Ostoksia osa 2 (ei puhelimia tai mobiililaitteita)

Unnoticed

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
10930
Puhelinmalli
Mate 10 Pro
Motonetista Mtx automotive 2Ton matalaprofiili tunkki. Saa nähdä nouseeko tuolla Subarun perä tarpeeksi ylös, jos koukun alta nostaa. 🤔

apek

Vapaavalintainen titteli
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
7798
Puhelinmalli
S10e
Weberi ja sytytin. Patio sulanut, niin pitäähän se grillikausi aloittaa.

Don Quiote

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
5093
Puhelinmalli
S7
Weberi ja sytytin. Patio sulanut, niin pitäähän se grillikausi aloittaa.
Sama juttu tänään. Kanan puolikkaat grillissä ja lopuksi kaveriksi pakastepatonkia.

tonttu

Vuoden foorumilainen 2019
Supermoderaattori
Palaute - 100%
5   0   0
Reaktiopisteet
13919
Puhelinmalli
Apple iPhone 12 PRO
Kana on aika sitkiää, mutta maukasta kun jaksaa haudutella tarpeeksi.

tmm

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
1963
Puhelinmalli
OP7T | Nokia 8 (työ)
Kalkkia ja kanankakkaa Bauhaussista ja sitten grilliosastolle ja Weberin pihdit ja harja, että päästään hiilillä grillaamaan. En ole ikinä katunut yhtään Weber-ostosta, kaikki muut grilliharjat olleet p*skaa tähän mennessä. Pitkällä juoksulla Weberit olleet minun halvimmat grillit.

Don Quiote

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
5093
Puhelinmalli
S7
Kalkkia ja kanankakkaa Bauhaussista ja sitten grilliosastolle ja Weberin pihdit ja harja, että päästään hiilillä grillaamaan. En ole ikinä katunut yhtään Weber-ostosta, kaikki muut grilliharjat olleet p*skaa tähän mennessä. Pitkällä juoksulla Weberit olleet minun halvimmat grillit.
Olen parina kesänä ostanut pirkka tjsp grilliharjan ja aivan weberin tasoisia ovat.

apek

Vapaavalintainen titteli
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
7798
Puhelinmalli
S10e
Weberin pihdit ja harja, että päästään hiilillä grillaamaan.
Itse kun tilasin tuon weberin tänään, niin ajattelin kyllä poltella brikettejä. Laitoin niitäkin 16 kg samaan tilaukseen tulemaan. Toki hiili ajaa asiansa myös ihan hyvin. Brikettejä tuo 57cm weberi syö noin 2 kg kerrallaan. Brikettejä voi myös käyttää uudestaan, kun iskee grillauksen lopussa ilmat kiinni grillistä. Siis jos ei ole jo polttanut loppuun brikettejä.

Jos 3 tuntia lupailee tasaista hiillosta briketit, niin on kyllä mielestäni aika kova juttu. Puoletkin siitä ajasta riittää ihan hyvin.

Don Quiote

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
5093
Puhelinmalli
S7
Itse kun tilasin tuon weberin tänään, niin ajattelin kyllä poltella brikettejä. Laitoin niitäkin 16 kg samaan tilaukseen tulemaan. Toki hiili ajaa asiansa myös ihan hyvin. Brikettejä tuo 57cm weberi syö noin 2 kg kerrallaan. Brikettejä voi myös käyttää uudestaan, kun iskee grillauksen lopussa ilmat kiinni grillistä. Siis jos ei ole jo polttanut loppuun brikettejä.

Jos 3 tuntia lupailee tasaista hiillosta briketit, niin on kyllä mielestäni aika kova juttu. Puoletkin siitä ajasta riittää ihan hyvin.
Hiilillä sama juttu, räppänät kii ja seuraavalla kerralla uusiksi.

JoeBlack

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
173   0   0
Reaktiopisteet
3750
Puhelinmalli
Vaihtuu
Laitoin niitäkin 16 kg samaan tilaukseen tulemaan.
Rainbow-briketit on ollu ainakin viime vuosina yllättävän laadukkaita. Ei voi samana päivänä puhua mistään Tokmannin Lucifereista.

apek

Vapaavalintainen titteli
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
7798
Puhelinmalli
S10e
Rainbow-briketit on ollu ainakin viime vuosina yllättävän laadukkaita. Ei voi samana päivänä puhua mistään Tokmannin Lucifereista.
Joo eiköhän sitä tule kesän mittaan testattua erilaisia. Nyt tilasin noita weberin brikettejä. 15 euroa 8 kg.

kowardi

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
199   0   0
Reaktiopisteet
11281
Puhelinmalli
joku lippulaiva
Mää en muista edes milloin viimeks olen kamadoon lyönyt hiiliä :D Se se on pihtari niiden suhteen

Don Quiote

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
5093
Puhelinmalli
S7
Suomessa myynnissä olevista ite suosin Weberin brikettejä, Marienburgin hiiliä ja nyt tilasin Quabracho -hiiliä viimeksi. En oo vielä niitä testannut.

kowardi

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
199   0   0
Reaktiopisteet
11281
Puhelinmalli
joku lippulaiva
Suomessa myynnissä olevista ite suosin Weberin brikettejä, Marienburgin hiiliä ja nyt tilasin Quabracho -hiiliä viimeksi. En oo vielä niitä testannut.
Mulla on nyt qua pussi menossa, jotenkin tuntuu että tulee omaan suuhun paha maku niistä, mutta voi olla että olen vaan liian tarkka

Don Quiote

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
5093
Puhelinmalli
S7
Mulla on nyt qua pussi menossa, jotenkin tuntuu että tulee omaan suuhun paha maku niistä, mutta voi olla että olen vaan liian tarkka
Ok. Ite en oo vielä testannut noita. Mut Marienburgeista oon tykänny eniten hiilissä ja Weberistä briketeissä.

jacce

SD % gangFI
Palaute - 100%
13   0   0
Reaktiopisteet
3009
Puhelinmalli
Samsung
Teillä on siis useilla hiiligrilli käytössä?
Itellä se weberin happonen kaasugrilli, mutta tuntuu olevan aika turha ku eipä oo paljoa ollu käyttöä 🙄.. jotai markan nakkipakettia ym sillon tällöin lämmitelly kakaroille ja itelle ei oikeestaa yksin kiinnosta paistella mitää.

Zeni

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
9   0   0
Reaktiopisteet
2983
Itellä se weberin happonen kaasugrilli, mutta tuntuu olevan aika turha ku eipä oo paljoa ollu käyttöä 🙄.. jotai markan nakkipakettia ym sillon tällöin lämmitelly kakaroille ja itelle ei oikeestaa yksin kiinnosta paistella mitää.

Vähän sama juttu. Kalaa ja pari pakettia chorizoa tms per vuosi. Grillailua vaatii sen verran löysää aikaa ettei oikein pysty. Hiiligrillit on sitten todellisille nautiskelijoille :D Mut siinä fiilistä ja makua kun kaverilla kerran vuoteen on vietetty grillijuhlat jossa sitten tehdään antautumuksella ruokaa.

apek

Vapaavalintainen titteli
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
7798
Puhelinmalli
S10e
Ainoa oikea tapa grillata on hiili (briketit) , tai puu. Tämä siis minun mielipide. Kaasussa ei vain ole sitä jotakin ja kyllähän se hiili vaikuttaa myös makuun.

Itselle on ihan sama kestääkö se kokkaus 30 minuuttia, vai 3 tuntia. Aikaa on.

Eipä ole grilliä kyllä ollut 10 vuoteen, kun asuin kerrostalossa. Nyt kun rivitalossa on takapihaa, niin pakkohan se oli grilli tilata.

Zeni

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
9   0   0
Reaktiopisteet
2983
Ainoa oikea tapa grillata on hiili (briketit) , tai puu. Tämä siis minun mielipide. Kaasussa ei vain ole sitä jotakin ja kyllähän se hiili vaikuttaa myös makuun.

Itselle on ihan sama kestääkö se kokkaus 30 minuuttia, vai 3 tuntia. Aikaa on.

Eipä ole grilliä kyllä ollut 10 vuoteen, kun asuin kerrostalossa. Nyt kun rivitalossa on takapihaa, niin pakkohan se oli grilli tilata.

Samaa mieltä vaikka IMHO veikkaan että maku ero johtuu psykologiasta (vertaa viini muovimukista) :D Mutta grillaamista ei kannata aloittaa ellei ole paria tuntia aikaa. Se ei ole ruuanlaittoa vaan harrastus.

jacce

SD % gangFI
Palaute - 100%
13   0   0
Reaktiopisteet
3009
Puhelinmalli
Samsung
Joo mutta itekki tarkotin sitä ettei oo tolla mun tonnin weberillä paljoa mitää käyttöä ni miks olis sit jollain muulla. Tarkoitan siis omaa käyttöäni tietysti.

Top Bottom