1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Outoja yhteystietoja

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja jeikei2006, 17/9/06.

1. jeikei2006

Tykkäykset:
    0
    Puhelin on parin viikon ikäinen E60, ja tänään huomasin, että osoitekirjassa oli kymmenisen minulle tuntematonta nimeä/numeroa. Itselle tulee mieleen vain virus, mutta vaikka Bluetooth on joskus unohtunut synkronoinnin jälkeen päälle, mitään yhteydenottoja tms. en ole hyväksynyt. Tekstiviestien lisäksi olen saanut pari käyntikorttia. MMS-viestejä en käytä, WLAnia olen joskus kahvilassa kokeillut. Numeroiden perusteella oudot yhteystiedot voisivat jokun yhden käyttäjän puhelimesta minulle kopioituneita, sillä suurin osa niistä Turun suunnalta (itsellä ei ole tuttuja sieltä päin). Osaako kukaan arvella, mistä oudot yhteystiedot osoitekirjassani voisivat olla peräisin?

2. MiCO

MiCO Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Yksi vaihtoehto tietysti on, että puhelinta on käytetty vähän ennen myyntiä. Koskapa ei se mitään älyttömän harvinaista ole että puhelimen muistista löytyy vaikkapa kameralla otettuja kuvia valmiina tai puheluiden kesto on jotakin muuta kuin 00:00:00, mikseipä siis yhteystietoihinkin ole voinut jotain unohtua lyhyestä testikäytöstä. Itse ainakin vaadin uudelta laitteelta täyttä koskemattomuutta ja useimmat kaupat sellaisina laitteet myyvätkin.

3. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4728
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Eihän siitä ole paljonkaan aikaa kun lehdissä oli siitä juttua kun iskemättömän puhelimen joka taisi olla nokian 7380 oli kuva muistissa. Syytökset kohdistui muistaakseni loppujen lopuksi tukkuriin.

4. jeikei2006

Tykkäykset:
    0
    Aivan 100-prosenttisen varma en tästä ole, mutta mielestäni osoitekirjassa ei näitä minulle tuntemattomia yhteystietoja ole ollut koko sitä aikaa kun minulla on tämä känny ollut.

5. tuli.kettu

tuli.kettu

Tykkäykset:
    0
    Varmaan liikkeen esittelykone joka laitettu pakettiin ja myyty normaalisti.
    Unohtaneet vaan pyyhkiä nuo tiedot...

Tai sitten joku käyttänyt salaa puhelintasi...

6. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4728
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Taisi viikonloppureissulla mopo karata käsistä jos olet turkulaisiin käyny tutustumassa muistamatta koko asiaa. =)

7. jannyman Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    0
    Mulla on kerran käynyt vastaava tapaus. Puhelimen muistiin oli yhtäkkiä tullut kymmenkunta aivan outoa numeroa. Kyseessä oli uutena ostettu 6230 ja taatusti en itse ollut niitä sinne kopioinut. Enkä lainannut kellekään luuria. Ei ole tapana. Tämä tapahtui kuukausia ostopäivän jälkeen.

Kun mietin asiaa niin ainoa selitys voisi olla että ne oudot numerot ilmestyivät sinne heti softapäivityksen jälkeen. Yleensähän päivitys pyyhkii kaikki yhteystiedot mutta tässä tapauksessa sinne olikin tullut uusia numeroita.

En minä mitään muutakaan "järkevää" selitystä keksi. Eihän ne sinne itsestään voi tulla. Niin uskomattomalta kuin tuo kuulostaakin.

8. bsod

bsod Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    285
    Puhelinmalli:
    SGS7
    Vastaavaa tapausta puitiin muistaakseni viime vuonna Tietokone-lehden tai Mikro-PC:n yleisönosastolla. Kirjoittaja oli käynyt softaamassa puhelimensa ja sillä reissulla sinne oli ilmestynyt joukko ihan outoja yhteystietoja. Loppujen lopuksi syyksi taisi paljastua huollon moka. Jostain toisesta puhelimesta otettu backuppi oli palautettu softauksen jälkeen väärään puhelimeen tjsp.

Jaa tämä viestiketju