1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

P800 + ajanhallinta vrt 9210

Keskustelu osiossa 'Sony', aloittaja stack, 26/8/03.

1. stack

Tykkäykset:
    13
    Näytti olevan aika paljon aiheeseen liittyvää tekstiä mutta tästä nimenomaisesta aiheesta en löytänyt matskua.. paremmat hakusanat ovat tervetulleita ;)

Niin jotta, olen nyt hankkimassa jonkinnäköistä puhelinta jokapäiväiseen käyttöön. Olen toivoton paperikalentereiden ja "tavallisten" puhelimien kalenteriominaisuuksien kanssa. Koska sihteeri (=vaimoke) ei aina valitettavasti kulje mukana ja menoja on alkanut tulla enemmän kuin mitä välttämättä itse muistaa, olen ajatellut sähköistä korviketta. Spekulaatiot siitä, oppiiko elektronista kalenteria käyttämään vaikkei paperista ole oppinut, voinee jättää tässä vaiheessa jättää huomioimatta :)

Eli, tärkeintä olisi hyvät, selkeät ja nopeat ajanhallintaominaisuudet, kalenteri, tasklist.. etc. Erillistä PDA:ia en ala kuljettamaan mukana ja kuten sanottu, tavalliset kännykkäkalenterit ovat aivan liian vaivallollisia minulle käyttää. 9210 oli muistaakseni aika toimivalta vaikuttava ominaisuus, eli aina kun avaa kannen, ruutuun lävähtää koko viikko ja päiville merkityt menotkin(?) tuo voisi olla tarpeeksi vaivaton minulle.

Olen silti suunnannut katseeni P800:een lukuisten ylisanojen ja hyvältä näyttävien speksien takia. Suurimmaksi kysymykseksi onkin muodostunut P800 kalenterit ja tasklistaukset. Miten ne toimivat 9210 verrattuna? Kokemuksia? Saako siitä näkyville ns. idiot-moden jossa on tarpeeksi isolla kaikki tarvittava näkvvillä, vrt tuo 9210? SE:n sivuillakaan ei näyttänyt olevan samanlaista flash-käyttölittymää kuin 610:lle.

Joo, pitäis varmaan käydä hakemassa kaupasta tuollaiset koekäyttöön. Kuinka helppo operaatio tämä on, saanko hyvällä karismalla ja välkehtivällä hammasrivistöllä viikon koekäyttöön kummatkin vehkeet? Täyshintapantilla varmaan onnistuisi.

Kiitokset vastaajille.

Uskaltaisikohan tämän crosspostata tuonne Nokia-puolellekin vai lukeeko täällä kaikki kaikkia..

2. Laza

Tykkäykset:
    2
    On P800 Tasks-ohjelma jonne voi lisätä todo-tehtäviä, niille hälytykset jne. Samoin kalenterissa saa koko ruudun täyttävän päivänäkymän, viikkonäkymän tai kuukausinäkymän.

On myös saatavilla lisäohjelmia, kuten HandyDay, joiden avulla saat päivän tehtävät ja muistutukset näkymään "desktopilla" heti kun avaat läpän. Muitakin ajanhallintasoftia taisi olla saatavilla..

3. Erla

Tykkäykset:
    0
    Luulenpa, että ajanhallintaominaisuudet P800:ssa ovat täysin vertailukelpoiset minkä tahansa puhelimen kanssa. Se, sopiiko P800 tässä kenellekin, riippuu enemmmän henkilökohtaisista mieltymyksistä tiedon syöttötapaan koneelle.

Ensinnä käyttöliittymä. Alkuperäinen ei mitenkään erityisen hyvä tai tai huono ole, mutta näytttävänä ja havainnollisena (idiot-mode) on hyvä HandyDay-ohjelma (http://www.epocware.com). Selkeässä näkymässä kello, päivän tapaamiset, tehtävät sekä ilmoitus saapuneista sähköposteista.

Käytän P800:n kalenteria synkronoituna Outlookin kanssa, koska istun suuren osan työpäivää tietokoneeni edessä. P800 on sen aikaa pöytätelineessä. Kun käytössä on Bluetooth-korvanappi ja Remote P800-ohjelma (http://www.mobileways.de), niin P800:n näyttö (esim. saapuvan puhelun tiedot) on myös ikkunana Windowsin ruudulla, ja puhelinta voi käyttää suoraan tietokoneen näppäimistöllä. Vaikka käsialatunnistus onkin hyvä ja kätevä, ja virtuaalinäppäimistökin käyttökelpoinen, pidemmät tekstit on toki helpompi kirjoittaa oikealla tietokoneen näppiksellä.

Jos Bluetooth on korvalla jatkuvasti, on P800:n kalenterin käyttö puhelun aikana kaupungillakin helppoa, ei tarvitse sählätä piuhojen kanssa tai kaiuttaa puhelinta kaikkien kuullen. Älä silti kalenteria ajon aikana...

Jos onnistut saamaan puhelimen kokeillaksesi, niin mainituista (maksullisista) ohjelmista löytyy ilmaiset kokeiluversiot. Testaa, sopiiko yhdistelmä omiin mieltymyksiisi.

4. stack

Tykkäykset:
    13
    Nojoo, eihän tähän voikaan saada selkeyttä ennenkuin itse noita testaa. Luulenpa tosin että 9210:n testaaminen pitää passata johtuen gerpsin yms kilkkeitten puutteista. Vaikkei nuo olekaan täysin ehdottomia omassa käytössäni niin ehkäpä niitäkin oppii hyötykäyttämään :)

tänks.

Jaa tämä viestiketju