1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Optionin korttiin lisäantenni?

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja haahuu, 11/6/08.

1. haahuu

Tykkäykset:
    0
    Eli tarvis saada "vähän" lisää volyymia option globetrotter gt max e + saunalahti megadataetu yhdistelmään.
    Mobility manager näyttelee 12-22% HSDPA yhteyksiä keravalla, joita en pidä kauhean hyvinä, vaikka asunkin 1km keskustasta...
    Olen miettinyt lisäantennin ostoa, joko optionin omaa tai tarvikemazkua. Ongelma on siis siinä, että yhteys on melko hidas ja pätkii välillä. Itse yhteys ei katkea, vaan bitti ei muutenvaan kulje...

Onko joku ostanut tai testannut tuota optionin 3db vahvistavaa magneettiantennia? hinta pyörisi 50e pinnassa, mutta epäilyttää hivenen tuo heikko vahvistus.
    Tarvikeantennilla saisi +- 9db vahvistuksia 30-40e panostuksella, mutta niissä kynnyksenä on oikeanlainen liitin. Eli onko joku ostanut/löytänyt jostain adapteria tuolle optionin ilmeisesti oma kehittelemällä antenniliittimelle? Optionin antenniliitin tuntuu olevan niin harvinainen, etten ole löytänyt sille edes ns. tyyppimerkintää tai vastaavaa jolla voisi jonkinlaista adapteria etsiskellä.

Kaikenkaikkiaan perkuleen sekavia kysymyksia, mutta jos joku on paininut samojen ongelmien kanssa niin apu olisi kovasti tarpeen. Kiitos.

2. Kiju

Kiju Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    26
  3. haahuu

Tykkäykset:
    0
    kiju,

Menikö tuo ostamasi antenni suoraan kiinni optionin korttiin, vai tarvitsinko vielä jonkun erillisen adapterin tuohon väliin?
    Jos meni niin ilmeisesti liitin on tyyppiä SMA...

4. Kiju

Kiju Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    26
    Ei mennyt on tuon näköinen -> sovitin, mutta nykyisin saat halvemmalla ja suoraan liittimeen sopivana antennin parhaiten tuolta Siptunelta! Sieltä sivuilta löytyy käyttökokemuksia, ohjeita, monia malleja ym.

5. trepo

Tykkäykset:
    0
    Minulla on ollut noin vuoden ajan käytössä tämä:

http://shop.tripol.de/karte/a7035.php?sid=4b520ad8ce97172&nettoprice=35.00&bruttoprice=41.65&vat=19

Antenni on SMA-liittimellä ja 10 metrin kaapelilla mutta ko. kaupasta sai adapterin Option Icon mokkulalle, nähtävästi sinun kortissasi on sama liitin koska ainakin tuo magneetiantenni sopisi myös minun mokkulaani. Hintaa koko paketille tuli 66,39 kaikkine kuluineen alvittomana (ostin yritykselle).

Laitoin antennin samaan mastoon TV-antennin kanssa ja sillä sai yhteydet pelaamaan kun ilman erillistä antennia edes verkkoa ei löytynyt. Joten ainakin tuo malli on ihan toimiva.

Jaa tämä viestiketju