1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Ovi Maps for dummies/ongelma vol1

Keskustelu osiossa 'Ovi by Nokia', aloittaja AnnaSusanna, 24/3/11.

1. AnnaSusanna

Tykkäykset:
    0
    "Vanha nainen hunnigolla" esittää nyt äärimmäisen tyhmän kysymyksen, johon toivoo teiltä viisailta neuvoja tyyliin Ovi for dummies...

Voitin arpajaisista Nokia 6230 Navi matkapuhelimen ja se pelottaa minua. Haluaisin kuitenkin oppia käyttämään navikointia, sillä matkustan paljon autolla ja uskoisin Ovi Mapsista olevan minulle suurta hyötyä.

Mitä tarvitsen?
    Eli pitääkö minun tilata jonkinlainen erikoinen ja kallis liittymä, jotta ohjelma toimii moitteettomasti?
    - Minulla on käytössäni ainoastaan Dna Prepaid -liittymä

2. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    6230 on hyvin vanha puhelin ja siitä ei ole ollut Ovi navi versiota.

Mallista riippuen on toiminnallisuuseroja, varsinkin tuon liittymä tarpeen osalta, puhelimen tyyppikilvestä yleensä löytyy Model kohta josta selviää laitteen malli, jos Model kohteaa ei ole niin Type kohdassa lukee RM- jotain josta lukijat voi päätellä mallin.

Puhelin näppäimistöltä voi myös naputella
    *#0000# jonka jälkeen mallista riippuen saattaa löytyä malli ja tyyppi.

Itse navigointi ohjelman versionkin voi katso, löytyy ohjleman ? takaa, tai valinnat tuki/help/apua -> tietoja ja jossain, ehkä aivan ylä kulmassa esim. v.3.03 wk 10b01

3. AnnaSusanna

Tykkäykset:
    0
    Niin, tosiaan. Malli oli 5230 eikä 6230.

t. luki-ja kirjoitushäiriöinen

4. nico...

nico... Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    845
    Puhelinmalli:
    WP, iOS
    Datapaketti riittää, näitä saa alle 10e/kk.

5. Dotzki

Dotzki Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    683
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Ja saunalahdelta mini hintaan 4,9e /kk, varsin riittävä ainakin omaan käyttöön.

6. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Ok.
    Ovi Kartat ohjelmaan voi ladata kartat valmiiksi, eli niitä ei tarvitse ladata GPRS (matkapuhelin liittymän) kautta, eli sen takia et tarvitse laskutusliittymää varsinkaan kallista.

Kartat ohjelman voi kieltää ottamatta yhteyttä, jolloin se itse navigointi ohjelma ei aiheuta lainkaan datalaskua.

Ongelma on GPS, GPS asetukset löytyy puhelimen asetuksista ja jotta se toimisi se tarvitseen vähän data yhteyttä. En muista kuinka kallista DNAlla on prepaidissa GPRS data (olisko n 1,5eMt), ne hintatiedot löydät DNAn hinnastosta . Yleensä hinat ilmoitataa Mt eli magatavu (MB), ja laskutus väli kotimaassa kilotavu (kt). yksi megatava on 1024 kilotavua (joissain tapauksissa 1000 kilotavau, ei tässä tärkeää kumpi)

GPS siirtää dataa kuitenkin hyvin vähän, eli kun laite tarvitsee GPS yhteyttä siirtää se dataa noin 10kt Jos yksi magatavu maksaa kaksi euroa, niin puhutaan parista sentistä.

Voi myös käyttää Ovi kartat ohjelmaa ns. online tilassa, jolloin se hakeaa tietoja Nokian palvelimelta, se voi siirellä dataa satajoa kilotavuja, ohjelman kyllä näyttää suuriinpiirtein paljon se on kuilloinkin dataa siirtänyt, joten se ei aivan yllätä.

7. AnnaSusanna

Tykkäykset:
    0
    Kiitos neuvoistanne!

Nyt yritän asentaa ohjelmistoa.
    Asensin Ovi Suiten tietokoneelle ja ohjeiden mukaan liitin puhelimen kaapelilla tietokoneeseen, valitsin puhelimesta tilan pc suite (kuten neuvottiin). Tämän jälkeen tuli ilmoitus " mtp usb laite epäonnistui". Mitäs nyt?

8. Ovi by Nokia Moderaattori

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia & Asha
    Helpoin tapa voisi olla jos haet sen Ovi Kaupasta puhelimella niin ei tarvitse tietokonetta lainkaan. Latauskoko on n. 10Mt joten ilman datapakettia lataus voi maksaa muutaman euron. Ovi Kartat löytyy osoitteesta http://store.ovi.com/content/100493 tai Ovi Kauppa sovelluksesta etsimällä hakusanoilla Ovi Maps

Jaa tämä viestiketju