1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

P800 ja soittoääniongelma

Keskustelu osiossa 'Sony', aloittaja tumpelo, 8/12/03.

1. tumpelo

Tykkäykset:
    0
    Taas käännyn tämän palstan mukavien asiantuntijoiden puoleen, kun en viitsi enää räpeltää...

Ongelmana on henk.koht. soittoäänen vaihtaminen. Kun valitsen yhteystiedoista jonkun henkilön, näyttää puhelin iloisesti ko. tyypin numeron ja hänelle valitun soittoäänen. MUTTA - jos sitten avaan tuossa näkymässä kohdan "muokkaa", "muokkaa yhteystietoa", niin uudessa näytössä näkyykin nyt soittoäänen kohdalla "oletussävelmä". Eikä auta yhtään, vaikka muuttaisin tuon oletussävelmän haluamakseni ja painaisin "valmis".- Puhelin soittaa edelleen oletussävelmää eikä valitsemaani soittoääntä.

Raivostuttavaa. Mikä avuksi? Mistä voi muuttaa koko kapulan oletussoittoäänen? Ja miten voin saada eri kontaktien soittoäänivalinnat pysymään?

2. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Oletussoittarin saat vaihdettua: Ohjauspaneeli -> Yleiset -> Puhelimen asetukset -> Äänet ja hälytykset.
    Kyllä tuo minulla vaihtaa tuon henk.koht. soittoäänen kuvaamallasi tavalla. Ja toimii, testasin juuri.

3. tumpelo

Tykkäykset:
    0
    Outo juttu - mutta mulla ei ole kohdassa Ohjauspaneeli -> Yleiset kuin 2 kohtaa: Aika ja päivä ja kansainvälinen. Sen sijaan kohdasta Puhelin ->Muokkaa->Asetukset löytyy myös Äänet ja hälytykset. Siellä olen soittoääneksi valinnut sen ihan saman, jonka toivoisin soivan myös 1 tärkeän soittajan henk.koht. äänenä. Siitäkin huolimatta puhelin soittaa edelleen jotain ihme tininää - taitaa olla trance.mid -niminen sävelmä. Ja siis tuon henkilön kohdalla jos painan hänen nimeään yhteystietovalikossa ilmestyy hänen numeronsa ja OIKEA henk.koht. soittari, mutta jos menen eteenpäin, muokkaamaan yhteystietoa, niin soittoäänen kohdalla lukee "oletussävelmä". Ja puhelin siis soittaa itsepäisesti tuota oletussoittaria (eli sitä trancea) vaikka olen oletussoittarinkin vaihtanut toiseksi!

Mitä tässä pitäisi tehdä? Ärsyttävää kun ei saa mieleisiään soundeja käyttöön!

4. Eepo

Tykkäykset:
    0
    P800 ja oletussoittoäänen muuttaminen

En tiedä mikä mättää, mutta tässä vielä ote käyttöohjeesta, katso s. 55:

5. tumpelo

Tykkäykset:
    0
    Joo - en tiedä minäkään, mikä mättää! Tsekkasin tuon käyttöohjeen ihan ekana - nainen kun olen! Mutta näin olen juuri tehnyt, silti soittoäänen kohdalla yhteystiedoissa lukee Oletusääni!

6. Eepo

Tykkäykset:
    0
    P800 ja oletussoittoäänen muuttaminen

Onko sinulla uusikin ohjelmistopäivitys P800:ssa (vanhoissa oli bugeja)?

Kokeilin malliksi syöttää P900:een uudelle kontaktille oman soittoäänen. Aluksi P900 ehdottaa oletussoittoääntä. Painamalla allaolevan kuvan sinistä nuottia se myös toistaa oletussoittoäänen. En muista, oliko P800:ssa tämä mahdollisuus.

Seuraavaksi, painamalla nuotin vasemmalla puolella olevaa alaspäin osoittavaa nuolta, valitsin valikosta kontaktille oman soittoäänen, jolloin soittoäänen nimi muuttui, kuten jälkimmäisessä kuvassa. Painettuani nyt uudelleen sinistä nuottia P900 toisti tämän uuden soittoäänen, joten homma onnistui.

[​IMG] [​IMG]

7. tumpelo

Tykkäykset:
    0
    Kiitos tosi konkreettisista ohjeista! Olen toiminut juuri näin, mutta ei auta. Ilmeisesti ohjelmistoversiossa on bugi (R1D puhelin, r1g05 organiser). Ei taida auttaa muu kuin päivittäminen!

Jaa tämä viestiketju