Ostoksia osa 2 (ei puhelimia tai mobiililaitteita)

6

66779

Palaute - 100%
28   0   0
Ostin tuubin hammastahnaa. Kotona huomasin, että se mainostaa olevansa fluoriton. Nyt olen kovin huolestunut ensinnäkin siitä, että miten mut nyt luokitellaan Prisman asiakkaana kun menin ostaan tollasta humpuukia ja toisekseen, että miksi tollasta saa edes myydä, kun fluori on ehkäpä tärkein osa hammastahnaa. :sneaky:

6

66779

Palaute - 100%
28   0   0
Sitähän suositellaan käytettäväksi lasten hampaiden pesussa.
Fluoritonta? Enpä ole kuullutkaan tollasesta. Ainakin mitä oon lapsiperheiden kaapeista katellut kun oon ollut talonvahtina, niin fluoria sisältää ja xylitolia. Siitä Xylitolista en oo varma olleskaa, ainakin mulla nopeuttaa karieksen syntyä vaikka väittävät että menee toisinpäin.

Qwertyi

Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016
Palaute - 100%
28   0   0
Reaktiopisteet
12023
Puhelinmalli
Samsung Galaxy Note 8
Fluoritonta? Enpä ole kuullutkaan tollasesta. Ainakin mitä oon lapsiperheiden kaapeista katellut kun oon ollut talonvahtina, niin fluoria sisältää ja xylitolia. Siitä Xylitolista en oo varma olleskaa, ainakin mulla nopeuttaa karieksen syntyä vaikka väittävät että menee toisinpäin.
Tarkennetaat et pienten lasten. Olikos se ny alle 3-vuotiaiden.

Sit taitaa olla aikuisia joille ei fluori sovi.

6

66779

Palaute - 100%
28   0   0
Tarkennetaat et pienten lasten. Olikos se ny alle 3-vuotiaiden.

Sit taitaa olla aikuisia joille ei fluori sovi.
Alright. Enpäs tiennytkään. Kaikkea sitä oppii :) Suomessa on tota fluoria niin paljon juomavedessäkin, että periaatteessa joo. Itselläni alkoi ainakin hampaat mätänemään suuhun, kun asuin vuoden naapurimaassa, missä fluoria laitetaan minimimäärä juomaveteen ja kalkkia on semmoset määrät että kahvinkeitin tukkeutuu kerran viikossa, ja mitä oon noita lääketieteellisiä julkasuja katsellut niin ei tee tälläselle sydänvikaselle hyvää laisinkaan.

Fitz-Hume

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
125   0   0
Reaktiopisteet
1380
Puhelinmalli
10
Lapset nielee sitä hammastahnaa herkemmin, siksi niitä fluorittomia on. Sehän on hermomyrkkyä tuo.
Toinen syy olla käyttämättä fluoria on oma porakaivo, siinä vedessä sitä fluoria on ihan valmiina juotavaksi :)

6

66779

Palaute - 100%
125   0   0
Lapset nielee sitä hammastahnaa herkemmin, siksi niitä fluorittomia on. Sehän on hermomyrkkyä tuo.
Toinen syy olla käyttämättä fluoria on oma porakaivo, siinä vedessä sitä fluoria on ihan valmiina juotavaksi :)
Juu, tää oli vaan siis aikuisten hammastahna ei ollu muumeja eikä muutakaan lapselle suunnattua putkilossa. Olen sitä asiaa miettinyt vakavamminkin, vaikka toi oli nyt sarkasmia aikasemmin, että tarviiko sitä fluoria oikeesti enää hammastahnaan kun sitä on juomavedessä niin paljon.

Qwertyi

Palaute - 100%
28   0   0
Reaktiopisteet
12023
Puhelinmalli
Samsung Galaxy Note 8
Juu, tää oli vaan siis aikuisten hammastahna ei ollu muumeja eikä muutakaan lapselle suunnattua putkilossa. Olen sitä asiaa miettinyt vakavamminkin, vaikka toi oli nyt sarkasmia aikasemmin, että tarviiko sitä fluoria oikeesti enää hammastahnaan kun sitä on juomavedessä niin paljon.
Ei sitä paljoa ole. 0,1 mg/l ja suurin sallittu arvo on 1,5 mg/l. Suomessahan ei fluoria lisätä veteen, päinvastoin, sitä suodatetaan pois.

Fitz-Hume

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
125   0   0
Reaktiopisteet
1380
Puhelinmalli
10
Sitä fluoria ei Suomessa lisätä veteen enää (onneksi). Eikä siitä hampaille mitään hyötyä juotuna olekaan, haittaa kylläkin koko muulle kropalle :)

6

66779

Palaute - 100%
125   0   0
Ei sitä paljoa ole. 0,1 mg/l ja suurin sallittu arvo on 1,5 mg/l. Suomessahan ei fluoria lisätä veteen, päinvastoin, sitä suodatetaan pois.
Aivan, nykyään sitä on alettu vähentään vedestä pois, mutta kyllähän sitä aika paljon edelleen on, jos vertaa siihen miten muissa maissa. 8kk olin Virossa ja eka asia mitä maistoin kraanavedestä oli fluori kun suomeen palasin. Ja se ero on ihan valtava.

Tosta myrkyllisyydestä... Ne on ihan valtavat määrät sitä fluoria millä on mitään haittaa elimistölle, ei kykene ihminen juomaan niin paljoa vettä että tulisi mitään haittaa siitä. Ennen tulisi vesimyrkytys kuin fluori, jos juomavedestä Suomessa puhutaan. Luille ja hampaille siitä on kiistatta hyötyä myös juomavedessä. Annos tekee sen myrkyn, ihan kuin muissakin aineissa.

Viimeksi moderaattorin editoima:

estrella

-life is life-
Palaute - 100%
11   0   0
Reaktiopisteet
5697
Puhelinmalli
iPhone 7 RED
Maanantaina kävin kuukauden maanantai torilla (kuun eka maanantai on tori) ja ostin vitosella keltaisen ja valkoisen mekon. Valkoisesta jäi kyllä helma jo ketjujen väliin. Ehkäpä elokuun ekalla maanantai torilla on vielä samaa mekkoa.

Toisenkin mekon ostin kaupasta enkä tiedä onko halkiot kivemmat vai niin ettei olisi halkioita. Vielä kun tulisi lämmintä ilmaa. Shortseja en ole vielä tänä kesänä käyttänyt, enemmän hameita tai mekkoja.

4AB55954-E3A4-4C29-9D80-21CB7754C838.jpeg

516ECAAB-8DCA-427C-9E83-B23BA6B53203.jpeg

4

44115

Palaute - 100%
11   0   0
Maanantaina kävin kuukauden maanantai torilla (kuun eka maanantai on tori) ja ostin vitosella keltaisen ja valkoisen mekon. Valkoisesta jäi kyllä helma jo ketjujen väliin. Ehkäpä elokuun ekalla maanantai torilla on vielä samaa mekkoa.

Toisenkin mekon ostin kaupasta enkä tiedä onko halkiot kivemmat vai niin ettei olisi halkioita. Vielä kun tulisi lämmintä ilmaa. Shortseja en ole vielä tänä kesänä käyttänyt, enemmän hameita tai mekkoja.

Katso liite 89731

Katso liite 89732
Päätit alkaa kiusaamaan?.
Toi halkiolla oleva on parempi(y). Joo, ehdottomasti.
Toinen mekko näyttää, kuin olisit laittanut suoraan olohuoneen verhot niskaan..

Viimeksi moderaattorin editoima:

estrella

-life is life-
Palaute - 100%
11   0   0
Reaktiopisteet
5697
Puhelinmalli
iPhone 7 RED
Päätit alkaa kiusaamaan?.
Toi halkiolla oleva on parempi(y). Joo, ehdottomasti.
Toinen mekko näyttää, kuin olisit laittanut suoraan olohuoneen verhot niskaan..
Se on ihan hauska ja kiva eikä hinnalla pilattu kun kaksi vitosella.

Halkiot olis ollut ehkä kivemmat sivussa kuten tuossa hameessa on. Mut en nyt viitsi alkaa halkioita poiskaan ompeleen.

8E927F55-D0ED-472E-8449-AF3F881F7DBE.jpeg

tonttu

Supermoderaattori
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
8053
Puhelinmalli
Apple iPhone 8
Tilasin läppärin, läppäriin lisämuistia ja telakan.

Qwertyi

Palaute - 100%
28   0   0
Reaktiopisteet
12023
Puhelinmalli
Samsung Galaxy Note 8
Uusi joustinpatja. Muutamia kertoja eri päivinä kävin koemakoilemassa ennen ostoa. Nyt oli patja sen verran hyvässä alessa et piti korjata pois.

Samalla reissulla sit Stadium Outletista uudet menokkaat.

Top Bottom