1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Outo vika nokia 6720c:ssä

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Henkaboy, 2/7/10.

1. Henkaboy

Tykkäykset:
    0
    Eli puhelimeeni oli tullut jokin aika sitten pari pientä viivaa näyttöön kun se oli ollut päivän pöydällä. Muutaman päivän päästä siihen oli tullut kaksi koko näytön pituista leveyssuunnassa olevaa viivaa. No ajattelin että näyttö olisi rikki ja koska siitä vielä näki ja puhelin on vasta n. kuukauden vanha en vie sitä korjuulle. Muuta nyt huomasin että kun näytöstä sammuu valo (ei kuitenkaan ihan pimeäksi) niin viivat häviävät ja näytössä ei näy mitään mitä siinä ei pitäisi näkyä. Eli olisiko vika jossakin valossa tms. ja menisikö takuuseen?

2. Quattra

Tykkäykset:
    0
  3. Quattra

Tykkäykset:
    0
    Onkos sinun puhelimen tapauksessa puhelimen näyttö saanut selkeästi iskua tai muuta vastaavaa?

4. Henkaboy

Tykkäykset:
    0
    Ei ole, vaan olin juuri pari viikkoa sitten ostanut puhelimen ja pitänyt sitä kuin kukkaa kämmenellä, ei yhtään iskua saanut. Olen pitänyt sitä myös varmuuden vuoksi sellaisessa nahkaisessa kotelossa joka vähän suojaa sitä.

5. Quattra

Tykkäykset:
    0
    Jep kuulostaa hyvin tutulta. Valitettavasti näet tuon minun kohdalla tapahtuneen ratkaisun tuolta toiselta sivulta. Heikoilla hangilla liikutaan.

6. Henkaboy

Tykkäykset:
    0
    Joo mutta oliko sinulla samalla lailla että kun valo hävisi niin viivatkin hävisi? Siis silleen että näytöstä kuitenkin näki kaiken muun.

7. Quattra

Tykkäykset:
    0
    Jaa en käsitä aivan täysin mitä tarkoitat. Itselläni taustavalon sammuessa viivat katosivat kaiken muun mukana. Eli kuvassa ei näkynyt mitään.

8. Henkaboy

Tykkäykset:
    0
    Siis ennen kuin näyttö sammu kokonaan niin se on ihan tumma että jotenkin näkee siitä (tässä kohassa siis viivat häviävät ja puhelin on kuin tavallisesti paitsi mutta sitten kun taas valot syttyy niin tulee viivatkin). En sitten tiedä että onko tuossa 5230:ssa tuota "välivaihetta".

9. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Se ei ole olennaista... Asiasta kannattaa valittaa kuitenkin. Yks minkä vois tehdä... on jallittaa pulju. Laitappa sitten jos tulee kielteinen vastaus, niin kopio foralle. Ihan mielenkiinnosta näkisin onko kaikki samanlaista kopiota jota tulostetaan suoraan, käytännönkin vuoksi. Huomattavasti vaikeampi muttei mahdoton temppu, on merkitä näyttö ja pyytää se takaisin sitten myös se rikkinäinen näyttö. Koska kyllä asiakkaalla pitäs saada olla oikeus saada omaisuutensa takaisin, vois tarkistaa, että onko näytössä ja missä ne jäljet. Tietty pitäs luottaa, ettei kukaan niitä tee.. mutta kyllä luottamus karisee jos laput on samanlaiset ja firma sama mikä sitte korjaa.

Sitte voisi kyllä tarkistaa joku muu sen näytön, että onko jotain... valokuvata jne... Sen jälkeen ois kyllä nolo homma lafkalle, jos jäävät kiinni vaikka lavastuksista.

Polkumyynnissä puhelimeen maksaa 30e plus 1e postikulut... harkitse tarkkaan. Voi olla, että maksat 100€ lisää romustasi.tai 60e, se vaara kusetuksessa on. 27e+ uus näyttö muualta... Tai sitte ostat suosiolla itse kun ei uskalla kokeilla tuleeko takkiin.

Muista, että et voi millään sitten tietää, onko joku ulkoinen vaurio syynä tuohon vikaan. Varsinkin jos sellaista ei ole. Joten on aika aiheetonta pistää laskua asiakkaalle semmosesta.

10. Henkaboy

Tykkäykset:
    0
    Mutta jos vika ei olekkaan näytössä koska siinä ei näy mitään jälkiä kun valot ovat pois mutta näyttö ei ole tummunut kokoneen, eli valikot yms. kaikki näkyy ihan tavallisena ilman niitä viivoja. Eli jos vika ei ole siellä niin voiskohan se mennä takuuseen? Varmin tapa saaha selvää on käydä liikkeestä toki kysymässä.

11. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Pitäs avata ja katsoa, miksi valot räppää... Silloinkin menisi näyttö vaihtoon kokonaan.. Siis koko näyttömoduli.

12. Henkaboy

Tykkäykset:
    0
    Kaikista nokioista mitä mulla on ollu nii on menny näyttö hajalle, ja nää kaks viimesintä on menny ihan siis käsittämättömällä tavalla. Taitaa jäähä viimeseksi nokiaksi tämä jos eivät kestävyyttä paranna...

13. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Jos ilman taustavaloa näyttö toimii niin maalikkona ajatellen itse näyttö voisi olla vaikka ehjä. Vikaa laitteessasi jokatapauksessa on, joten huoltoahan se kaipaa. Jos vika on itse aiheutettu niin sitten ei kuulu takuun piiriin.
    Eli myyjän juttusulle kysymään mitä tehdään.

14. Quattra

Tykkäykset:
    0
    Taas päästään tähän ongelma kysymykseen. Mistä hitosta kuluttaja voi tietää onko vika itse aiheutettu vai muusta syystä johtuva? 27€ "ammattihuoltomiehen" mielipiteestä on mielestäni pikkasen tyyristapa ratkaista asia eikä se missään mielessä ole kuluttajan näkökannalta järkevä vaihtoehto.

15. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Aina ei voi tietää, monesti kyllä.
    27e on kuitenkin aika kohtuullinen, noin toimenpidettä ajatellen, ja vielä kuluttajankin kannalta kohtuullinen ainakin verrattuna vähän tyyriimpiin juttuihin. Myyjänkanssa kannattaa jutustella asiasta, hän yleensä osaa jonkin verran karsia selvempiä tapauksia.

Järkevä vaihtoehto mihin verrattuna ?
    Jos riskin haluaa minimoida niin markkinoilla on tarjolla vakuutuksia, esim Gigantti taisi tarjota myös matkapuhelimiin. myös operaattoreilla on.

16. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Vastasin jo aikasemmin, että Nokian pitäs maksaa mun mielestä viulut, koska eihän asiakas voi tietää mikä menee takuuseen varsinki jos ulkoisia jälkiä ei ole.. Ilmeisesti Nokia ei vaan maksa mitään Anglolle ja Anglo senku vaa perii rahaa kun kukaan ei puutu. En tiedä todellisuutta, mutta Nokiahan on halunnu lafkan väliin säätämään puolestaan ja tappelemaan noiden asioiden puolesta.

17. XSquad

XSquad

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    GT-I8910 ja Elisa
    Jos Nokia ei maksa noista rahaa, niin tottakai huoltofirma perii kulunsa+pienen katteen jostain muualta ja tässä tapauksessa se on asiakas. Eihän ne mitään hyväntekeväisyyttä tee, vaan liiketoimintaa. Enkä nyt väitä, että melkein 30€ olisi mitenkään kohtuullinen korvaus halvan puhelimen tarkistuksesta. Toisin en tiedä myöskään tarkkoja kustannuksiakaan. Tiedän kuitenkin, ettei matkapuhelinhuollon pyörittäminen ole nykyään sieltä kannattavimmasta päästä, vaikka J.J-75:en puheista ymmärtää välillä toista.

18. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    http://www.matkapuhelininfo.com/f18/nokia-takuuhuolto-anglo-service-ab-58951/index2.html

Tarkotit kai soveliaan... Mä olen sitä mieltä, että se on nimenomaan kannattavaa. Mutta se kait sivuseikka. Mutta Nokian järjestämä temppu on ainoa jolla se toimii noin tehokkaasti... Huoltoon jos toimittaa ihan minkä muun laitteen tahansa, ei ole tuomiot samanlaisia ja yhtä älyttömiä.

Mun mielestä sellaseen tulisikin kiinnittää huomiota enemmän. Asiakas ei voi edelleenkään tietää mikä on takuunalainen juttu, ei muuta kuin listat julki vaan Nokialta, että mitä se on ollut huoltojen aikaan, verrattuna nykyiseen systeemiin. Että minkä verran on mennyt takuuseen ja paljoko nyt tulee pommina laskun kanssa takaisin. Nokian nimenomaa pitää järjestää takuunsa niin, ettei siitä koidu kustannuksia kuluttajalle. Kuluttajalle pitäs olla päivänselvää, että jos ulkosia kolhuja ei ole puhelimessa, siis sellasia että on kuoret hajalla jne... että siitä on heti pääteltävissä ettei ole takuunalainen juttu. Näin oli ennen.. nykyään Nokia velvottaa röntgen katsetta ja pakottaa asiakkaan vaikka avaaamaan puhelimen itse, todetakseen missä vika on. Ennen ilmeisesti lasku lähti Nokialle vaikka ei ollutkaan takuunalainen juttu. Mutta ihan samanlailla huollot silloinkin vetäytyivät ja yrittivät vetäytyä vastuustaan kun näyttöongelmia alkoi tulemaan. Nykyiset puhelimet on ihan sutta ja sekundaa.

Jos veisin 5030 kuoriongelman eteenpäin... häviäisin jutun varmasti. Puhelin olisi pitänyt viedä huoltoon suoraan kaupasta. Puhelinta ei saa auki rikkomatta kuorta laittaakseen SIM-kortin sisään. Siinäpä loistava esimerkki kuinka päräytetään varaosamyynti käyntiin.

19. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    vajaan 30e tarkastus maksu kannattavaa ? no kai se on laskuttu niin ettei nyt ihan tappaiota, mutta et kyllä 30ellä kauheasti töitä tee jos siitä vielä vähennät ne logistiikka kulut.

Tarkastusmaksu / laiteen korjaamisen arvio, on kyllä hyvin yleinen käytäntö, joissain tuotteissa puhtutaan suuremmista summista. Käsittääkseni kohtuullisen kustannuksen periminen on täysin oikeutettua.

Jos myyjän virheeseen vetoaa kannattaa asioida myyjän kanssa, ei suoraan huollon, sillä huolto on kolmasosapuoli asiassa, eikä ole jonkun muun myymästä tuotteesta / palvelusta vastuussa.

Pitää erottaa ettei takuu ole vakuutus, siinä hyvä nyrkkisääntö, lisäksi takuuehdot taitavat löytyä myyntipaketista, kannattaa keskustella myyjän kanssa epäselvissä tilanteissa.

20. XSquad

XSquad

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    GT-I8910 ja Elisa
    En nyt itse ala erityisesti keskittymään mikä niiden puhelimien laatu on. On minullakin ollut Nokian puhelin huollossa. Kyllähän nuo tilikauden tiedot ovat vapaasti tarkistettavissa, jotta näkee onko se kuinka kannattavaa vai ei. Viime vuoden tilitietoja. Tuohon on vasta viime vuoden tietoja, joten ei tiedä mikä on tilanne tämän vuoden puolella, mutta kun tuotakin katsoo, niin se on voitollista, mutta ei mikään rahasampo omistajilleen, jos nettotulos on vaan 1/40 osa koko liikevaihdosta.

Jaa tämä viestiketju