1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Operan asetukset

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja Boot, 10/11/02.

1. Boot

Tykkäykset:
    0
    Kaikki tuntuu olevan sitä mieltä että Opera on paras selain gprs-surffailuun. Olenko siis missannut jotain asetuksia tms. koska oma Operani (6.04) on kyllä hitaampi kuin IE6? Välillä on aika arvontaa löytääkö se mitään sivuja... Ja voi tusas että se on H I D A S!
    Täällä foorumilla on ollut noita gerpsin virittelyohjeita aika kiitettävästi, itse toivoisin kuitenkin ohjeita pohjalta "gerpsi-virittely for dummies". Välillä noi ohjeet on aika hepreaa... ei meinaan paljon naurata jos nopeus on jotain 2.0kB/sek (ja toi on max.)

2. Tomppa

Tykkäykset:
    0
    Mä luulin, että toi operalla + psionilla surffailu on vaan hidasta, mutta vika ei sitten vissiin olekkaan psionissa. Mulla on niinikään max nopeus n. 2kB/sek. Eli virittelyohjeet epoc operalle kiinnostaa myös.

3. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    No jatain sulla on pielessä, toki jos sivulla on "sontaa" mikä on IElle tarkoitettu niin voi aiheuttaa näennäistä hitautta. Selailussa kannataa klikatta sitä kameran kuvaa niin ettei tule kuin välimuistissa oevat kuvat.
    Millä mitattuna ja mitä tulee muilla selaimilla? www selailussa on se ongelma yksi sivu voi koostua kymmenistä jopa sadoista osista jotka haetaan kukin erikseen --> GPRSllä hitautta.

4. Kramer

Tykkäykset:
    2
    Onko Operan asetuksis verkkopuskurin koolla ja maksimiyhteyksien määrällä jotain seksuaalista merkitystä?

5. Stidi

Tykkäykset:
    0
    Saman oon huomannu itekkin, Opera on hitaampi kuin esim Ie/Ns. Testasin alkusyksystä ihan puhtaalta alustalta (mm. 98se + winupd ~100mb jonka jälkeen selainten asennus) ja kyllä toi ooppera löi jarrua päälle. Mukamas kevyt..

6. IceDice

IceDice Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    HTC Desire
    Tämä ei varsinaisesti koske kännyköitä, mutta operaa kuitenkin...

Onko teillä samallaista ongelmaa ku mullakin: opera lakkaa vastaamasta pariksi sekunniksi n.5min välein, kun on surffaillu jonkin aikaa?

Elikkä Opera on 6.05, WinXP Pro (just asennettu), lähiverkkoyhteys...

7. Kramer

Tykkäykset:
    2
    No ei tuollasta oo tehny mut jos mulla on monta sivua yhtäaikaa auki niin sit voi yhtäkkiä kestää pari sekuntia enenkuin se haluttu sivu tulee päällimmäiseksi. Koneen tehoista tuo ei kyllä johdu. Opera on 6.05.

8. IceDice

IceDice Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    HTC Desire
    Mul on keskimäärin 5 ikkunaa auki... Eli Opera menee "Not Responding..."-tilaan muutamaksi sekunniksi, mutta hörähtää sit taas elämään.

9. Kramer

Tykkäykset:
    2
    Juu siis just noin. Taitaa olla jonki sortin bugi.

10. vtormane

vtormane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Mulla oli aikanaan ongelmia opera+win2000 yhdistelmällä. Opera jumitti käyttistä ihan mahottomasti, jopa hiiren kulku takkusi. Siihen auttoi operan asennuksen poisto ja windowsin SP2:n asennus ja sen jälkeen opera takaisin.

Nyt toimii kuin unelma, huomattavasti nopeampi kuin IE.

11. IceDice

IceDice Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    HTC Desire
    Just eileen asensin XP Pron:n sekä siihen SP1 ja hain WinUpdate sivuilt kaikki uusimmat. Kaikissa laitteissa on uusimmat ajurit (emo, näytönohj., näppäimistö, hiiri, SB, ...).

Hiiri kyllä toimii kun opera jumittaa, mutta operassa ei tapahdu mitään jos painelen hiirellä linkkejä tai vastaavaa...

12. IceDice

IceDice Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    HTC Desire
    Ilmeisesti... Onko sulla muuten suomenkielinen toi opera?? Mulla on... Eli pitäiskö kokeilla enkkuversiota jos se toimis paremmin?

13. Kramer

Tykkäykset:
    2
    Joo suomi painos.
    IE6 ja kaikki muukki toimii kyl ihan normaalisti niinku varmaan sullaki.

14. IceDice

IceDice Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    HTC Desire
    Jep. Tossa viilailin Operan asetuksia ja sain lyhennettyä katkoksien pituutta. Eli tiputin kaikki sivuhistoriat ym. murto-osaan alkuperäisestä.

15. Kramer

Tykkäykset:
    2
    Jaha jaha. Pitäisköhän sitä sit todella ladata se lontoo versio ku toi sivuhistoria juttu on Operas kuitenki toimiva (paitsi täs versios).

16. ObE

Tykkäykset:
    0
    Onkos kukaan vielä kokeillu Opera 7 Betaa GPRS käytössä? Tuostahan on monissa paikoissa ollu kehuja että on kevyt selain...

17. Onni

Tykkäykset:
    0
    Oon viikon päivät kokeillu ja tuntuu noin näppituntumalta toimivan nopeammin kuin 6.05. Tää ilmeisesti toimii erilailla mitä tuo virallinen versio. sivut alkaa aukeamaan melkein heti kun dataa tulee. Toki on jonkin verrän ötökkäinen, kaatuilee toisinaan omia aikojaan ja paluulla saattaa hypätä sivun yli. eikä kaikki ominaisuudet toimi. Kannattaa kuitenkin kokeilla. Surffailuun ihan mukava, kuvien kanssa yhtä nopea mitä 6.05 ilman kuvia.

18. ObE

Tykkäykset:
    0
    Itse huomasin tänään sen että ei tuo juurikaan kevyempi ole, nopeampi kylläkin. Modeemikäytössä huomasi selkeän parannuksen IE:hen verrattuna. Tällä paremmalla yhteydelläni ei juurikaan ole eroja havaittavissa (10MBit)... :)

19. Parzi

Tykkäykset:
    0
    joo..mä oon aika samoilla linjoilla, Opera ei jostain syystä tunnu sopivan GPRS kanssa..Uskon et johtuu GPRS pitkistä vasteajoista..IE on parempi.

Mut muita kevyt selaimia on esim netcaptor ja sit k-meleon. Noita kannattaa hakea esim. www.download.com sieltä browsers ja kattoo hiukan users opinion.

Täs on muuten aika jännä selaamista nopeuttava softa--> www.microsurfer.com, se latailee sivuja sillä aikaa valmiiks ku itse lukee esim. maileja. Uusimmas MikroBitis oli juttua tota..Mut ekan testin jälkeen ei vielä tunnu kauhean toimivalle, mut kokeilkaa sitä k-meleonia, suosittelen.

20. Puente

Tykkäykset:
    3
    Parzille MicroSurferista. Testasin sitä eilen ja nopeutti huomattavasti niiden sivujen latautumista, joilla olin käynyt. Tänään avattuani netin IE 6 kaatui heti kahdesti. En viitsi tapella MicroSurferin asetuksien kanssa, joten poistin sen ja IE pysyy nyt ylhäällä.

Jaa tämä viestiketju