1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Ostin 6610, hyytyi neljässä päivässä...

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja spadge, 19/6/03.

  1. spadge

    Liittynyt:
    30/7/02
    Viestit:
    529
    Tykkäykset:
    1
    Eli ostin ton 6610:n ja neljäntenä päivänä puhelin sammui yhtäkkiä ja ei suostunu enään käynnistymään. Ei ottanut enään virtaa vastaan oli ihan vaan hiljaa. No vein sen takaisin myymälään siinä toivossa et saisin uuden samantien tilalle. Koska mielestäni neljässä päivässä puhelin ei voi mennä rikki... No nehän sieltä tokas et me lähetetään se huoltoon ja tässä sulle varapuhelin käyttöön !
    Mitäs mieltä olette tälläisestä toiminnasta ?
     
  2. kenopaeaenaali

    kenopaeaenaali Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    6/6/03
    Viestit:
    4611
    Tykkäykset:
    1
    Huoltoon tottakai ja varaluuri kouraan. Taitaa olla aika normaali ja ihan hyvä käytäntö.
    --kpn
     
  3. spadge

    Liittynyt:
    30/7/02
    Viestit:
    529
    Tykkäykset:
    1
    kyl vähän sapettaa jos on ihan normaali ja vielä HYVÄ käytäntö ! Ei se nyt noin ihan pitäisi mennä.
     
  4. yellow Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    6/8/02
    Viestit:
    2919
    Tykkäykset:
    0
    Siis mita tassa olisi sinun mielesta pitanyt tehda? Onhan se nyt aivan selva, etta valmistajalla on oikeus korjata tuote eika valittomasti antaa uutta tuotetta. Tuskin oletat saavasi uutta autoakaan jos autosi menee heti rikki.
     
  5. un1

    Liittynyt:
    14/12/02
    Viestit:
    536
    Tykkäykset:
    0
    No mikä siinä nyt niin sapettaa? Saat kumminkin ostamasi luurin ehjänä takaisin? Etkä tuosta joudu edes lisää maksamaan. Miksi yleensäkin heittää korjattavissa oleva luuri menemään, ja vaihtaa uuteen? Tosi ekologistakin :p

    Kyllähän se odottelu on ärsyttävää.. muttei se nyt Noin kamalaa voi olla.
     
  6. tuutinen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    449
    Tykkäykset:
    0
    Sillä minuutilla kun kännyn kanssa kävelee liikkeen ovesta ulos, sitä ei voi palauttaa vian ilmetessä, vaan se laitetaan huoltoon. Ennen oli Nokialla kahden päivän 'vaihto-oikeus' joka kuitenkin hiljattain poistui käytöstä. Tämä ei siis ole myymälöistä kiinni, vaan Nokiasta. Myymälä voi vaihtaa viallisen kännyn uuteen Nokialla/tukussa vain, jos sitä ei ole vielä myyty, mutta missäpä liikkeessä jokainen saapuva puhelin pystyttäisiin testaamaan, kun ne ei sitten enää ole uusia..

    Tottakai se harmittaa jos puhelin menee heti rikki, omani toimi joskus vuosia sitten peräti puoli tuntia ja oli sen jälkeen kaksi viikkoa huollossa, ei lainakonetta.. =/ Olisi pitänyt heti vain viedä takaisin liikkeeseen, mutten silloin tiennyt siitä kahden päivän dead linesta.
     
  7. Jollemi

    Jollemi Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/8/02
    Viestit:
    10518
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Jos on Club Nokian jäsen niin kannattaa muistaa mainita siitä huollolle ja vilauttaa vaikka sitä korttia. Club Nokian jäsenethän saavat halutessaan swapin tilalle. Sanoo vaan esim. ettei oo aikaa odotella korjausta. Jos tuo politiikka ei oo nyt muuttunu viime vuosina.
     
  8. spadge

    Liittynyt:
    30/7/02
    Viestit:
    529
    Tykkäykset:
    1
    Jaahis! No rupee selkenemään nyt. No kai se on niin et tälläkin kertaa pitää niellä kiukkua ja odotella kiltisti...
     
  9. John

    Liittynyt:
    7/4/03
    Viestit:
    197
    Tykkäykset:
    0
    Club Nokiasta puheen ollen...kuinkas kauan yleensäkkin sillä kortilla kestää toimitusaika?
    Olen täyttänyt ja lähettänyt hakemuksen about 1½kk sitten Club Nokian sivuilla ja eipä ole korttia vielä näkynyt!
     
  10. Esa Vuolas

    Liittynyt:
    26/2/03
    Viestit:
    475
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
    Kyllä mulla ainakin aikoinaan siinä kesti muutama kuukaus. Kun se saksasta asti tulee ja heillä siellä on varmaankin hirveästi kiinnostusta asiaa kohtaan. :D Voi myös olla, että he tilaavat kortteja joltain firmalta aina tietyin väliajoin, kunhan on kertynyt riittävästi korttien tilauksia, jollain ei tule varmaankaan niin suuria kustannuksia korttienteosta.
     
  11. Sir Hector

    Liittynyt:
    28/10/02
    Viestit:
    361
    Tykkäykset:
    0
    Muistaakseni viime keväänä liityin Club Nokiaan. Kortti luvattiin lähettää parissa viikossa, mutta parin kuukaudenkaan jälkeen korttia ei kuulunut. Lopulta asia minulta unohtuikin, mutta kesän lopussa kortti saapuikin vihdoin. Muistelisin, että helmikuussa lähetin hakemuksen ja heinä- tai elokuussa sain kortin, eli toimitus venyi noin puoleen vuoteen. Kuitenkin kortti ehti perille niin ajoissa, että sain sillä Clubin alennukset Porin Jazzeilta.
     
  12. Omenanraato

    Omenanraato Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    11/12/02
    Viestit:
    19841
    Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    tuutinen:...minua kiinnostaisi myös miten muut merkit tuon tekevät. nokia siis lähettää nykyään suoraan huoltoon...onko muilla merkeillä sama kohtalo?
     
  13. O.J. Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9496
    Tykkäykset:
    108
    Tietääkseni muilla merkeillä toimii vielä tuo DOA-vaihto. Ainakin aiemmin Erkillä tais olla 7vrk.
     
  14. masaf1

    Liittynyt:
    3/10/02
    Viestit:
    29
    Tykkäykset:
    0
    Sapetti kyllä minuakin kun 6800 sanoi työsopimuksena irti parissa päivässä (lainaus toisesta ketjusta), ja pitikin sitten laittaa huoltoon:

    "Ostin ko. puhelimen reilut kolme viikkoa sitten. Kahden päivän käytön jälkeen puhelin hajosi totaalisesti käsiin. Mm. näppäimistöä avatessa kuori nousi puhelimen alapäästä niin, että piirilevy näkyi. Sitten alkoi soitella itsestään ja tilttailla, johtuen ilmeisesti tuosta, että piirilevy pääsi näkymään ja irtonainen kuori painoi yläosasta varmasti jotenkin piirilevyä ja tuli jonkin sortin "oikkaria". Noh, sitten vein sen huoltoon, koska Puhelinkioski ei suostunut vaihtamaan tuotetta uuteen. Suomessa sitä ei osattu korjata, ja se jouduttiin lähettämään huollettavaksi Saksaan. Meni tasan kaksi viikkoa, ja puhelin saapui takaisin paikalliseen Noksun huoltoon. Kertoivat, että puhelimessa ei ollut ollut kaikkia ruuveja, mitä olisi pitänyt olla, ja jotain muutakin vikaa oli ilmennyt. Puhelimeen oli myös vaihdettu kokonaan uusi näyttö, kuori, sekä jotain sisuskaluja. Toimikin sen huollon jälkeen muuten hyvin, mutta näppäimistön toinen shift-näppäin ei toiminut lainkaan. Ja taaaaaaaaaas huoltoon. Selvisi, että Saksassa olivat laittaneet ruuvin väärään paikkaan. Paikallisessa huollossa sitten osasivatkin onneksi ruuvata ruuvin oikeaan paikkaan, ja nyt alkoi shift-näppäinkin pelittämään."

    Mutta minkäs tuolle tekee. Aika surkeaa asiakaspalvelua Nokialta. Mielestäni jopa täysin käsittämätöntä.
     
  15. Esa Isopahkala

    Esa Isopahkala Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    7633
    Tykkäykset:
    1331
    Puhelinmalli:
    Nexus 5x, Lumia 1020
    Sony Ericssonilla raja myyjäliikkeen tekemälle DOA-vaihdolle on edelleen 7 vrk, mutta puhelimella pitäisi olla puhuttu alle 15 minuuttia.

    Siemensillä on 5 vrk myyjäliikkeen DOA-vaihdon raja, puheaikarajoitusta en siihen muista.

    Motorolalla myyjäliike ei voi tehdä DOA-vaihtoa, mutta huolto periaatteessa voi. Käytännössä kuitenkaan ei, koska korvaavia puhelimia ei ole huollon varastossa. Myyjäliikkeen VIP-vaihto on poistunut viime vuoden puolella.

    Samsungillakaan myyjäliike ei päätä DOA-vaihdosta, vaan sen tekee huolto. Korvaava puhelin saattaa jopa löytyä.
     

Jaa tämä viestiketju