1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Pärjäisitkö ilman tietokonetta/kännykkää?

Keskustelu osiossa 'Asian vierestä', aloittaja skye, 11/3/09.

1. skye

Tykkäykset:
    0
    Gallupkyselyä siis puskee.

Tuntuu tätä nykymenoa seuratessa siltä, että kohta katsotaan kieroon ja pahasti jollet kyseisiä laitteita omista tai vähintäänkin aio hankkia. Hyvänä esimerkkinä se, että pankissa tyrkytetään verkkopalveluja pää punaisena :D

Eli siis, tulisitko toimeen ilman kännykkää tai tietokonetta? Vastaukseksi haen muutakin kuin kyllä tai ei, jonkinlaisia perusteluja :) Itse olen sitä mieltä, että miksipä ei, välillä jopa ärsyttää kun tuntuu että jatkuvasti pitäisi mukamas olla tavoitettavissa.

Ja tässäkin tapauksessa, kuten niin monessa muussakin, on ensin luotu tarve ja sitten tuotu markkinoille se mitä tarvitaan. Jossain määrin voisin jopa rinnastaa kännykkää ja tietokonetta kaukosäätimeen- sekinhän oli ensin luotu sellaisille ihmisille, jotka eivät itse pääse vamman tmv. vuoksi vaihtamaan televisiosta kanavaa...Vieläkö löytyy telkkareita, joiden mukana EI tule kaukosäädintä? ;)

2. MGM

MGM Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    3134
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3
    Itse otin vapaaehtoisesti verkkopanki palvelut käyttöön jo ennen, kuin omistin edes tietokonetta. Tietysti silloin oli syynä ilmaiset pankkipalvelu maksut tiettyyn ikävuoteen asti.
    Ja kännykkää en koe rasitteena sillä, että pitää olla koko ajan tavoitettavissa, vastaan, jos jaksan. Lähinnä haluan, että itse pystyn soittamaan, milloin tarvetta.
    Mutta, jos lankapuhelinta ei lasketa kännykäksi, niin hankkisin sen ja pitäisin tietokoneen. Ilman molempia en "pystyisi" olemaan. Enkä ilman puhelinta kokonaan.

3. O.J. Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108
    Takuulla pärjäisin, mutta vaikeampaa ja pidemmän päälle kalliimmaksi tulisi. Nykyään tulee puhuttua ~100h vuoteen ja tietokoneelle tulee aika paljon hyötykäyttöäkin turhan(?) nettiselaamisen lisäksi.

4. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    En pärjäisi... Työt loppusi heti.

Tai no.. hmm.. kyllä sitä pärjäisi... Kokkipuoli on käyty ettei mulla siihen työt loppuisi sittenkään.

5. Alpha- Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    176
    Puhelinmalli:
    Halko
    Pärjäisin, mutta en tahdo. Olen koukussa tietokoneisiin.

6. samumanu Vieras

Ilman tietokonetta PÄRJÄÄN oikein hyvin, en ole semmoista omistanu ku ehkä 1997 viimeksi. Toki pääsy tietsikalle on usein ja sitä silloin käytän kun on luppoaikaa mutta kotio ei semmoista ikänä tule.

Kännyä ilman pärjään kyllä 2-3 päivää mut en kai enempää, en oo testannu. Joskus ku tahon olla rauhassa pistän sen pariksikin päiväksi kiinni enkä mukana kuleta joten en onneks ihan täysin vielä koukussa ole.

7. Nupogodi

Nupogodi Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    60
    Puhelinmalli:
    Lumia 520 & 1020
    Kyllähän sitä pärjäis mut varmasti myöskin kaipais molempia vempeleitä. Katsotaan josko tulevaisuus vaikkapa toisi tälläisen ajanjakson jossainpäin afrikkaa...

8. jusutus

jusutus Supermoderaattori, Vuoden foorumilainen 2011 Supermoderaattori

Tykkäykset:
    2600
    Puhelinmalli:
    Note 5
    En todellakaan pärjäis. Mun elämähän asuu tietokoneessa ja puhelimessa..

9. Kreivi S

Kreivi S Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    60
    Elämä ei loppuisi, mutta vaikeutuisi.

10. Kikkopaeae Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    5
    Samoin. Kyllä ehkä ilman tietokonetta pystyisi olemaan, mutta kun nykyään kaikki palvelut melkein siirtyy nettiin niin hankaloittaisi asioita paljon. Ja tuli sitä sairaalassakin oltua viikko ilman konetta eikä kauheasti ainakaan ikävä ollut :)

Puhelinta ilman kyllä en välttämättä pystyisi olemaan. Jotenkin on vaan sellainen turva taskussa. Ja mukava kun voi ottaa yhteyttä ihmisiin silloin kun haluaa. Ja minutkin sitten tavoittaa jos tarvis on.

11. Charger Vieras

Kännykkä on periaatteessa tarpeeton minulle, koska eipä tuohon kukaan soita kuitenkaan kun ei kerta ole tuttavia saati sitten lähempiä...Mutta kyllä sellainen silti pitää olla.

Tietokonetta ilman en tulisi toimeen hetkeäkään.

12. Mr.Tyson Vieras

Juuri päinvastoin kun itselläni. Ilman konetta varmasti pärjäisin suht kivuttomasti, mutta puhelin pitää olla vessassakin mukana. Itseasiassa juuri savukkeelle ajattelin mennä muutaman askeleen päähän, niin pakkohan tuo luuri on mukaan ottaa. :) Yleensä se tahtoo juuri silloin soida kun sen hetkeksikin jonnekkin jättää..

13. HK Bloeoe

HK Bloeoe

Tykkäykset:
    0
    Kaipa sitä pärjäisi jos olis IHAN pakko. :) Ilman tietokonetta ehkä paremmin, mutta ilman kännykkää en ehkä pärjäisi.

14. mik-ko

mik-ko Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Kyllähän sitä pärjäisi. Tosin osa töistä jäisi tekemättä tietokoneen puuttuessa. Mielummin olisi kotona ilman konetta, niin tulisi tehtyä enemmän jotain hyödyllistä.

15. juppelis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    9
    Allekirjoitan nämä ihan täysin. Kännykkä on siitä hyvä, kun siinä on kello, ymmärtää lähteä töistä pois. Tietokone on se laite, jonka täytyy ehdottomasti toimia ja olla ylipäätänsä olemassa.

16. tahratonteraes

tahratonteraes

Tykkäykset:
    0
    Hommasin juuri uuden läppärin ja laajakaistan. Kännykkä on ollut ainoa yhteydenpitoväline vuodesta 1997, joten ilman sitä voisi olla vaikeaa. En tosin kanna sitä joka paikkaan mukaan, esim kun lähden koirien kanssa lenkille jää luuri kotiin. Olen kyllä tietokoneen ja kännykän heavyuseri, joten yksi elämän iloista olisi siten poissa. Tarpeellisuus on sitten ihan toinen asia.

17. Luuri

Tykkäykset:
    0
    Kyllä kännykkä pitää kuitenkin olla, vaikka käyttö onkin vähäistä. Näin talvella esim. kuukaudessa n. 1-5 puhelua olen soitellut laskun mukaan. Ilman PC:tä en voisi kuvitella tulevani toimeen. Pöytäkone on koko ajan ollut auki 24/7 jo pitkään pitkään, mitä nyt muutama buuttaus silloin tällöin. Läppäri myös kovassa käytössä ja laitan kiinni vain, jos lähden pihalle kämpästä pitkäksi aikaa.

18. K@rtsa Vieras

Ilman tietokonetta?...en pärjäisi. Tulisi niin pahoja vierotus oireita jos ei olisi tietokonetta, olen riippuvainen...ja miten se työaikakin kuluisi yövuoroissa? ei tulis mitään
    Kännykkään en tarvi niin usein mutta en voisi kuvitella olevani ilman, helpottaa elämää kummasti. Joten en pärjää ilman kumpaakaan

19. Panda Vieras

Molemmat olleet rikki ja yhtä hemmettiähän se oli. Vaikkei kavereitakaan ole mutta joku kusee silti aina jos jompikumpi ei toimi.
    Posted via Mobile Device

20. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Työpaikka menis jos ei olisi tietokonetta ja kännykkää.

Jaa tämä viestiketju