Ostoksia osa 2 (ei puhelimia tai mobiililaitteita)

Howler88

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
22   0   0
Reaktiopisteet
9795
Puhelinmalli
iPhone 13 Mini & S22 Ultra
Kallis tää oli ja parfyymin 100ml saa samaan hintaan kuin tätä 30ml 🙄
En tiiä mistä oot noita hintoja katsonut, mutta esim parfumdreamsilla on (HUOM)60ml elixir tällä hetkellä 115€ ja Sokoksella ja kicksillä on 60ml parfum 105€.

Tai sitten tarkoitit eau de parfumia, sitä saa 100ml noin 115€ ihan suomestakin. Parfum on kalliimpaa ja ”parempaa” kuin eau de parfum.

En mäkään noista sen kummemmin ymmärrä tai mistään termeistä tiedä miten tuoksuja vois kuvailla, mutta tuoksuissa noissa on paljon eroja.
Eau de toilette on ehkä semmonen raikkaampi ja omin sanoin ”sporttisempi” kun taas sit eau de parfum oli vähän ”lämpöisempi ja syvempi tuoksu” ja parfum sitten vielä tujumpi kuin tuo edp. Täytyy tuo elixir vielä testata ennen kun tietää mitä ostaa jatkossa aina. Oma suosikki noista ehkä se halvin edt on tuoksultaan ollut ja ilmeisesti elixir vois olla lähinnä sitä kerta ei niin hyökkäävä ole.
Kaikki noi on omalla tavallaan hyviä ollut ja monet tuoksut jääneet unholaan mitä aiemmin on pitänyt parhaina. 😁

2cv

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1265
Puhelinmalli
Sony XA2, Jolla C
Miulla aina happanee noi tuoksut hyllyyn, kun ei niitä tule holvattua iholle työpäiväksi juurikaan. Viime aikoina parhaaksi vaihtoehdoksi olen todennut ostaa 5 eri hajun pakkauksen (10-15 ml/puteli), yhden ostin aikanaan lentokoneesta, pari Tallinnan laivalta. Niitä vaan ei aina ole valikoimissa kuin se yksi vaihtoehto, jos sitäkään.

Jantto

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
7   0   0
Reaktiopisteet
831
Puhelinmalli
Samsung s21+
En tiiä mistä oot noita hintoja katsonut, mutta esim parfumdreamsilla on (HUOM)60ml elixir tällä hetkellä 115€ ja Sokoksella ja kicksillä on 60ml parfum 105€.

Tai sitten tarkoitit eau de parfumia, sitä saa 100ml noin 115€ ihan suomestakin. Parfum on kalliimpaa ja ”parempaa” kuin eau de parfum.

En mäkään noista sen kummemmin ymmärrä tai mistään termeistä tiedä miten tuoksuja vois kuvailla, mutta tuoksuissa noissa on paljon eroja.
Eau de toilette on ehkä semmonen raikkaampi ja omin sanoin ”sporttisempi” kun taas sit eau de parfum oli vähän ”lämpöisempi ja syvempi tuoksu” ja parfum sitten vielä tujumpi kuin tuo edp. Täytyy tuo elixir vielä testata ennen kun tietää mitä ostaa jatkossa aina. Oma suosikki noista ehkä se halvin edt on tuoksultaan ollut ja ilmeisesti elixir vois olla lähinnä sitä kerta ei niin hyökkäävä ole.
Kaikki noi on omalla tavallaan hyviä ollut ja monet tuoksut jääneet unholaan mitä aiemmin on pitänyt parhaina. 😁
Varmaan tarkoitin just tuota eau parfum versiota. Edt testatessa otti mun nenään pistävästi, joten en tiedä, tai sitten oli väärä pullo kädessä 🙈 Tää erottuu ja kestää tosi pitkään, muttei mun nenään tule pistävyyttä, en tiedä mistä tuo tulee sitten, mutta jää hyllyyn jos pistää nenään 💁

Jantto

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
7   0   0
Reaktiopisteet
831
Puhelinmalli
Samsung s21+
Miulla aina happanee noi tuoksut hyllyyn, kun ei niitä tule holvattua iholle työpäiväksi juurikaan. Viime aikoina parhaaksi vaihtoehdoksi olen todennut ostaa 5 eri hajun pakkauksen (10-15 ml/puteli), yhden ostin aikanaan lentokoneesta, pari Tallinnan laivalta. Niitä vaan ei aina ole valikoimissa kuin se yksi vaihtoehto, jos sitäkään.
Vois olla hyvä vaihtoehto itsellekin, tahtoo pyöriä hyllyssä aika paljon nämä, ei tuu käytettyä kuin harvakseltaan, ankara tuhoaminen käyttöön vain omille ja käytellä pois, eli varmaan sitten menee useampi vuosi mun käytöllä käyttää pois enimmät 🤭

• Tykkää
Reactions: 2cv

teemupa

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
6413
Puhelinmalli
S21 Ultra
mulla tuli hyllyyn tilaa, kun muksu päätti eilen löytää yhden halvemman hajuveden hyllystä ja tiputti sen lattialle. voin sanoo että kylppäri vähän tuoksahti ja todennäköisesti vieläkin tuoksuu...

Pinato

VIPpi
Palaute - 100%
35   0   0
Reaktiopisteet
8650
Puhelinmalli
Motorola Moto G200
Ostakkee Kouros naamavettä, tulloo edulliseks, kestää montaviikkoa naamassa se tuoksu kun kerran hujauttaa sitä naamaan, on meinaan semmosta evästä että kyllä kestää haju/tuoku naamassa, ei lähe pesemällä, ei suihkussa ei saunassa, ei missään.

Nahkatukka

* V I P *
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
9488
Puhelinmalli
OnePlus 7T
Ostakkee Kouros naamavettä, tulloo edulliseks, kestää montaviikkoa naamassa se tuoksu kun kerran hujauttaa sitä naamaan, on meinaan semmosta evästä että kyllä kestää haju/tuoku naamassa, ei lähe pesemällä, ei suihkussa ei saunassa, ei missään.
Tuli tuossa pari vuotta sitten testattua laivalla tuota kourosta ekaa kertaa vuosikymmeniin. Ei helvetti, miten sitä on joskus voinut lutrata tota paskaa iholle, yrjö meinas lentää kun sitä ei tosiaan meinaa saada millään veks. Junnuna oli kaikilla tuota skeidaa joka paikassa.
Hrrrrr 🤮

Ile...

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
5   0   0
Reaktiopisteet
3100
Puhelinmalli
Pixel 5
PXL_20220803_171714113.jpg

Uudet töppöset pöpelikköö.

andy

Palaute - 100%
13   0   0
Reaktiopisteet
27195
Puhelinmalli
Ultra & Flippi
Noista hajuista kun on riittänyt juttua, niin itse en voi niitä sietää enkä tajua miksi niillä kukaan itseään ainakaan päivittäin kyllästäisi. Sitä pahanhajuista kainalo-odoria kun ei niillä peitetä vaan päin vastoin. Hien haju yhdistettynä johonkin voimakkaaseen hajuun on se ihan kamalin yhdistelmä. Miksi siis jättää jälkeensä hajuvana josta itse tykkää, kun hyvin todennäköisesti iso osa ei tykkää?
Sen ymmärrän, että jos sillä hajulla yritetään houkutella vastakkaisen sukupuolen (tai saman sukupuolen) edustajaa kiimaan niin ehkä sinne baariin voi mennä hajustimena seisoskelemaan.

apek

Vapaavalintainen titteli
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
10033
Puhelinmalli
Nord 2
Noista hajuista kun on riittänyt juttua, niin itse en voi niitä sietää enkä tajua miksi niillä kukaan itseään ainakaan päivittäin kyllästäisi. Sitä pahanhajuista kainalo-odoria kun ei niillä peitetä vaan päin vastoin. Hien haju yhdistettynä johonkin voimakkaaseen hajuun on se ihan kamalin yhdistelmä. Miksi siis jättää jälkeensä hajuvana josta itse tykkää, kun hyvin todennäköisesti iso osa ei tykkää?
Sen ymmärrän, että jos sillä hajulla yritetään houkutella vastakkaisen sukupuolen (tai saman sukupuolen) edustajaa kiimaan niin ehkä sinne baariin voi mennä hajustimena seisoskelemaan.
Pitääkö haista hielle että voi käyttää hajusteita? Eikö kannattaisi tuoksua raikkaalle ja sitten laittaa vähän hajuvettä piristämään.

Käytätkö itse täysin hajusteettomia deodorantteja, shamppoita, hoitoaineita?

Hajuvesiäkin voi toki käyttää väärin laittamalla sitä liikaa. Ei sen ole tarkoitus olla semmoinen, että haisee monen metrin päähän. Oikein käytettynä se tuoksuu vain metrin, parin päähän miedosti.

Qwertyi

Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016
Palaute - 100%
31   0   0
Reaktiopisteet
20911
Puhelinmalli
Samsung Galaxy S10e + Note 8
Tuoksujen käyttämistäkin on monenlaista.

On niitä jotka sitä kohtuudella tekee, on niitä jotka sit lutraavat ja niitä jotka sitä ominaishajuaan peittelee hajulla. Suurin osa ei taida itseään kyllästellä eikä hajujaan peitellä koska kainalot hoidetaan ja käytetään dödöä.

andy

Palaute - 100%
13   0   0
Reaktiopisteet
27195
Puhelinmalli
Ultra & Flippi
Pitääkö haista hielle että voi käyttää hajusteita? Eikö kannattaisi tuoksua raikkaalle ja sitten laittaa vähän hajuvettä piristämään.

Käytätkö itse täysin hajusteettomia deodorantteja, shamppoita, hoitoaineita?

Ei tietenkään pidä haista hielle. Sitä varten on juurikin hajusteeton deodorantti ja henkilökohtainen hygienia. Mutta pitääkö haista ruusunkukalle tai jollekin muulle keinotekoiselle hajusteelle? No ehkä pitää jos se itseä 'piristää'. Montaa muuta kanssaihmistä se kuitenkin vituttaa. Ihan joka paikassa törmää näihin hajuihin, joita ihmiset eivät todellakaan osaa annostella niin että vaikutus olisi metri tai pari.
Ja kyllä, käytän hajusteettomia dödöjä ja pesuaineita.

Mr.Anderson

Paha ihminen
Palaute - 100%
10   0   0
Reaktiopisteet
6652
Puhelinmalli
iPhone 13 Mini

Samaa mieltä. Juhlat ja tietysti baari-illat erikseen (jos sitä naarasta mennään hakemaan), mutta jos joka työpäivään vetää mennenit niskaan niin väärin. Meilläkin on töissä yksi tyyppi joka ilmeisesti joka aamu vetää rexona-suihkut ja samat partavedet päälle niin on se aika kamala käry.

En pysty edes kuvittelemaan sitä kärsimystä jossain toimisto-ilmapiirissä jos kaikki suihkisivat ne omat suosikit niskaan töihin lähtiessä. Batsia kainaloihin ja menoksi :D

Howler88

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
22   0   0
Reaktiopisteet
9795
Puhelinmalli
Pakko myöntää, että herkästi tulee laitettua liikaa ja siitä joskus saanut kuullakin, sorit siitä "hajusteherkille". Käytän hajusteita siksi, että tykkään hyvistä tuoksuista, tulee ne mistä tahansa asioista, esineistä tai ihmisistä. Koska tykkään tuoksuista niin tykkään siis myös itse tuoksua. Olen kuin koira, hajuaisti edellä mennään ja tutustun ihmisiin/asioihin "nuuskimalla". 😁

Pidän huolen hygieniasta ja siitä, että hielle en haise ja hajusteilla ei tarvitse hienhajua peittää.
Tarkoittaa omalla kohdalla sitä et aamuin illoin pesulla, tarpeen vaatiessa kainaloita pyyhkäistään/huuhtaistaan päivälläkin ja kainalot pidetään mahdollisimman karvattomina niin ei se tuhero marinoidu siinä hiessä joka sitten haisee oksettavalle monen metrin päähän. Tuo hienhaju menee itellä samaan kastiin paskan kanssa, ei pysty sietää.

ByeByeBye

𝓣𝓱𝓲𝓼 𝓲𝓼 𝓽𝓱𝓮 𝓮𝓷𝓭...
Palaute - 100%
3   0   0
Reaktiopisteet
21389
Puhelinmalli
Motorola Edge 30
Se, että jos joku haisee voimakkaalle hielle ei aina tarkoita hygieniapuutetta, vaan sillä voi olla jokin muu ongelma jolle ei hirveästi voi tehdä mitään, ainakaan akuutisti. Toki parfyymit ei sitä hajua peitä myöskään. Itsellä ei ole ongelmaa, jos työkaveri käyttää vähän liian reilusti hajustetta, jos tuoksuu hyvälle. Sitä pistävää hienhajua en voi sietää, mutta sille ei tosiaan voi välttämättä mitään se ihminen.

andy

Palaute - 100%
13   0   0
Reaktiopisteet
27195
Puhelinmalli
Ultra & Flippi
Samaa mieltä. Juhlat ja tietysti baari-illat erikseen (jos sitä naarasta mennään hakemaan), mutta jos joka työpäivään vetää mennenit niskaan niin väärin. Meilläkin on töissä yksi tyyppi joka ilmeisesti joka aamu vetää rexona-suihkut ja samat partavedet päälle niin on se aika kamala käry.

En pysty edes kuvittelemaan sitä kärsimystä jossain toimisto-ilmapiirissä jos kaikki suihkisivat ne omat suosikit niskaan töihin lähtiessä. Batsia kainaloihin ja menoksi :D

Eikä ne rexona-suihkut tai hajulliset dödötkään niin pahasti lemua, että olisivat häiriöksi. Mutta kun lärvi taputellaan tämän jälkeen hajusteella niin tätä en tajua. Viimeksi toissapäivänä olin konttorilla ns. hiljaisessa tilassa jonne tuli daami ehkä noin 10 metrin päähän istumaan ja tekemään myös keskittymistä vaativia hommia. Lähdin kotikonttorille kun ei sitä hajua vaan nokka kestänyt. En siis vaan ymmärrä miksi haluaisin haista jollekin vs. olla mahdollisimman hajuton.
Se että itse tykkää siltä miltä haisee on aika huono perustelu ainakin silloin jos liikkuu ja oleskelee julkisissa tiloissa.

• Tykkää
Reactions: HMK

apek

Vapaavalintainen titteli
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
10033
Puhelinmalli
Nord 2
Eikä ne rexona-suihkut tai hajulliset dödötkään niin pahasti lemua, että olisivat häiriöksi. Mutta kun lärvi taputellaan tämän jälkeen hajusteella niin tätä en tajua. Viimeksi toissapäivänä olin konttorilla ns. hiljaisessa tilassa jonne tuli daami ehkä noin 10 metrin päähän istumaan ja tekemään myös keskittymistä vaativia hommia. Lähdin kotikonttorille kun ei sitä hajua vaan nokka kestänyt. En siis vaan ymmärrä miksi haluaisin haista jollekin vs. olla mahdollisimman hajuton.
Se että itse tykkää siltä miltä haisee on aika huono perustelu ainakin silloin jos liikkuu ja oleskelee julkisissa tiloissa.
Niin ei ne ns. "väärinkäyttäjät" hyvältä tuoksukkaan. Etenkin vanhemmat ihmiset monesti käyttävät liian paljon hajuvettä. Onko siinä sitten taustalla se, että on vuosia, tai vuosikymmeniä käytetty samaa hajustetta ja siihen oma nenä on jo turtunut?

En minäkään tykkää jos joku tuoksuu usean metrin päähän liian voimakkaasti, mutta ei minua häiritse jos se tuoksu tuoksuu vain siinä lähikontaktista metrin parin päässä.

Töissä meillä ei saa työsääntöjen ja puhdastilasääntöjen takia olla juuri mitään hajusteita, niin siellä kyllä pistää helpommin nenään, jos joku onkin laittanut vähän enemmän hajustetta.

Mutta siis oikein käytettynä ne hajuvedet ei tuoksu sen enempää, kuin vaikka deodorantti.

Ja jotta ei mene ihan ohi aiheen, niin ostin aikaisemmin tänään partaöljyä, hajusteetonta HUOM! ;)

Howler88

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
22   0   0
Reaktiopisteet
9795
Puhelinmalli
Se, että jos joku haisee voimakkaalle hielle ei aina tarkoita hygieniapuutetta, vaan sillä voi olla jokin muu ongelma jolle ei hirveästi voi tehdä mitään, ainakaan akuutisti. Sitä pistävää hienhajua en voi sietää, mutta sille ei tosiaan voi välttämättä mitään se ihminen.
Tämä, mut aika usein ihmisen ulkoisen habituksen perusteella myös erottaa dunkkaako se koska ei välitä hygieniasta vaiko et saattaa olla joku probleema miks hiki haisee.
Ei toki aina, mutta usein.

En siis vaan ymmärrä miksi haluaisin haista jollekin vs. olla mahdollisimman hajuton.
Käytän päivittäin tuoksuja, vaikka työskentelen yksin (pl asiakkaat joita käy vain pyörähtämässä) tai vaikka olisin vaan kotonakin niin suhautan hajustetta päälleni. Tykkään itse siitä tuoksusta ja tykkään siitä kun muut ihmiset tuoksuu, ei se mikään huono perustelu ole, koska on paljon muitakin ihmisiä ketkä tuoksuista tykkää samanlailla.
Ei sille mitään voi jos joukossa sattuu olemaan myös sellaisia ketä ei tuoksut kiinnosta tai on hajusteyliherkkä. Ihan yhtä huono perustelu olla siis käyttämättä jos vaikka joku ei satu siitä bussissa tai toimistolla tykkäämään.
Toki yritän olla läträämättä ja esim yleisötilaisuuksiin lähtiessä laitan useaa tuntia aiemmin enkä vasta portilla, koska en halua niitä vihaisia katseita saada joita hajusteyliherkiltä herkästi saa, enkä tietenkään halua aiheuttaa kenellekään mitään hengenahdistusta tms jossain yleisön seassa.

On hajutonkin ihminen parempi kuin hielle haiseva tai liikaa hajusteelle dunkkaava, mutta tylsää olisi elämä jos ei ihmisillä olisi erilaisia hyviä tuoksuja ja kaikki olisi vaan samalle haisevia, hajuttomia tai hielle ja paskalle haisevia.
Yks "hyvä" tuoksu mitä en ymmärrä mitä useat yh-lähiömammat tuntuu harrastavan on pyykissä huuhteluaineen käyttö niin et haisee kymmenen metrin päähän se huuhteluaine vielä viikonkin päästä. 🤢

Top Bottom