1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Operaattorivapaa mokkula?

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja koika13, 10/12/10.

1. koika13

Tykkäykset:
    0
    Minulla kaksi mokkulaa Huawei ja Nokia CS-15 ,tuohon Huaweihin pystyy laittamaan lisäanteenin ja nåin saa huomattavasti paremman yhteyden mutta ne valitettavasti ovat eri operaattoreiden vehkeitä .Olen kokeillu vaihtaa simkortit keskenään ja ne toimivat mutta mietityttää että tuleeko yimääräinen lasku tästä?Onko teillä kokemuksia kortin vaihtamisesta?

2. koika13

Tykkäykset:
    0
    operaattori vapaa mokkula

Mitä tarkoittaa operaattri vapaa mokkula?

3. Xenonit Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    140
    Puhelinmalli:
    1520 &Totaalisen Saunalahti.
    ^ei ole lukittu kenellekään operaattorille ?

4. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Xenonit vastasikin.

Mutta asiayhteydellä voi olla merkitystä, sillä operaattorit markkinoi myös mokkula kytkyjä joissa itse laitteessa ei ole lukitusta, mutta sopimusteknisesti käyttö on rajattu vain tietylle operaattorille ja mokkula voi olla sopimusajan operaattorin omaisuutta.

Myyjän ilmoituksessa "operaattori vapaa mokkula" voi tarkoittaa mokkulaa joka myydään ilman liittymää ja lukituksia. joku voi myös käyttää tuota lausetta kytkymokkulasta, jonka käyttö ei ole rajotiettu.

5. koika13

Tykkäykset:
    0
    ei ainakaan Dna ja telefinlandin mokkuloita ole lukittu ,pelaavat kumpikin kun sim kortit vaihtaa keskenään.

6. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Elisä (saunalahti?) on kai isoista ainoa jolla on ollut viimeaikoina lukittuja mokkuloita.

DNA kieltää sopimuksessa muiden SIMien käytön kuin sopimuksessa mainittua. (määräaikaisuuden aikana)

7. FALAN

FALAN

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    NOKIA C2 tuplasim,SAMSUNG GALAXY NOTE 10.1,Samsung Galaxy Mini 2
    Ei mitkään mokkulat ole ikinä olleet lukittuja.Se on se softa jonka ajat se ei salli toista operaattoria.Eli jos haluaa käyttää soneran ajaa soneran mobilepartnerin tai vastaavasti Elisaa käyttäessä ojaa elisan ohjelman koneelle ja sitten vain käyttään.Minulla molemmat softat ja soneran mokkula.Käytän kylläkin Saunalahden liittymää,kun halvempi.

8. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Olen kyllä siinä uskossa että on ollut, tulemileen esim Saunalahden nimellä myyty prepadi mokkula kytky, joiden mukana on käsittääkseni tullut lukittuja.

Softa voi teknisesti olla myös rajoittava, mutta ei kai nykyään kovin yleistä, en kaikkia kokeillut, mutta mihin nyt viimeaikoina törmännyt niin ihan mukanatulevilla softilla voinut käyttää muita SIMejä, (ei siis lukittuja mokkuloita), softissa lähinnä myyvän operaattorin logoa, ulkoasua ja valmiit asetukset. APN on muokattava, koska asiakas voi käyttää jotain muuta APNää kuin operaattorin oletusta. ja Elisa, Sonera, DNA käyttävät oletuksena internet APN joten oletusta käyttävän siihenkään ei välttämättä tarvi puuttua.

Saunalahden käyttäjä joutuu toki jokataauksessa sääteleen APN ja Roaming asetukset muista poikkeaviksi.

9. Rapis

Rapis Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    85
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3 Gold
    Nyt ihan kokeilla piti. Saunalahden nopsan mukana tullut huawei e1820 nettitikku ja A-Link WNAP 3G reititin. Laitoin tuon telefinlandin kortin tuonne nettitikkuun ja asetukset kohilleen reitittimestä ja tulos on, että mitään ei vaan tapahdu = ei verkkoa. Kyllä mä olen kans eläny siinä uskossa, että noi on ihan operaattori lukittuja.

10. irritus

irritus Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    204
    Puhelinmalli:
    Nokia 6630, 700, N-Gage, Siemens M35
    Ei tule. Jos molemmissa liittymissä on kiinteähintainen datapaketti, voit aivan huoletta siirrellä kortteja tikkujen välillä. Kortteja vaihtessasi ole vain huolellinen ettei tikkuun vahingossa livahda sellainen sim-kortti, jolla ei ole kiinteähintaista datapalvelua.

11. CogNaC

Tykkäykset:
    8
    Jep, liittymä on liitetty sim-korttiin eikä laitteeseen. Kai tämä pitäisi olla tuttua jo GSM-ajoista lähtien. Mokkulat ovat tavallaan reilusti typistettyjä "kännyköitä".

12. irritus

irritus Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    204
    Puhelinmalli:
    Nokia 6630, 700, N-Gage, Siemens M35
    Juuri näin. Mokkula ei ole muuta kuin kännykkä, josta tuotantolinjalla jäi asentamatta näyttö, näppäimistö, akku, mikrofoni ja kuuloke.

13. CogNaC

Tykkäykset:
    8
    Ja unohtamatta tärkeintä eli kännykän firmware(käyttis+ohjelmistot), jonka tilalle siis mokkula-firmware.

Jaa tämä viestiketju