME_98 driverit. Se pelaa ainakin minulla. (Ihan loogistahan tämä on, eikö niin, että imuroidut ei toimi mutta CD:llä olevat toimii...)

10. mikaver

Tykkäykset:
    0
    No totahan mä vähän ounastelinkin. Nyt vaan täytys saada toi pc suite romppu 98:lle, mullakun on se vanhempi....

11. veikko

veikko VIPpi

Tykkäykset:
    2643
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    Ei sellaista minullakaan ole, mutta kyllä 98 osaa sen alkuperäisen lukea ja löytää sieltä oikeat ohjaimet. Sen kun CD vaan asemaan, kyllä se sieltä löytyy. Omassa CD:ssäkin lukee, että ME, 2000 ja XP, mutta ei se näköjään mitään haitannut. Sen sijaan PC Suite on kyllä sitten asennettava siitä imuroidusta 1.4.2 versiosta, mutta sehän lienee jo onnistunut.

12. mikaver

Tykkäykset:
    0
    Ok. Kiitoksia etukäteen, täytyy testaa kunhan himaan pääsen. Voin vaikka ilmoitella kuinka käy, nyt vaan sormet ristiin....

13. mikaver

Tykkäykset:
    0
    No nii, nyt toimii loistavasti.
    Olipas asennus tosi helppoo, kun vaan oli toimiva ajuri. Ei muuta ku puhelin telineeseen ja näytön ohjeita seuraten, haki oikeet asutukset isseksee, helppoo ku hengittäminen.
    Kiitokset Veikolle viellä kerran.

14. veikko

veikko VIPpi

Tykkäykset:
    2643
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    Ole hyvä vain, hienoa että toimii. Sellaisen havainnon tässä itse tein, että kun kaikki omat kommervenkkini teen, eli vaihdan Outlookin oletussähköpostiksi ja otan palomuurinohjelman pois toiminnasta, niin homma toimii hienosti - näköjään sillä oletuksella, että teen kaiken tämän heti ensimmäiseksi kun koneeni käynnistän. Jos teen jotain muuta ensin ja sitten yritän, niin ongelmia tulee. Eli hauskaahan tämä on, kun ottaa tarpeeksi rennosti.

15. mikaver

Tykkäykset:
    0
    Mulla on kokoajan palomuuriohjelma (zonealarm) käytössä ja outlook oletus-sähköpostina, eikä mitään ongelmia, toimii kuin kello.
    Tiedot ja synkronointi toimii molempiin suuntiin, samoin netistä imurointi.

Jaa tämä viestiketju