1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Outo ongelma Saunalahdella

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja eph, 2/12/03.

1. eph

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    E90
    Tällaista olen nyt havainnut sittenkun siirryin Saunalahdelle. Elikä, viestit ja puhelut eivät jotenkin "pääse läpi". Ongelma ilmeni esim. tänään kun aloin kirjoittamaan tekstaria 21:10 ja samalla tuli ilmoitusviesti vastaajasta että "sinulle on yksi uusi viesti" ja lähetysaika viestille oli 19:30. Eli puhelu ei ole tuolloin päässyt läpi vaan ohjaantunut vastaajaan (en ole ollut puhelimessa koko iltana, joten linja ei ole ollut varattuna minun päästäni ainakaan).

Saman huomasin viime la-su yönä kun testimielessä lähetin itselleni ;) liittymänvaihtotekstarin joka sitten tuli Sunnuntaina puolen päivän aikoihin kun aloin soittamaan puhelua.

Eli jotenkin tuntuu, että "putoan verkosta" kun puhelinta ei käytetä (vaikkakin operaattorin nimi näkyy ja täydet tolpat). Onko tämä jotain Sauniksen kikkailua kapasiteetin kanssa vai mitä? Ei kivaa.

2. plehti Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Saunalahti
    Ei ole. Laitatko minulle puhelinnumerosi, käyttämäsi puhelimen tiedot ja paikkakunnan missä ongelma on esiintynyt, niin tutkitaan mistä ongelma on aiheutunut.

T: Panu.

3. Zyklon

Zyklon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Mulla ollu ilmeisesti samaa ongelmaa.Täydet kentät yms...Kun minulle on yrittänyt joku soittaa puhelin on ilmoittanut että numero ei ole käytössä,minulla ei ole puhelin soinut mutta puhelut on näkynyt vastaamattomissa puheluissa,luuri oli silloin T610 en tiedä tekeekö 6600 kohdalla samaa.

4. merzy77

Tykkäykset:
    2
    Taisi olla yhdellä, jos toisella sama ongelma. Mulla oli lauantaiaamuna sellainen juttu, että kaveri oli soitellut ja puhelut menivät vastaajaan. Vasta päivällä homma korjaantui, tekstareissakin oli ongelmia.

5. tkorpela

Tykkäykset:
    0
    Voi liittyä GPRS-yhteensopivuuteen. Voi auttaa jos pistää puhelimen asetuksista GPRS:n käyttöön vain tarvittaessa (ei jatkuvasti). En tiedä tuleeko ongelmia esim. MMS-käytössä.

6. Zyklon

Zyklon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Tänään aamulla taas puhelin oli ilmoittanut että valitsema numero ei ole käytössä.Eli vika on saunalahdella! (Tapahtunut T610 ja nyt 6600) Ei kiva! Voisiko Plehti vaikka hieman valaista missä teillä mahtaa olla ongelmia? Tämä on jo kyllä semmoinen homma että liittymä lähtee vaihtoon jos vialle ei kohta puolin tehdä jotain.

7. plehti Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Saunalahti
    Käymme asiasta keskusteluita verkko-operaattorimme kanssa, jonka tekniset asiantuntijat selvittävät ongelmaa.

T: Panu.

8. Sham81

Tykkäykset:
    0
    Mulla oli kans sellasta ongelmaa, ettei puhelin soinu eikä siinä näkyny mitää ilmoitusta, kun joku soitti. Heti kun soittaja lopetti niin sitte tuli ilmoitus, että 1 uusi puhelu. Jollain tietyillä liittymillä sai vain mulle soitettua.

Silloin mulla oli liittymänä Radiolinja ja nyt on Saunalahti, eikä nyt oo ollu enää mitää ongelmia. Seki ongelma korjautu silloin niin, että käynnisti puhelimen uudestaan.

9. eph

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    E90
    Voi saatana sanon minä, alkaa ihan oikeasti palamaan käämit. TAAS KERRAN mulle oli yritetty soittaa, 21:58 eikä puhelu päässyt läpi.. Vastaajasta tuli ilmoitus nyt 23:46 että olis yks viesti. Tämä ei ole kivaa, kyseessä on kuitenkin mun duuniin liittyviä asioita ja loppupeleissä sieltä tulee elantokin joka vähenee kun ei muhun saada yhteyttä sillon kun pitäis!!!

10. Zyklon

Zyklon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Suhteellisen vittumaista! Mukava kokoajan miettiä toimiikohan se liittymä tällä hetkellä kun odottaa jotain tärkeää puhelua tai no puhelua nyt yleensä.

Minulle oli lääkäri yrittänyt soitella yksi päivä ilmoittaakseen peruuntuneen ajan ja puhelin oli ilmoittanut "numero ei ollut käytössä"

11. mjitla

Tykkäykset:
    0
    Mulla vasta hauskasti kävi. Pari viikkoa sitten lähdimme lomamatkalle ja meillä oli koneenvaihto Köpiksessä. Hokasin siinä sitten kentällä isutuessamme että mulla ei ollut yhden mukana olevan kaverin numeroa muistissa. Pyysin kaverin numeron ja tallensin muistiin. Soitin sitten hänen numeroon että hän saisi myös minun numeron. Puhelin hälytti normaalisti mutta näytössä ollut numero oli pikkasen pielessä. Kolme viimeistä numeroa oli vaihtaneet paikkaa. Eli oikea olisi ollut 885 mutta numero näytössä loppui 588. Yhteys toimi normaalisti kun hän vastasi, mutta eipä tietenkään jos hän soitti saamaansa numeroon. Kun hän soitti oikeaan numeroon, yhteys toimi tietysti ok. Mutta joka kerta kun minä soitin numero näytössä oli väärin. Mistä on kyse?

12. eph

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    E90
    Pitää nyt katsoa, jos hommaan ei tule tämän viikon aikana muutosta niin laitan kirjallista juttua Saunikselle menemään, en todellakaan tykkää tästä. Tein testin ja soitin itselleni toisesta puhelimesta tuossa alkuillasta (18:15) ja hah ei mennyt mennyt läpi vaan suoraan vastaajaan. Tosi kivaa.

13. Masteri Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Onko sinulla kyseessä siis siirretty numero? Jos on niin ongelma ei ole uusi...Pitää reititykset tehdä siinä tapauksessa uusiksi. Eli vika voi olla luovuttaneella osapuolella tai päin vastoin, vaatinee selvitystä/tutkintaa.

14. SYS 49152 Vieras

Taitaa olla aika paljon ongelmia noissa siirretyissä numeroissa?? Eli johtopäätös, numeron siirrettävyys ajatuksena hieno mutta käytännön toteutuksessa kovasti ongelmia.

15. Masteri Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Ei varmasti enään niin paljon kuin alussa oli. Jenkeissä kirjoitusten mukaan nyt on isoja ongelmia siirtojen suhteen.
    http://www.itviikko.fi/uutiset/uutisalue.asp?alue=paiva&UutisID=58485

16. eph

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    E90
    Kyllä, tämä on siirretty numero (0400).

17. Zyklon

Zyklon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Uutta ongelmaa pukkaa! :(

Tällä kertaa tälläinen ongelma: Neiti Zyklon oli lähettänyt viestin,luin viestiä ja täytyy sanoa että hieman olin pihalla kun ensin oli ihan normaalia tekstiä ja loppuun oli sitten jostain syystä tullut tekstiä jostain vanhasta viestistä.Oletin tietenkin aluksi että neiti on aamulla aikaisin ollut vaiheessa jossa ei niin mietitä mitä tulee kirjoitettua mutta "yllätyksenä" sain kuulla että niin ei ollut. :) Sen sijaan ongelma oli tuttu myös sillä,mutta ilmeni erinlain.Esim.sillä vanhoja viestejä lukiessa puhelin saattaa tyrkätä loppuun otteita jostain toisista vanhoista viesteistä.Mikähän tämän ongelman nimi sitten on? Syytän saunalahtea koska koskaan ei ole moista ongelmaa muilla operaattoreilla ollut eikä neiti Zyklonkään ollut koskaan törmännyt moiseen.Vasta nyt kun otti saunalahden liittymän.

Mikähän mahtaa Plehti olla vikana saunalahdella? Entä onko tuohon aikaisempaan ongelmaan aiheuttajaa selvillä?

18. BuZu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Re: Uutta ongelmaa pukkaa! :(

Itse olen törmännyt vastaavaan ongelmaan 3330:lla ja 6310i:lla ja vieläpä useammalla kortilla (RL, Sonera, Telia, DNA).

Yleensä tuo ongelma on ilmennyt, kun on juuri avaamassa vanhaa viestiä, kun uusi tulee. Valikon sulkeminen tai viimeistään puhelimen uudelleenkäynnistys auttaa.

19. Joplek

Tykkäykset:
    0
    Joo, itsellänkin on ollut joskus aika lailla samankaltaisia ongelmia entisellä kännykälläni (3310) ja se johtui ainakin omasta puhelimestani joka pienen korjauksen jälkeen muistaakseni toimi suht normaalisti joten oma veikkaukseni on, ettei ole operaattorin vika, 100% varma en kuitenkaan ole....

20. Symbian

Tykkäykset:
    0
    tuota tekstiviesti sekoilua on mullakin ollu. pari kertaa kävi silleenkin, että joku kuukauden vanha viesti tuli uudestaan. ja nämä sekoilut esiintyi silloin kun käytössä oli soneran liittymä.

Jaa tämä viestiketju